خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان همدان خبر داد

رشد 37 درصدی صادرات صنایع دستی استان همدان /افتتاح سه هتل در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در خصوص رشد صادرات در استان گفت: آمار رشد صادرات صنایع دستی در سال 96 نسبت به سال 95، 37 درصد است.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۸۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷

رشد 37 درصدی صادرات صنایع دستی استان همدان /افتتاح سه هتل در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی مالمیر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه گردشگری تعداد موافقت‌ نامه‌های اصولی صادر شده در سال 94، 17 مورد، در سال 95، 23 مورد و در سال 96 ، به 34 مورد رسیده که این نشان دهنده شیب تند جذابیت در حوزه گردشگری برای سرمایه‌گذاری و تسهیل در سرمایه و بهبود کسب و کار و گردشگری است.

وی گفت: ما در سال قبل شاهد افتتاح دو هتل بودیم و امسال شاهد افتتاح سه هتل از قبیل امیران2، کتیبه و فاران هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در خصوص رشد صادرات در استان عنوان کرد: آمار رشد صادرات صنایع دستی در سال 96 نسبت به سال 95، 37 درصد است.

وی با بیان اینکه برای تعداد 22 بوم‌گردی پروانه بهره‌برداری صادر کردیم، افزود: حدود 30 بوم گردی نیز در دست اقدام داریم که نشان دهنده این است که در سه سال اخیر و در ابتدای سال 97 رشد خوبی داشته است.

مالمیر تصریح کرد: میزان بازدید از اماکن فروش بلیط در استان 18 درصد و برآوردی که از اماکن بدون بلیط فروشی داریم 67 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه صرفا هتل‌های ما در سال 96 نسبت به سال 95 افزون بر 85 درصد رشد نشان می‌دهد، افزود: میزان قیمت هتل‌ها در کل کشور گران است و منحصر به همدان نیست و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته تفاوتی با استان‌های دیگر نداشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ابراز داشت: راهکار  و سمت و سوی ما باید به جایی برود که بتوانیم هتل های یک ستاره و دو ستاره نیز داشته باشیم.

وی در خصوص رویداد همدان 2018 تصریح کرد: رویداد 2018 در اول شهریور ماه و در آغاز هفته دولت است که میزبان رئیس جمهور یا  معاون اول رئیس جمهور هستیم و رویداد نشست اعضای وابسته به جهانگردی تا پایان سال 2018 انجام می‌شود.

مالمیر در ادامه گفت: با توجه به اینکه موضوع گردشگری محور توسعه استان است این امکان فراهم است که دستگاه‌ها برنامه‌ها و پروژه‌های خود را که موضوع 2018 را تقویت می‌کند در این برنامه جای دهند.

وی اظهار داشت: ما در برنامه‌ها به دنبال این هستیم که یکی از آثارمان را ثبت جهانی کنیم؛ اگر ما بخواهیم برای گردشگری کلاسیک توضیح منطقی داشته باشیم باید به غرب توجه داشته باشیم و تعداد آثار ثبت جهانی ما افزایش یابد.

در این برنامه از پوستر همدان 2018 با طراحی شروین حسینی رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات