خبرهای داغ:
مريم محمدي
حجت الاسلام رسايي در گلپايگان:
مدير مسئول نشريه 9 دي در همايش مقاومت رمز پيروزي در گلپايگان،مهمترين دستاورد دفاع مقدس را حفظ استقلال خواند.
کد خبر: ۹۱۷۹۸۲۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسيج از گلپايگان، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش مقاومت رمز پیروزی در هفته دفاع مقدس که در مسجد میرزا حسن خان گلپایگان برگزار شد با عنوان این‌که مقاومت و سازش هر 2 هزینه دارد اما هزينه مقاومت به مراتب كمتر از سازش و تسليم است اظهار داشت : عده ای فکر می کنند که هزینه یک کشور در دوران سازش کمتر است اما  وقتی دوران 8 سال دفاع مقدس و دوران ستمشاهي را  با هم مقايشه مي كنيم متوجه خواهیم شد که در دوران ستمشاهي نه تنها هیچ پیشرفتی نداشتیم  بلکه متحمل خسارتهای سنگینی شده ایم . 

 وی با بیان اینکه عده ای می پندارند راه آهنی که در دوره رضاخان در ایران کشیده شده بی نظیر بود عنوان کرد: احداث این راه آهن برای پیشرفت کشور نبود بلکه بمنظور جابجایی  و حمل و نقل اسلحه و تجهيزات استعمارگران کشیده شد.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : جنگ 8 ساله برای ما هزینه داشت اما دستاوردهاي بسياري داشت و مهمترین دستاورد دفاع مقدس، استقلال بود و مهمترين دستاورد  مقاومت،استقلال است

حجت الاسلام والمسلمین رسایی با اشاره به اینکه استقلال در هر دوره ای سمبلی داشته است یادآور شد :استقلال در قبل از انقلاب اسلامی سمبل مرگ بر شاه و بعد از انقلاب اسلامی،  جمهوری اسلامی سمبل بود و در دوره ای دیگر ایستادگی در مقابل تجاوز بوده است.

 وی خاطر نشان کرد : در سال های اخیر آنچه نشان استقلال بود دانش هسته ای بود که در مقایسه با چیزهای دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار بود و به همین دلیل کشورهای غربی روی آن دست گذاشتند.

 وی با بیان اینکه دانش هسته ای در اختیار تعداد معدودی از کشورهاست گفت : جوانان انقلابی ما در این عرصه قدم گذاشتند و با تمام توان و فکر خود آن را به سرانجام رساندند و این موفقیت  به  کشورهای دیگر فهماند.

 حجت الاسلام رسایی یادآور شد: در سفری که سالهای گذشته به کشور بولیوی داشتیم در دیدار با روسای قبایل ، صحبت از پیشرفت انقلاب اسلامی بود و آنان اذعان کردند  ایران توانسته سی سال بدون آمریکا زندگی کند ما نیز می توانیم و نمی خواهیم مستعمره آمریکا باشیم و این نتیجه سی سال مقاومت بود . ما نه تنها سی سال بدون آمریکا زندگی کردیم، پیشرفت هم کردیم.

 نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: یکی از مهمترین اصولی که در دین داریم این است کسی که دغدغه دیگران را نداشته باشد مسلمان نیست اگر بخواهیم اینگونه باشیم باید به استکبار نه بگوییم چون کار استعمار و استکبار سركيسه كردن جوامع است. آنها نگاه شان به کشورهای تحت استعمار  گاو شیرده است .

وی با اشاره به اینکه مقاومت رمز پیروزی است و هزینه اش کمتر از سازش است یادآور شد : لازم نیست دوران هشت سال دفاع مقدس و یا ستم شاهی را مورد بررسی قرار دهیم فقط کافی است چند سال اخیر را  ببینیم.

 حجت الاسلام رسایی گفت: در پاسخ کسانی که می گویند ما با برجام بین دشمنان اختلاف انداختیم مقام معظم رهبری تاکید کرد مگر ما می خواستیم اختلاف بندازیم می خواستیم تحریم ها را برداریم.

رسایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد چرایی نیاز آمریکایی ها به مذاکره با ایران گفت: آنها دنبال این هستند که جايگاه جمهوری اسلامی  مقاومت در دنیا فرو بريزد و به انصار الله یمن و غیره بگویند انقلاب اسلامی چهل سال ایستاد اما بعد از چهل سال وقتی ما خواستیم بیاید پای میز مذاکره و با ما حرف بزند ،آمد.

 وی با بیان اینکه رهبر انقلاب کلیه راه ها را هوشمندانه بست افزود: مقاومت 2 عنصر توکل و ایمان به وعده های خدا را دارد اما یکی  از مشکلات ما این است که در نظامی که در راس آن یک رهبر تیزهوش و شجاع دارد بعضی مسئولین اعتقادی به وعده های الهی ندارند و این چیزی است که حضرت آقا به مسئولین هم گوشزد كردند .

 وی عنوان کرد : 8 سال دفاع مقدس ، جنگ های نظامی و چهل سال سر پاماندن انقلاب اسلامی، همه نتیجه مقاومت و پايبندي به وعده های الهی است اما متأسفانه عده ای وعده های خدا را قبول ندارد و در جلسات خصوصی می گویند چاره ای نداریم و باید کوتاه بیاییم.

 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار عنصر مقاومت عنصر بعد توکل است ، افزود : آن خدایی که در جنگ به کمک ما آمد در تحریم ها هم به کمک ما خواهد آمد به شرطی که در برابر مشکلات بایستیم . 

ارسال نظرات