خبرهای داغ:

احیای مناسبت‌های دینی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است

امام ‌جمعه سلماس گفت: احیای مناسبت‌های دینی و توجه به رویدادهای تاریخ اسلام یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۵۹۸۳۶۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی امام جمعه سلماس امروز 22 اردیبهشت در مراسم گرامیداشت دهه کرامت که با حضور فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برهه کنونی این است که مناسبت‌های دینی را در کشورمان احیا کرد و به رویدادهای تاریخ اسلام به معنای واقعی کلمه بها داد.

وی ادامه داد: با وجودی که اکثریت ملت بزرگ کشورمان مسلمان هستند ولی در گذشته‌ به اعیاد دینی و مذهبی همچنین رویدادهایی که در تاریخ اسلام به وقوع پیوسته است به ندرت توجه می‌شد اما امروزه شاهد هستیم به برکت پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی تقویم کشورمان به معنای واقعی کلمه دگرگون شده است.

امام‌جمعه سلماس با بیان اینکه در این ایام برنامه‌های متنوعی به میزبانی مساجد، تکایا، فرهنگسراها و محافل مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود که این مراسم‌ها در استان و شهرستان ما نیز به وفور دیده می‌شود، گفت: اقشار مختلف مردم با حضور در این اماکن مقدس فرصت استفاده از این برنامه‌های مذهبی را پیدا می‌کنند و روح خود را با نام و یاد خداوند متعال صیقل می‌دهند.

حجت‌الاسلام طباطبایی فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را تبریک گفت و افزود: خادمان مساجد، فعالان هیئت‌های مذهبی، مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان باید در این ایام به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که کودکان و نوجوانان با اشتیاق در مراسم‌‌ها شرکت کنند.

وی بر ضرورت استفاده از ایده‌ها، نظرات و پیشنهادات  افراد صاحب‌نظر برای کیفیت بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی تاکید کرد و بیان داشت: دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها به طور قطع نیازها و سلایق خاص خودشان را دارند که متمایز از دیگران است پس لازم است این موضوع را مدنظر داشته باشیم.

ارسال نظرات