مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

امام راحل، انقلاب اسلامی را برای رسیدن به مهدویت و توحید بنا کرد

تبریز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: امام راحل، انقلاب اسلامی را برای رسیدن به مهدویت و توحید بنا کرد و در این راستای توانسته بر قلوب مردم تاثیر بگذارد.
کد خبر: ۹۳۴۷۹۸۸
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی امروز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در مسجد اعظم شنب غازان تبریز، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص امام خمینی (ره)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بی نام و یاد حضرت امام (ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست.

وی با اشاره به لزوم شناخت بیشتر بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران، افزود: معرفت بیشتر به وجود امام راحل، باعث می‌شود که ما انقلابی را که ایشان به راه انداخت، بهتر بشناسیم و به عظمت و ابعاد آن پی برد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که در قرآن، رهاورد هر پیامبر گویای حقیقت همان پیامبر است، گفت: حضرت موسی (ع) را می‌توان با کتاب تورات، حضرت عیسی (ع) را با کتاب انجیل و حضرت داوود (ع) را با کتاب زبور شناخت اما رهاورد پیامبر اکرم (ص) قرآن کریمی بوده که بر سایر کتب مقدس سیطره داشته است.

وی با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها، ادامه داد: انقلاب‌هایی چون انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب سفید روسیه با رهبرانشان شناخته می‌شوند، ولی هیچ کدام از آن‌ها قابل قیاس با انقلاب اسلامی نیست زیرا آنچه که در بلوک غرب و فرانسه اتفاق می‌افتد، تنها برای رسیدن به رفاه است و یا حتی انقلاب سفید روسیه نیز تنها برای رسیدن به حقوق برابری بوده و آن هم یک انقلاب مادی است.

حجت الاسلام حسینی متذکر شد: انقلاب اسلامی که اکنون گام دوم آن برداشته می‌شود، به سمت خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی پیش می‌رود تا بتواند به طلوع خورشید ولایت عظما برسد، در نتیجه می‌توان گفت که انقلاب اسلامی در راستای ظهور انقلاب جهانی حضرت ولیعصر (عج) است و در مسیر مهدویت گام برمی‌دارد.

وی با بیان این‌که هنوز شخصیت امام راحل برای ما ناشناخته است، افزود: تنها با شناخت ایشان است که می‌توان به معرفت انقلاب اسلامی رسید. ابعاد وجودی حضرت امام (ره) آنقدر گسترده است که تفکر در مورد این ویژگی‌ها در مغز انسان نمی‌گنجد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی بیان کرد: امام راحل، شخصیتی بودند که بعد از معصومین (ع) همانند ایشان نیامده و نخواهد آمد. ایشان از ۱۲ سالگی تا آخرین لحظات عمر خود، نماز وقت را هم ترک نکردند و به انجام امور مستحب نیز مشغول بودند.

وی با اشاره به ابعاد وجودی امام (ره)، گفت: ابعاد سیاسی، اخلاقی، فقهی، فلسفی و حتی شعر و شاعری ایشان، وسعت والایی دارد. اخلاق عملی و نظری امام خمینی (ره) در درجه‌ای قرار داشت که توانستند کتاب ۴۰ حدیث را در ۲۷ سالگی تالیف کنند. ۴۰ حدیث، کتاب بسیار سنگینی که بدون استاد نمی‌توان آن را درک کرد و فهمید.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به پیام امام (ره) به گورباچوف، اظهار کرد: پیام ایشان باعث شد تا پایه‌های حکومت ۷۰ ساله سوسیالیست شوروی بلرزد و حتی از بین برود. اکنون نیز مقتدای اسلامی انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی، وعده نابودی رژیم صهیونیستی را داده‌اند.

وی با بیان این‌که بر اساس تعبیر امام(ره) امت ایشان و مردم ایران اسلامی بالاتر از امت پیامبر اکرم (ص) هستند، گفت: اندیشه امام راحل تاکنون استمرار یافته و از مکتب ایشان که برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است، حاج قاسم‌ها پرورش یافته‌اند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخبات پیش رو و لزوم انتخاب دولت جوان انقلابی که بر مسیر انقلاب و امام راحل پیش برود، افزود: اکنون به دولت جوان انقلابی در تراز انقلاب و در راستای استمرار خون شهدای انقلاب نیاز داریم تا بتواند از آرمان‌های ایران اسلامی دفاع کند.

وی با بیان این‌که دولت آتی باید برای تحقق اهداف و اصول امام راحل گام بردارد و از کم کاری، بی اعتنایی و اشرافی گرایی دوری کند، ادامه داد: مورد سوم در دولت سازی، پاسخ گویی به نیازهای داخلی هم‌چون مشکلات اقتصادی و معیشت مردم و نیازهای خارجی چون مناسبات بین المللی است.‌

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: نیازمند حضور حداکثری در میدان انتخابات هستیم تا بر اساس اندیشه امام راحل بتوانیم دولتی برای مردم ایران انتخاب کنیم که به دور از فساد و در راستای عدالت طلبی حرکت کند. بر این اساس نباید به حرف دشمنان گوش دهیم بلکه باید کاندیدایی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم که بر مسیر امام، انقلاب و خون شهدای ایران اسلامی پایدار باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار