خبرهای داغ:
امام جمعه خوی:

اصلاح جامعه در گروی خودسازی فردی است

امام جمعه خوی گفت: اگر انسان تربیت الهی نشود، نمی‌تواند جامعه را اصلاح کرده و مشکلات را حل کند.
کد خبر: ۹۱۱۶۶۳۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

 به گزارش خبرگزاری بسيج از خوی، حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شکوری امام جمعه خوی در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی که در سالن ارشاد اسلامی به همت آموزش پرورش خوی برگزارشد ، بابیان اینکه سبک زندگی اسلامی زیر بنای زندگی مسلمانان است ،گفت: اگر ما تربیت را با قرآن و آموزه های اسلامی ودینی پیوند ندهیم تمامی تلاش هایمان بیهوده خواهد بود.

وی همچنین آموزش و پرورش را دو بال رشد و ارتقاء دانست و افزود: در مسائل آموزش و پرورش بایستی بوی عطر تربیت اسلامی و دینی احساس شود و فضای مدارس با آموزه های قرآنی و دینی و اخلاق اسلامی تلطیف شود.

امام جمعه خوی با اشاره به جایگاه و نقش معلمان و مربیان پرورشی تصریح کرد : برای ترویج مبانی تربیت دینی و اخلاق اسلامی باید ابتدا خودمان را متخلق به اخلاق اسلامی نماییم ، واگر انسان تربیت الهی نشود نمی تواند جامعه را اصلاح نماید.

وی افزود: در آموزش وپرورش باید به دو نهاد مقدس خانه و مدرسه توجه بیشتری صورت گیرد و با ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر رفتارهای تربیتی متضاد و دوگانه از بین برود و اولیاء دانش آموزان در کنار مدارس باشند، می توانند قدم های موثرتری در تربیت فرزندان میهن اسلامی بر دارند.

لازم به ذکر است در این همایش، دانش آموزان آموزشگاه های حوا یک کلمه، شاهد حاج اسماعیلو و شهید دکتر چمران به اجرای برنامه های متنوع پرداختند، همچنین تعدادی از مربیان پرورشی و تربیت بدنی دراین مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار