خبرهای داغ:

با پیگیری‌های ۳۶ ساله حقوقی، باغ شیخین شهمیرزاد به وقفیت بازگشت

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر گفت: با پیگیری‌های قضایی کارشناسان حقوقی اداره کل و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه مهدیشهر از سال ۶۳، موقوفه محمد زمان خان شهمیرزاد معروف به باغ شیخین به وقفیت بازگشت.
کد خبر: ۹۲۵۷۸۳۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سمنان، حجت‌الاسلام مهدی جلمبادانی اظهار کرد: این باغ موقوفه به متراژ حدود ۴ هزار متر و ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در بهترین نقطه شهر شهمیرزاد واقع است.
وی افزود: متأسفانه براثر زیاده‌خواهی عده‌ای سودجو این موقوفه قبل از پیروزی انقلاب از وقفیت خارج شده بود.
مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: از آنجائی که قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از موقوفات مورد تعرض قرار گرفته بودند و از وقفیت خارج شده بودند، حضرت امام فتوایی مبنی بر آنکه موقوفات باید به حال وقفیت باقی و عمل به وقف شوند، صادر فرمودند.
وی عنوان کرد: پس‌ازاینکه همکاران ما در آن زمان متوجه تعرض به موقوفه شدند پیگیری‌های حقوقی جهت برگشت این ملک به وقفیت را آغاز کردند.
حجت‌الاسلام جلمبادانی اظهار کرد: در طول این مدت پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و بالاخره دادگاه بدوی به استناد ماده‌واحده قانون ابطال اسناد و فروش رقبات آب و اراضی موقوفه مصوب ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۷۱ حکم به برگشت ملک به وقفیت و ابطال مالکیت ۱۳ نفر از متصرفین را صادر کرد و رای صادره در دادگاه بدوی، پس از طی مراحل قانونی در دادگاه تجدید نظر استان سمنان نیز قطعی شد.
وی خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت موقوفات و جلوگیری از تعرض به این املاک یکی از اولویت‌ها و رئوس فعالیت‌های ما در اوقاف و امور خیریه مهدیشهر است و به‌عنوان امانت‌دار واقفین با قاطعیت با متجاوزین به حقوق موقوفات برخورد خواهیم کرد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار