خبرهای داغ:
یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان تیران و کرون با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۸۸۵۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج شهرستان تیران و کرون، یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان تیران و کرون با حضور حجت الاسلام ماندگاری مسئولین شهرستان مسئولین ادارات و فرماندهان انتظامی و نظامی و امام جمعه های شهرستان و ائمه جمعه و طلاب شهرستان در محل حوزه علمیه اهل بیت (ع) شهرستان تیران و کرون برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری در این یادواره با اشاره به مهمانی شهدا گفت:در مهمانی شهدا دو پذیرایی وجود دارد که اگر آن را درک کنیم بهرمان ویژه خواهد بود از این سفره آسمانی که برای ما در آسمان پهن شده است.

وی گفت:پذیرایی اول حسرت است اصلا انقلاب اسلامی به پا شد که یک سفره در عالم پهن شود که هر که اهل معرفت است در این سفره پذیرایی شود.

رییس مؤسسه سیره شهدا با اشاره به اینکه در 13 سالی که پیامبر اکرم در مکه حضور داشتند 200 نفر توسط پیامبر هدایت شدند، تصریح کرد: انسان تربیت شده گنج پیامبران بودند انسانی که با مردم زندگی کند و از خدا طلب داشته باشد در دنیا زندگی می کند ولی آخرت بخواهد حضرت عیسی دنبال این گنج بود و بقیه پیامبران.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به اینکه باید بندگی کرد تا سلطنت کرد قیامت را بجای دنیا معامله کنی افزود: انقلاب جوانهای عشرتکده ها را تبدیل به عاشقان شهادت کرد و بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی کشف گنج های آخر الزمانی است.85 درصد این شهدا زیر 30 سال سن داشتند و جوانی خود را درطاغوت و آن منجلاب گذرانده بودند وصحنه های های مبتذل را به صورت زنده دیده بودند ولی انقلاب با آنها کاری کرد که عاشق شهادت شدند.

وی افزود: دستاوردهای ما موشک و هسته ای هست ولی دستاورد اصلی ما این است که وقتی برای بچه های اسیر ما در اردوگاه موصل فیلم مبتذل پخش می کنند آنها حتی با زور چشمان خود را باز نمی کنند تا آن تصاویر را ببینند این دستاورد های انقلاب است.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به حضور دانشجویان دکتر و دکتر ها و دیگر دانشجویان و حوزوی ها در اردوهای جهادی افزود:اینها با این حرکت خود با خدا معامله می کنند ما الان با 232 هزار شهید دارای 232 هزار گنج داریم و الان حداقل دارای 3 میلیون گنج برای اسلام هستیم و اگر ما مسئولین روحانیون مجلس صدا و سیما کوتاهی نمی کردند الان که 60 درصد جمعیت ما زیر 40 سال است حدود 50 تا 60 میلیون نفر ما گنج داشتیم اگر ما شهدا را درست معرفی و الگو می کردیم الان فلان بازیگر و خواننده الگوی جوان ما نبود.

رییس مؤسسه سیره شهدا در ادامه با اشاره به سه آیه فرمدند آیه 69 سوره نساء به بیان اهمیت جایگاه شهدا پرداخته وگفت: شهدا همسایه حضرت زهرا و ائمه هستند و ازجایگاه بالایی برخوردارند وآیه 3 سوره صف خدا عاشق مجاهدان هست و به همین خطر شهدا خود را به آب و آتش می زدند تا شهید شوندوایه 26 و 27 سوره یاسین شهدا می گویند ما تنها نیستیم و خدا ا ز ما پذیرایی می کند وماباید از خدا بخواهیم شهادت را رزق و روزی ما بکند.

وی در ادامه با اشاره به نوع انتخاب ما اظهار کرد:ما 232 هزار مدال انقلاب به دنیا معرفی کردیم و می گوییم انقلاب برای ما کاری نکرده است ما باید نگاه به عملکرد خود کنیم مشکل انقلاب نیست مشکل انتخاب ماست شهید می شوی یا به دنبال دنیا می روی باید به دنیا دست رد بزنی و با خدا معامله کنی آشهدا با خدا تجارت کردند.

حجت الاسلام ماندگاری خاطر نشان کرد: دومین پذیرایی شهدا اتمام حجت است که با اشاره به سوره حمد فرمودند انسانها سه دسته اند یک دسته در صراط ولایت هستند و صراط انعمت هستند و غیر از خدا کسی را نمی بینندو دارای 5 خصوصیت هستند انجام واجبات ، ترک محرمات ، خدمت به مخلوقات، تحمل مشکلات و اهل ایثار هستند.دسته دوم مغضوب علیهم هستند انسان هستند ولی حیوان از دنیا می روندو حیوان به صحرای محشر می روندو دسته سوم ضالین و سرگردان هستند کسی که نمی داند کدام طرفی است هم در یادواره شرکت می کند و هم در رقاصی اینها در روز قیامت سرگردان هستند تا روز آخر که به حسابشان رسیدگی شود.

در پایان برنامه با اهداء لوح از خانواده شهدای روحانی و طلبه شهرستان تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات