خبرهای داغ:
مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان از اعزام گروه جهادی بسیجیان فرهنگی همدان به مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۸۷۶۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

اعزام گروه جهادی بسیجیان همدان به مناطق زلزله‌زده سرپل ذهابعادل عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان با اشاره به بازدید صورت گرفته از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب اظهار داشت: این بازدید با برنامه‌ریزی قرارگاه خاتم الاوصیا به منظور بررسی منطقه و تلاش در راستای حل مشکلات آنها صورت گرفت.

وی اوضاع مردم زلزله‌زده سرپل ذهاب را اسفناک دانست و عنوان کرد: با وجود تلاش‌هایی که تاکنون برای سامان دادن به وضعیت مردم زلزله‌زده سرپل‌ذهاب و روستاهای اطراف آن انجام شده اما هنوز مردم این مناطق در شرایط بسیار دشواری زندگی می‌کنند.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با بیان اینکه چادرها و کانکس‌ها جوابگوی شرایط اقلیمی نیست، تاکید کرد: حرارت شدید گرمای بالای ۴۰ درجه در فصل گرما، سرمای شدید در شب‌ها، نبود سرپناه مناسب، اوضاع اقتصادی بسیار ضعیف، مصیبت از دست دادن اعضای خانواده و ده‌ها مشکل عفونی و بیماری‌های پیش روی در فصل گرما زندگی و حیات را برای این عزیزان مشکل کرده است.

وی ضمن قدردانی و تقدیر از اقدامات سپاه پاسداران  در حل مشکلات مردم آسیب دیده اضافه کرد: زحمات و تلاش‌های برادران سپاه و بسیج به خصوص ابتکارات و خلاقیت‌های سردار قاسمی در ساخت و سازهای روستای کوئیک چشمگیر است اما کفاف حال زخم خورده اهالی منطقه را نمی‌دهد.

عبدالملکی از اعزام گروه‌های جهادی به مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب طی ماه آینده خبر داد و بیان کرد: همچون حماسه‎های دوران دفاع مقدس در آن مناطق مظلوم باز هم نیاز به حماسه‌ای دیگر داریم تا دوباره زندگی را به آن اقلیم آشنا با خون شهدا برگردانیم.

وی ادامه داد: این گروه جهادی با حضور فرهنگیان بسیجی کانون ناحیه یک همدان به مدت یک هفته در مناطق زلزله زده به فعالیت خواهند پرداخت.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان یادآور شد: علاوه بر حضور فرهنگیان بسیجی در این اردوی جهادی، نیازمند متخصصین جهادی در حوزه‌های عمرانی اعم از گچ‌کار، بنا، جوشکار، لوله‌کش و برق‌کش هستیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری کرمانشاه که در ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۶ رخ داد، بیش از ۶۰۰ کشته برجا گذاشت و خانه‌های ده‌ها هزار نفر از هموطنان را ویران کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات