خبرهای داغ:

برگزاری آزمون جامع پیش‌کارورزی و علوم پایه پزشکی در شاهرود+ تصاویر

آزمون جامع پیش‌کارورزی و علوم پایه پزشکی برای نخستین بار در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۴۴۲۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
برگزاری آزمون جامع پیش‌کارورزی و علوم پایه پزشکی در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آزمون‌های جامع پیش‌کارورزی و علوم پایه پزشکی امروز برای نخستین بار در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و به‌صورت سراسری برگزار شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مورد این آزمون‌ها گفت: آزمون جامع پیش‌کارورزی که در پایان دوره کارآموزی برگزار می‌شود، شرط ورود دانشجویان پزشکی به دوره کارآموزی است و آزمون جامع علوم پایه نیز که پس از پایان دروس علوم پایه در انتهای ترم چهارم برگزار خواهد شد، شرط ورود دانشجویان پزشکی به دوره مقدمات بالینی اعلام شده است.
بهروز یحیایی با بیان اینکه آزمون‌های مذکور به شکل کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: این آزمون‌ها هر سال در دو نوبت (شهریورماه و اسفندماه) و به‌صورت شرایطی در دو نوبت میان‌دوره نیز برگزار می‌شود که در دوره مربوط به شهریور ۹۹ اجازه برگزاری به واحد شاهرود داده شد و چنانچه دانشجویان موفق به کسب حدنصاب قبولی نشوند، باید در آزمون مرحله بعد شرکت کنند.
مدیر گروه علوم پایه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اظهار کرد: نام‌نویسی از واجدان شرایط شرکت در آزمون‌های یادشده از روز سه‌شنبه، ۱۴ مرداد ۹۹ تا دوشنبه، ۱۰ شهریور ۹۹ صورت پذیرفت.
یحیایی در خصوص موارد رعایت شده جهت حفظ امنیت آزمون اظهار کرد: پس از ابلاغ و تحویل سؤالات توسط مرکز سنجش سازمان مرکزی، سؤالات مربوط در بعدازظهر روز چهارشنبه در محل مخزن توسط نماینده حراست مرکز سنجش سازمان مرکزی و نمایندگان حراست و دانشگاه محل آزمون وارد و سپس قرنطینه و پلمپ شد. در‌های محل برگزاری آزمون در ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح و برای نوبت بعدازظهر نیز ساعت ۱۲:۳۰ گشوده و کارت ورود به جلسه بین داوطلبان توزیع شد.
مسؤول برگزاری آزمون‌های جامع پیش‌کارورزی و علوم پایه پزشکی با بیان اینکه کلیه داوطلبان در جلسه آزمون حضور یافته‌اند، خاطرنشان کرد: داوطلبان آزمون جامع پیش‌کارورزی ۲۵ نفر و داوطلبان آزمون جامع علوم پایه ۲۲ نفر بوده‌اند و آزمون جامع پیش‌کارورزی در نوبت صبح روز پنجشنبه، ۲۰ شهریور ۹۹ ساعت هشت صبح و آزمون جامع علوم پایه نیز در بعدازظهر همان روز ساعت ۱۴ برگزار شد.
استادیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص رعایت موارد بهداشتی و امنیتی در این آزمون‌ها تصریح کرد: به‌منظور برگزاری آزمون در شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ کلیه پروتکل‌های بهداشتی همراه با فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی مناسب رعایت شد. همچنین پس از برگزاری هریک از آزمون‌های مذکور و تکمیل صورت‌جلسات مربوطه، تمامی مستندات همراه با پاسخنامه مهروموم و همراه با نماینده حراست به مرکز سنجش ارسال شد.
به گزارش بسیج، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود جزو معدود واحد‌های دانشگاهی در کشور است که استاندارد برگزاری آزمون جامع پیش‌کارورزی، آزمون جامع علوم پایه پزشکی، آزمون صلاحیت بالینی پزشکی و آزمون صلاحیت بالینی پرستاری را در کشور دریافت کرده و از دلایل آن دارا بودن مجموعه مهارت‌های بالینی Skill Lab (اسکیل لب) مجهز دانشکده علوم پزشکی، تیم حراست از آزمون توانمند، حفاظت فیزیکی مناسب و رعایت موارد امنیتی و بهداشتی در آزمون‌های مختلف بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار