خبرهای داغ:
محمدابراهيم صحت ،پدر شهيد حسن صحت، پيشكسوت سپاه ،چهره پر فروغ انقلاب و دفاع مقدس از گلپايگان است
کد خبر: ۹۰۸۶۱۴۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان،در سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ در میان پیشگامان انقلابی گلپایگان ،چهره پرفروغی بودکه بدون ادعا بي سر وصدا ،در مغازه لحاف دوزی خود در کوچه مسجد حاجی با تکنولوژی ساده ای که در اختیار داشت، نوارهای سخنرانی حضرت امام خمینی"ره" و سخنران های سرشناس و مورد اطمینان مردم را تکثیر می کرد و در اختیار علاقمندان قرار می داد.

او که سال ها قبل از شروع انقلاب نیز ، جلسات قرآن محافل مذهبی را مدیریت می کرد، در مغازه خود با گشاده رویی وصف ناپذیری از همراهان انقلاب استقبال می نمود.بدون تردید یکی از خاطرات دلنشین جوانان مبارز در آستانه پیروزی انقلاب مراجعات مکرر به این عزیز دوست داشتنی بود. علیرغم فاصله سنی هیچگاه فاصله اعتقادی و روحی با ایشان وجود نداشت .

پس از پیروزی انقلاب او به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و مدتی مسئولیت فرهنگی و تبليغات سپاه گلپایگان را بر عهده داشت.

مصاحبه هاي تصويري ايشان با برخي چهره هاي جبهه هاي نبرد، ديدني و شنيدني است.هنوز صداي امواج درياچه زريوار،صداي سردارشهيد محمدهاشم ياوري (فرمانده يگان ش م ر لشكر 14 امام حسين(ع))و طنين صداي اين چهره نام آشنا براي ما خاطره ها زنده مي كند.

البته دامنه وفاداری این یار صمیمی به انقلاب اسلامی فراتر از تعاريف مادي ماست. او پدر شهید است  و فرزندش را در دفاع مقدس تقدیم راه خدا نموده است.

 خيابانهاي گلپايگان گلپايگان هنوز در حافظه خود اين صحنه  را ثبت و ضبط دارد که هنگام عزیمت شهید عبدالحسین بیاتی (نگهبان کارخانه پنیر) از سوی جهاد سازندگی گلپایگان و واحد پشتیبانی مهندسی جبهه و جنگ جهاد استان اصفهان به جبهه های دفاع مقدس در سال ۱۳۶۰به پیشنهاد شهید حسین سخایی، صدای اورا ضبط نمود و در هنگام تشییع پیکر پاک و مطهرش در روستای خشکرود آن را پخش شد ؛ که مردم شریف آن سامان را تحت تاثیر قرار داد،چهره پيشكسوت ما كسي نيست جزء   استاد اخلاق و نويسنده كتاب راه دل حاج ابراهيم صحت.

 

ارسال نظرات