قفسه‌های مطالعه کتاب در مدارس کمتر برخوردار ارومیه ایجاد می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از ایجاد قفسه‌های مطالعه کتاب در مدارس کمتربرخوردار ارومیه خبر داد و گفت: نسل جدید را باید از سنین پایین برای مطالعه علاقه‌مند کرد.
کد خبر: ۹۵۹۸۸۲۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

زهرا آبسوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، ضمن ابراز خشنودی بابت رونمایی و بهره‌برداری از  قفسه‌های کتاب در مدارس محلات هدف ارومیه، گفت: نسل جدید را باید از سنین پایین و کودکی برای مطالعه تشویق و علاقه‌مند کرد، تا در سنین بالا نیز کتابخوانی بخش مهمی از سبک زندگی‌شان باشد.

وی با بیان اینکه،  طرح فوق در قالب تفاهم‌نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود، گفت: از طریق ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تجهیز کلاس‌های درس به قفسه و کتاب مبادرت می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی به راه‌اندازی اولین اتاق بازی و سرگرمی در مدرسه لیلا ارومیه به همت این مجموعه اشاره کرد و گفت: اتاق بازی و سرگرمی یک فکر مبتکرانه است، که یک گام بلند به سوی تربیت درست نسل جدید به شمار می‌رود.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه یک اتاق در مدرسه لیلا ارومیه با اسباب‌بازی و سرگرمی‌های سازنده تجهیز شده است، ادامه داد: منبع مالی مورد نیاز از طریق صدور حکم‌های مجازات جایگزین حبس تامین شده و توسط کانون تجهیز شده است، که امید است این فرهنگ و صدور چنین احکامی در جامعه نهادینه شود.

این مسئول با بیان اینکه از این رهگذر دانش آموزان در اوقات فراغت می‌توانند به بازی بپردازند، گفت: بازی و استفاده از اسباب‌بازی اجزای اساسی رشد کودک محسوب می‌شوند و آنها از طریق اسباب‌بازی‌ها، بیشتر درباره محیط اطراف خود می‌آموزند و آن را درک می‌کنند همچنین از این طریق می‌توانند با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظرات