امام جمعه مهربان :

مذاکره با امریکا پیشرفت حقیقی نیست

امام جمعه مهربان اظهارداشت: پیشرفت حقیقی از صبر و استقامت بیرون می‌آید، نه از طریق مذاکره سازش با آمریکا که عده ای امید به آن دارند.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۴۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عینلو در خطبه های نمازجمعه شهر مهربان به اصل مهم و اساسی، حفظ اتحاد و وحدت بین مردم و مسؤلان اشاره و بیان کرد: اتفاق ملی و انسجام درونی اجتماعی بین همه جناح‌ها و گروه‌ها و مسئولان لازمه مقاومت و نفی مذاکره با آمریکا و تلاش و جهاد برای پیشرفت است که از راه مقاومت بدست می‌آید.

وی افزود: امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب، علما و مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه، مبلغین و خطبا عامل وحدت و توصیه کننده به وحدت هستند.

 حجت الاسلام عینلو با اشاره به اینکه برای ریشه کنی فساد اقتصادى در کشور قوای سه گانه باید با همدیگر همکاری کنند، اظهارداشت: رهبر انقلاب خطاب به سه قواى كشور در سال 80 فرمودند؛ «با این امر مهم و حیاتى نباید به‌گونه‌ شعارى و تبلیغاتى و تظاهرگونه رفتار شود به ‌جاى تبلیغات باید عمل کنید به دست‌اندركاران این مهم تأكید كنید كه به‌جاى پرداختن به‌ریشه‌ها و ام‌الفسادها به سراغ ضعفا و خطاهاى كوچك نروند و نقاط اصلى را رها نكنند».

وی ادامه داد: در دیدار سال 96 ایشان با مقامات قضائى نیز مجددا فرمودند؛ «بازرسى‌ها را هرچه مى‌توانید افزایش دهید و قوه‌ قضائیه را از درون اصلاح كنید مردم مسائل را مى‌بینند و متوجه مى‌شوند و نباید این‌گونه احساس شود كه قوه‌ قضائیه با متخلفانِ قضائى، برخورد نمى‌كند».

حجت الاسلام عینلو تصریح کرد: نباید در بدنه قوه قضائیه امثال طبری ها رشد کند، متأسفانه! مسئولان و مدیران هشدارهاى رهبر فرزانه انقلاب را آنچنان كه باید، جدى نگرفتند و هر كدام به بهانه‌اى از اجراى منویات ایشان طفره رفتند به همین جهت ایشان در بیانیه گام دوم ضمن تأكید بر پیشرفت شاخص‌هاى عدالت در پس از انقلاب، از فاصله موجود با نقطه مطلوب، اظهار نارضایتى كرده و در بیانات اخیرشان در سالگرد ارتحال امام، نمره نظام را در عرصه عدالت مطلوب ندانستند.

وی اضافه کرد: هر موقع دم از عدالت می زنیم و انتقاد می کنیم بعضی از مسؤلان ناراحت می شوند و بدشان می آید حركت امروز قوه قضائیه و ریاست محترم آن، در مبارزه با فساد، نور امید را در دل‌هاى مردم روشن‌تر كرده است. قوه قضائیه مورد حمایت اقشار مختلف مردم است.

حجت الاسلام عینلو در ادامه با اشاره به هفته افشای حقوق بشر امریکایی، گفت: در حقوق بشر آمریكایى ارزش‌هاى اخلاقى به پاى منافع مشخص شده توسط ارزش‌هاى غربى قربانى مى‌شود و اعمال خبیث آمریکا مظهر ضدیت با حقوق بشر و تبعیض نژاد است که به مردم جهان ارائه مى‌شود.

وی ادامه داد: در حقوق بشرآمریکایی، ابعاد مختلف حقوق بشر؛ حق حیات، حق كرامت، حق آزادى، حق امنیت، حق انتخاب، حق حاكمیت ملى، حق زن، حق كودك، حق طبعیت و محیط زیست، معناى دلخواه غربى‌ها را پیدا می‌كند و در سازمان‌ها و مجامع و شوراها و معاهدات و قطعنامه‌ها و بیانیه‌ها به ظاهر دم از حقوق بشر می زنند ولی در عمل خبری از حقوق بشر نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار