الزام ادارات به تامین بخشی از برق خود با انرژی های تجدید پذیر و بورس انرژی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ ادارات و دستگاه های اجرایی موظف شدند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق بورس انرژی و یا احداث نیروگاه خورشیدی تامین کنند.
کد خبر: ۹۵۹۸۸۱۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، مهندس طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در جلسه ای که با حضور نمایندگان ادارات و دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد، جزئیات مصوبه رویه اجرایی تامین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات و دستگاه های اجرایی از انرژی‌های تجدید پذیر را تشریح کرد.

وی عنوان کرد: سال های گذشته مصوبه ای تحت عنوان الزام بخش اداری به تامین۲۰ درصد از نیاز برق مصرفی خود از محل انرژی‌های تجدیدپذیر وجود داشت که تا کنون تنها تعداد محدودی از ادارات و دستگاه های مشمول نسبت به اجرای این طرح اقدام کرده اند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت اجرای این طرح همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظف هستند پنج درصد از برق مصرفی خود را با احداث نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر و پاک تامین و در طول مدت چهار سال تا بیست درصد افزایش دهند و تا زمان احداث نیروگاه خورشیدی و رسیدن کامل به این هدف گذاری، ادارات باید ۵ درصد از برق مصرفی خود را با طریق خرید از بورس انرژی تامین کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات