خبرهای داغ:
مرتضی مقدسیان
نشست توجیهی راه اندازی و اداره صندوق‌های مردمیاری و اشتغالزائی بسیج به همت قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه نایین برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۰۳۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبر گزاری بسیج از نایین، نشست توجیهی راه اندازی و اداره صندوق‌های مردمیاری و اشتغالزائی بسیج به همت قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه نایین برگزار شد.

در این برنامه که با حضور اعضاء صندوق‌های قرض الحسنه، تعدادی از معتمدین محلات شهرستان نایین و با دعوت از مربی تسهیلگر برتر استان برادر بسیجی حسن کریمی برگزار شد، در ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در 2 سال گذشته توسط فرماندهی و مسئولین بسیج سازندگی نایین ارائه شد، سپس برادر حسن کریمی مربی تسهیلگر مدعو، توضیحاتی درباره نقش تشکیل و فعالیت‌های این صندوق‌ها در کمک به وضع معیشت مردم و زمینه سازی برای اشتغالزائی با منابع محدود مردمی پرداخت .


وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره لزوم تلاش عمومی جهت شکوفائی اقتصاد، مقابله جهادی با تحریم‌های ظالمانه، خروج از وابستگی و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب تکیه بر اقتصاد مقاومتی و جهاد ملی را عامل پیشرفت کشور برشمرد.


تسهیلگر برتر صندوق‌های قرض الحسنه در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشکل بنگاههای تولیدی مربوط به قانون کار است این قانون در سال 1369 به صورت ضرب العجل تدوین شد و قرار بود تا 3 سال آینده با کار کارشناسی تکمیل و تصویب شود اما تا به حال هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته وهر روزه شاهد مشکلات بین نیروی کار و کارفرمایان در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ هستیم.


مربی تسهیلگر برتر استانی در ادامه به تبیین نقش صندوقهای قرض الحسنه مردمیاری و اشتغالزا پرداخت و به مزایا و کارکردهای آن و تاثیر ملموس آن بر جذب افراد فاقد شغل در بازارکار اشاره کرد و از مسئولان و معتمدین برنامه به جد درخواست کرد در رابطه با مشارکت حد اکثری مردم در عضویت این صندوق‌ها در مساجد و محلات ، شناسائی و جذب افراد خیر و نخبگان صاحب فکر اقتصادی ،برای راه اندازی کارگاهها و مشاغل زود بازده اهتمام ویژه ای داشته باشند.


در پایان برنامه تعدادی از فعالین این عرصه ، با لوح تقدیر مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظرات