خبرهای داغ:
رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: به دلیل بروکراسی ادارات و عدم هماهنگی‌های لازم بین آن‌ها، ساخت مسکن برای زلزله‌زدگان شهر سرپل ذهاب محقق نشده و کمک‌های مردمی به سپاه کرمانشاه واگذار شد تا به ساخت منازل مسکونی همت گمارد.
کد خبر: ۹۰۷۸۷۶۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳

سرهنگ احسان‌الله رضاپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان ، با اشاره به خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه در سال گذشته، اظهار داشت: خدمت‌رسانی به 3 روستا و اسکان موقت، به صورت صد در صد تا  45 روز بعد از زلزله انجام شد.

وی افزود: بر اساس دستور مقام معظم رهبری هنگام بازدید از کرمانشاه در راستای اتمام کار اسکان زلزله زدگان ظرف 45 روز تا 2 ماه، بسیج سازندگی استان اصفهان، به مدت 45 روز کار اسکان موقت و اضطراری را به انجام رسانید.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه روستاهای کرمانشاه نسبت به شهر سرپل ذهاب، وضعیت مطلوب‌تری دارند، گفت: کار در شهر سرپل ذهاب بسیار سخت است و به دلیل بوروکراسی ادارات و نداشتن هماهنگی‌های لازم ادارات با یکدیگر، کار ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی، محقق نشد.

وی ادامه داد: بالا بودن سطح توقع بعضی از خانواده‌ها نیز به این امر دامن زد و زمانی که قصد ساخت واحدهای 85 متری را داشتیم، تعدادی از آنها از ما منزل سه طبقه‌ای و مغازه کنار ساختمانشان می‌خواستند که این مساله امکان‌پذیر نبود، چون متراژ واحدها 85 متر در نظر گرفته شده بود.

رضاپور تصریح کرد: به خاطر استقرار بنیاد مسکن استان اصفهان در شهر سرپل ذهاب و طبق تقسیمات استانی، روستاها به سایر استان‌ها و شهر پل ذهاب به اصفهان تعلق گرفت.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به پیشنهاد ساخت 120 واحد برای زلزله‌زدگان در شهر سرپل ذهاب، اظهار داشت: این تعداد به 90، 80 و نهایت 10 واحد تقلیل یافت، که با توجه به نداشتن صرفه اقتصادی از این کار منصرف شدیم.

وی با بیان اینکه سرپل‌ذهاب شهردار ندارد، افزود: با وجود سعی و تلاش بر ساخت واحدهای مسکونی، این کار محقق نشد و کمک‌های مردمی به سپاه کرمانشاه واگذار شد تا به ساخت منازل مسکونی همت گمارد.

ارسال نظرات