خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش ماکو:

کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی در مدارس ضروری است

مدیر آموزش و پرورش ماکو بر لزوم کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی در مدارس تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۴۲۲۶۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی اکبر باباپور در جلسه توجیهی مدیران مدارس ماکو با اشاره به برخی موارد و موضوعات اساسی قابل مطرح در زمینه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: عفت و پاکدامنی اولین موضوعی است که رعایت آن الزامی است.

وی گفت: فرهنگ دینی با محوریت نماز باید در مدارس گسترش یابد و این درصورتی محقق می شود که خود مسئولان مدرسه عامل به نماز باشند و اگر دانش اموزان در مدارس در امر نماز از هم سبقت بگیرند بیانگر جاری بودن روح تربیت دینی در مدرسه و جامعه است.

 باباپور افزود: عفت در نگاه، عفت در پوشش، عفت در رفتار، عفت در گفتار و عفت در فکر از جمله این موارد است.

 وی بیان کرد: داشتن عفت در فکر به عنوان متولی تعلیم و تربیت باید در اولویت باشد و عفت در گفتار باید رعایت شود و از اظهار نظر های بی مورد پرهیز شود.

 مدیر آموزش و پرورش ماکو گفت: عفت، حیا و حفظ حرمت باید در رفتار نیز رعایت شود چرا که گاها اخباری می رسد که گسترش این موارد در جامعه آموزش و پرورش دیده می شود.

باباپور افزود: فرهنگ دینی با محوریت نماز باید در مدارس گسترش یابد و این در صورتی محقق می شود که خود مسئولان مدرسه عامل به نماز باشند و اگر دانش اموزان در مدارس در امر نماز از هم سبقت بگیرند بیانگر جاری بودن روح تربیت دینی در مدرسه و جامعه است.

 وی ادامه داد: ارتقای شان و منزلت معلمان و فرهنگیان از موارد دیگری است تلاش می شود اجازه تعرض به این ساحت داده نشود و این جایگاه والایی است.

این مسئول گفت: حدف مستند سازی کاغذی از مدارس از موضوعاتی است که قابل پیگیری است .

 باباپور اضافه کرد: کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی و تربیت بدنی و ایجاد نشاط و جنب و جوش در مدارس و در بین دانش اموزان لازم است.

وی اظهار کرد: باید روح بخشی به برنامه های فرهنگی و پرورشی و تربیت بدنی در مدارس علی رغم کمبودها مورد توجه باشد.

مدیر آموزش و پرورش ماکو سبک زندگی را عاملی تاثیرگذار در بهداشت عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان ریشه‌های جامعه هستند و اگر این ریشه ها در جهت درست، تقویت شوند، جامعه بدون ابتلا به بیماری خطرناک ادامه راه خواهد داد.

 وی گفت: بهترین گروه و مرحله در جهت تزریق سبک زندگی ایرانی، اسلامی و صحیح، جایگاه مقدس آموزش و پرورش است؛ ورزش صبحگاهی باید در تمامی مدارس به صورت مستمر اجرا شود.

این مسئول افزود: ورود و خروج تمامی افراد به داخل محوطه مدرسه باید مورد بررسی قرار گیرد و اولیا نیز بدون اطلاع و هماهنگی نباید در محوطه مدرسه حضور یابند.

 باباپور گفت: نباید غیر از کتب درسی و محتواهای تعریف شده وسیله ای در کیف دانش آموزان مدارس باشد و نباید فشار مضاعف کاری بر مدارس ارائه کرد چرا که آموزش آسان و پر بار باید در مدارس جزو برنامه ها باشد.

 وی بیان کرد: لازم است تا از بازنشستگان استان در امر تعلیم و تربیت به عنوان مشاوران با تجربه استفاده کرد و پیشکسوتان و مدیران قبلی در آغاز سال تحصیلی از سوی همان مدرسه مورد تقدیر قرار گیرند.

 باباپور در گریزی بر مشکلات این نهاد علمی در شهرستان ماکو، یاد آور شد: در سال تحصیلی آینده با استقرار پایه دوازدهم شاهد کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی خواهیم بود و لذا کارشناسان و مدیران در جهت بهرهمندی بهینه از فضاهای آموزشی امسال برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

 وی ادامه داد: در ۱ مهر ماه باید تمامی کلاس ها با بهترین شرایط برای دانش آموزان آماده باشند.

 شایان ذکر است؛ در پایان این جلسه از مقام آوران استانی قرآن، عترت و نماز تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار