خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان:

استخراج 14 هزار وصیتنامه شهدا با مضامین دینی و اخلاقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: 14 هزار وصیت‌نامه شهید درباره مباحث اخلاقی و دینی استخراج شده، اما اگر امروزه شهدا در بین ما بودند چه موضعی می‌گرفتند و بابد همه ما در مسیر شهدا گام برداریم.
کد خبر: ۹۰۹۴۳۴۴
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهاقان، داریوش وکیلی با حضور در جلسه تقدیر از جانبازان دهاقانی اظهار کرد: شهدا الگویی شایسته برای پیمودن زندگی هستند و وصیت‌نامه آنان نشان‌دهنده آرمان‌ها و اهداف والایی بوده که تأمل در آن‌ها ضرری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: توصیه‌هایی به رعایت اخلاق اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، نماز اول وقت، در وصیت‌نامه شهدا بسیار به چشم می‌خورد که ارزش و اهمیت این مباحث را تأکید می‌کند.

وی از استخراج 14 هزار وصیت‌نامه شهید خبر داد و اذعان داشت: 14 هزار وصیت‌نامه شهید درباره مباحث اخلاقی، اخلاقی و دینی استخراج شده اما اگر امروزه شهدا در بین ما بودند چه موضعی می‌گرفتند و باید همه ما در مسیر شهدا گام برداریم.

وکیلی عنوان کرد: شهدا فدای نظام شدند، مثل شمع سوختند تا ما در آرامش زندگی کنیم و دشمن بعثی که تصمیم داشت در تهران مصاحبه کند را شکست دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان این که شهدا جان خود را فدای نظام نمودند، تصریح کرد: میانگین سن شهدا بین 15 تا 30 سال بود همان زمانی که در اوج شادی و نشاط بودند و در بهار زندگی خود را فدای نظام کردند و ملائک آنان را همراهی می‌کرد.

وی بیان کرد: شهدا نزد خداوند حساب و کتابی ندارند و از خداوند روزی دریافت می‌کنند و به اذن خدا 72 تن از نزدیکان و دوستان خود را مورد شفاعت قرار می‌دهند.

وکیلی گفت: شهدا تجلی تولی و تبری هستند، آن‌ها با دشمنان نظام دشمن و با دوستان نظام دوست بودند و فرهنگ آنان فرهنگ تولی و تبری بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه باید والدین شهدا را گرامی بداریم، خاطرنشان کرد: در شهرستان دهاقان 150 مادر شهید و 57 پدر شهید بزرگوار زندگی می‌کنند که باید مورد احترام ما باشند و با دیدار از آنان از معنویتشان استفاده کنیم.

مشکل در امام‌شناسی سبب انحراف است

در ادامه جناب سرهنگ جواد فصیحی اظهار کرد: جانبازان شهدای زنده هستند که درس استقامت را به ما می‌دهند بنابراین وظیفه سنگینی دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان با اشاره به مقام والای جانبازان افزود: اجر و پاداش جانبازان کمتر از شهدا نیست و خانواده‌های آنان هم زینب گونه قدم بر می‌دارند.

وی تصریح کرد: امروزه جانبازان می‌گویند مسؤولان ما چه می‌کنند و خواهان رفع مشکلات مردم هستند، شهید حججی‌ها الگو گرفته از شهدا هستند و راه آنان را ادامه می‌دهند.

فصیحی مشکل در امام‌شناسی را سبب انحراف دانست و بیان کرد: در تاریخ اسلام مردم مدینه و کوفه دچار مشکل در امام شناسی شدند پس باید درست عمل کنیم.

7 دی‌ماه روز ایثار و شهادت در دهاقان

هم‌چنین حجت‌الاسلام اصغر رضوانی ضمن انقلابی معرفی کردن شهرستان دهاقان اظهار داشت: در دهاقان حدود 800 شهید و جانباز داریم و مردم این شهرستان نقش خود را در راستای انقلاب به خوبی ایفا کردند و در بین شهرستان‌های هم‌جوار جزء اولین‌‌ها بودند.

امام‌جمعه دهاقان افزود: حفاظت از دستاوردهای انقلاب، ولایت‌مداری و دفاع از آرمان‌ها از حرکت‌های انقلابی مردم این شهر محسوب می‌شود و حمایت‌ها و فعالیت‌های خود را از مساجد کوچک شروع کردند و تا شاهد انقلاب باشکوه شدیم.

وی 7 دی‌ماه به مناسبت سالروز شهادت محمدتقی بشارت را روز ایثار در دهاقان نامید و عنوان کرد: هفته ایثار و شهادت در همه شهرستان‌ها وجود دارد و در دهاقان هم 7 دی‌ماه به مناسبت سالروز شهادت محمدتقی بشارت نماینده سابق دهاقان روز ایثار و شهادت شهرستان نامیده شده است که در این هفته شهدا و ایثارگران را ارج می‌نهیم و آنان را الگو سرمشق خود قرار می‌دهیم.

رضوانی تصریح کرد: شهید بشارت نقش به سزایی در خطه دوگنبدان ایفا کردند و در اصفهان و قم هم نقش بی‌بدیلی داشتند، هم‌چنین با تعطیل کردن شرکت نفت سبب فلج شدن دولت شاهی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار