خبرهای داغ:
حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به قدرت نیروی دریایی در توقیف کشتی انگلیس گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو تمام شده است و اگر دشمن یکی بزند چند تا خواهد خورد.
کد خبر: ۹۱۵۸۶۰۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبر گزاری بسیج از کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل درباره تفسیر آیه ۳۰ سوره انبیا در آستان مقدس شاهزاده ابراهیم، گفت: جهان بر اساس این آیه و نظریه برخی دانشمندان فیزیک به شکل توده‌ای متمرکز است که با انفجار این توده کرات آسمانی متعدد غیر قابل شمارشی را تشکیل داده است.

 
وی افزود: خداوند در آیات قرآن می‌فرماید ما خلقت را یک زمانی باز کردیم و یک زمانی هم آن را جمع می‌کنیم و با جمع شدن خلقت و تغییر آسمان و زمین انسان‌ها وارد عرصه قیامت می‌شوند.
 
حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در ادامه این آیه می‌فرماید، «وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کُلَّ شَیْءٍ حَیٍّ أَفَلَا یُؤْمِنُونَ» ما هر چیز زنده را که در حال حرکت و رشد است را از آب آفریدیم.
 
وی افزود: در آیه بعد خداوند به کوه‌ها اشاره می‌کند، «وَ جَعَلْنا فِی الْأَرْضِ رَواسِیَأَنْ تَمیدَ بِهِمْ» ما کوهها را  به عنوان میخ در زمین قرار دادیم تا زمین تکان نخورد و این کوه‌ها هستند که از زلزله‌ها و رانش‌های زمین جلوگیری می‌کند.
 
دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: امروز برای استخراج معادن گوناگون در حال تراشیدن کوه‌ها و بر هم زدن اکوسیستم زمین هستند که با از بین رفتن کوه‌ها ذر صورت زلزله‌ آسیب‌ها زیادتر خواهد بود.
 
حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند معادن و جنگل‌ها را برای استفاده انسان آفریده است، اما استفاده بیش از حد اندازه از آن‌ها سبب برهم خوردن اکوسیستم می‌شود.
 
وی افزود: خداوند در ادامه این آیه می‌فرماید، «وَ جَعَلْنا فی‌ها فِجاجاً سُبُلاً لَعَلَّهُمْ یَهْتَدُونَ» ما در مناطق کوهستانی راه قرار دادیم و دره‌های کنار کوهستان راه های کوهستانی هستند تا انسان بتواند راه را پیدا کند.
 
دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: خداوند می‌فرماید ما برای ایاب و ذهاب شما نیز برنامه داشته ایم و در زمین کوه‌ها را قرار دادیم و بین کوه‌ها دره ها را برای رفت آمد قرار دادیم و برای پیداکردن راه در زمین و دریا ستاره ها را قرار دادیم و زمین را سفت کردیم تا روی آن حرکت کنید و کشتی و هواپیما را قرار دادیم تا روی دریا و آسمان حرکت کنید.
 
وی افزود: تصور انسان این است که خودش کشتی و یا هواپیما را ساخته است در حالیکه خداوند می‌فرماید این کار من است که دریا  و آسمان را به گونه‌ای آفریدم تا کشتی و هواپیما به فرمان من روی آن حرکت کند. 
 
حجت الاسلام شاه فضل در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در خلیج فارس و قدرت نیروی دریایی ایران در توقیف کشتی انگلیس، گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو تمام شده است و اگر دشمن یکی بزند چند تا خواهد خورد.
 
وی یادآور شد: امروز وحشت آمریکا از پیشرفت های موشکی و قدرت موشکی ایران برای این است که ایران  در تکنولوژی موشکی به اندازه ای پیشرفت کند که با ساختن موشک های قاره پیما بتواند آمریکا را هدف قرار دهد.

 

ارسال نظرات