خبرهای داغ:
ناحیه سمیرم
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم گفت:
فرمانده ناحیه مقاومت سمیرم گفت: در سال ۹۶ بیش از ۶ میلیارد ریال وام در زمینه اقتصاد مقاومتی به بیش از ۵۱ نفر اعطا شده است.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۲۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
سرهنگ جواد فصیحی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی سمیرم در راستای شعار سال و عرصه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بالغ بر شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در غالب وام‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون ریالی به بیش از ۵۱ نفر در سال گذشته اجرایی شده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم خاطر نشان کرد: ایجاد و راه اندازی یک واحد تولید سرکه در غالب شرکت تعاونی،۶ طرح پرورش قارچ، ۱۱ طرح پرورش دام شبک و شنگین، ۷ طرح پرورش زنبور عسل، ۲ استخر دو منظوره پرورش ماهی، ۳ واحد صنایع دستی و قالی بافی، یک واحد کشتارگاه پرورش کبک، ۴ واحد گل محمدی و یک واحد پرورش مرغ از جمله طرح‌های اجرایی در سال ۹۶ می‌باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: در سال گذشته برپایی اردو‌های جهادی در غالب اردو‌های یک، سه، هفت و ده روزه در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی آموزشی و هم‌چنین نوسازی، بهسازی و زیبا سازی  مدارس به اجرا در آمده است.

وی آموزش را زمینه ساز و تضمین کننده اشتغال پایدار دانست و گفت: در سال گذشته با همکاری اداره فنی و حرفه ای سمیرم دوره کار آفرینی و مهارت آموزی سربازان وظیفه در شهرستان برگزار گردید.

سرهنگ فصیحی با اشاره به اعزام تیم جهادی به مدت ۱۰ روز در حادثه زلزله سال ۹۶  کرمانشاه خاطر نشان کرد: در این حادثه یک کامیون ده چرخ و ۵ خاور کمک‌های غیر نقدی برای زلزله زدگان ارسال شد.

وی با اشاره به وجود محرومیت‌های فراوان در مناطقی از شهرستان افزود: در منطقه دشتبال دنا کوه با توجه به نیاز‌های موجود سبد معیشتی حمایتی شامل پوشاک، آرد، برنج، آب معدنی، روغن و … در بین مردم توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت سمیرم هدف از برگزار نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی را ترویج و توسعه آن دانست و گفت: در هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و دهه مبارک فجر استفاده از ظرفیت‌های بومی جهت تولیدات داخلی مورد توجه قرار گرفته است.
ارسال نظرات