مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

امیدآفرینی بزرگترین مسئولیت رسانه‌ها در برهه کنونی است

حجت‌الاسلام میثم فیاضی گفت: امیدآفرینی و جهاد تبیین پیرامون خدمات نظام بزرگترین مسئولیت رسانه‌ها در برهه حساس کنونی است.
کد خبر: ۹۵۹۸۸۰۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبر از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، امروز ۱۴ اردیبهشت در همایش گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات که در سالن جلسات شهید باکری ستاد فرماندهی سپاه شهدای استان برگزار شد، گفت:  امیدآفرینی و اهتمام برای جهاد تبیین پیرامون خدمات نظام اسلامی بزرگترین مسئولیت رسانه‌ها در برهه حساس کنونی است که لازم است با جدیت در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: بزرگترین و مهم‌ترین رسالت یک رسانه در برهه حساس کنونی اهتمام برای امیدآفرینی است، به ویژه اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به این مهم تاکید ویژه دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از کوچکترین فرصت برای القای ناامیدی در جامعه اقدام می‌کنند، پس ما نیز از ساز و کارهای موجود برای تبیین خدمات نظام حداکثر استفاده را کنیم، که به دنبال آن امیدآفرینی نیز تحقق خواهد یافت

وی ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها فقط به انتشار گزارش تصویری یا ویدیو در رسانه‌ها اکتفا نکنند بلکه اقدامات تبیینی، روشنگرانه نیز انجام دهند، تا بیشترین اثرگذاری را در افکار عمومی داشته باشند.

ابتکار عمل رسانه‌‌‌ها با روایت اول

سرهنگ تقی نجمی، جانشین سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، در ادامه این مراسم، گفت: امروز در یک پیچ حساس تاریخی قرار گرفته‌ایم، که اهمیت کار اطلاع‌رسانی در دوره کنونی بیش از گذشته حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی امروزه به مثابه جریان خون در شریان‌های حیاتی جامعه است، گفت: بنابراین از ظرفیت و قابلیت‌هایی که در این عرصه وجود دارد، در راستای تبیین خدمات و اقدامات نظام همچنین روشنگری پیرامون توطئه‌های ایادی استکبار جهانی استفاده کنیم.

نجمی یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه روابط عمومی و رسانه را روایت اول عنوان و بیان کرد: هر کسی از یک رویداد مهم و فراگیر نخستین روایت را مطرح کند، خواهد توانست ابتکار عمل را به خوبی در دست بگیرد و افکار عمومی را متاثر کند.

جانشین سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ایادی استکبار جهانی درصدد است که در بین ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکاف ایجاد کند، گفت: دشمن به واسطه بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ای درصدد است بین مردم، انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه شکاف ایجاد کنند، پس رسانه‌های دلسوز داخلی باید مقابل این سری توطئه‌ها بایستند.

روابط عمومی باید صداقت را اصل قرار دهد

یوسف شاکر، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه شهدای آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: روابط عمومی رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش آگاهی‌های آحاد جامعه، فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارد و اکنون که اهمیت این مجموعه بر همگان آشکار شده است، نمی‌توان نقش آن را در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان، بهبود کمی و کیفی فعالیت‌ها همچنین افزایش بهره‌وری از امکانات و نیروی انسانی نادیده گرفت.

وی ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها نباید توجیه‌گر سیاست‌های غلط باشند بلکه باید در پاسخگویی به اقشار مختلف مردم و در برقراری ارتباط با آنها صداقت را اصل قرار دهند به ویژه اینکه اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان، ادارات، شرکت‌ها و دوام‌شان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط‌‌عمومی‌های آن وابسته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات