خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش ملایر خبر داد

اجرای 23 برنامه محوری طی هفته معلم در ملایر

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته معلم در ملایر از اجرای 23 برنامه محوری در این هفته خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۲۴۲۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

اجرای 23 برنامه محوری طی هفته معلم در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، هادی سلگی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک و گرامیداشت هفته مقام معلم و تقارن با با نیمه شعبان اظهار کرد: تقارن هفته معلم با میلاد امام عصر(ع) برای همه معلمان یک افتخار بزرگ و ارزشمند است.

وی با اشاره به جایگاه و مقام معلم در سطح جامعه گفت: سطح فرهنگ باید به جایی برسد که دیگران ارزش و جایگاه معلم را بدانند و منتظر نباشند که تنها اداره آموزش و پرورش جایگاه آنها را بداند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته معلم در ملایر از اجرای 23 برنامه محوری در  این هفته خبر داد و افزود: نواختن زنگ سپاس در مدارس، دیدار با امام جمعه، دیدار با مسئولان ملایر،  سرکشی از مدارس، تجلیل از فرهنگیان بازنشسته سال گذشته تا کنون،  تجلیل از معلمان موفق و ... از جمله این برنامه‌ها است.

وی سرکشی از معلمان بیمار در بستری، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری و ورزشی، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی،  حضور معلمان در نماز جمعه، ارائه خدمات رایگان به فرهنگیان در همه بخش‌ها به جز بخش دندانپزشکی در درمانگاه فرهنگیان از 15 اردیبهشت ماه به مدت 5 روز و... را نیز از دیگر برنامه‌های هفته معلم در ملایر برشمرد.

سلگی در ادامه با اشاره به برنامه‌های راهبردی و عملیاتی آموزش و پرورش ملایر در سال جاری در راستای خدمات دهی مطلوب‌تر و با کیفیت به فرهنگیان و دانش‌آموزان تصریح کرد: با توجه  به افزوده شدن پایه ششم  طی سال‌های گذشته به پایه‌های تحصیلی بعد از این تغییرات  بعد از پایه ششم کمیته‌ای تشکیل شد  که مشکلات را بررسی می‌کند.

وی افزود:  با توجه به این امر همه ساله در ایام تابستان دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان برگزار می‌شود که ملایر محوریت جنوب استان برای شهرهای ملایر نهاوند و تویسرکان را برای برگزاری این دوره‌ها بر عهده دارد وفرهنگیان به ویژه فرهنگیان خود شهرستان ملایر از این دوره‌ها استقبال داشته و با شرکت در این دوره‌ها  و توجیه شدن مشکلی برای تدریس در پایه تحصیلی را نخواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به استقرار پایه 12 از سال  تحصیلی آینده در مدارس گفت: امسال نیز با توجه به استقرار پایه 12  پیش بینی شده که بتوانیم توازن نیروی انسانی را ایجاد کرده  و دبیران ما در هر رشته‌ای که خود فارغ التحصیل شده‌اند در آن رشته تدریس کنند.

وی با اشاره به  اینکه ساماندهی نیروی انسانی در دوره ابتدایی و سایر دوره‌ها را برنامه‌ ریزی خواهیم کرد، گفت:  با توجه به  ساماندهی دبیران دوره متوسطه  برای همین دوره‌ها و با توجه به اینکه سال‌های گذشته تعدادی از این نیروها با توجه به کمبود نیرو در دوره ابتدایی مشغول تدریس بودند امسال با مشکل کمبود نیرو در دوره ابتدایی مواجه می‌شویم که این کمبود قرار است از طریق آزمون جدید آموزش و پرورش، حق التدریسی‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، جذب شده و کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

سلگی در ادامه با اشاره به اینکه مدارس عادی در زمان ثبت نام دانش‌آموزان طبق قانون حق دریافت هیچ نوع وجهی را ندارند، ابراز داشت:  این  مصوبه به مدارس اعلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان ملایر تنها در شهر اسلام آباد آق گل سه کلاس درس دوره متوسطه اول  دخترانه در کانکس داریم، تصریح کرد: با توجه به ساخت مدرسه از سوی بنیاد برکت احتمالا در سال تحصیلی جدید این کانکس‌ها نیز برداشته می‌شود و هیچ مدسه کانکسی در ملایر نخواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه با اشاره به سرانه مدارس گفت: سرانه مدارس  به حسااب خود مدارس واریز می‌شود  و اولویت با مدارس عادی است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش افزود: رسیدن به همه اهداف تعریف شده با توجه به سند تحول بنیادین در گرو همکاری سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش است و در این راستا  امیدواریم دستگاه‌های متولی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی نیز همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.

سلگی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز در آمورش و پرورش کم شدن مطالعه دانش آموزن به فرهنگ کتابخوانی کتاب‌های غیر کتب درسی است گفت: متاسفانه این مشکلی به صورت کلی است و با توجه به گسترش فضای مجازی و استفاده از این فضا برای تحقیق و مطالعه  امروز شاهد  کم شدن حضور مردم در کتابخانه‌ها هستیم.

وی  در ادامه از برگزاری همایش خیران مدرسه ساز ملایر بعد از ماه رمضان خبر داد وم گفت: با توجه به اینکه شهرستان ملایر از نظر وجود خیران در بخش‌های مختلف به ویژه مدرسه سازی سرآمد است امروز یکی از مهمترین نیازها بعد از ساخت مدارس تجهیز مدارس است.

مدیر آموزش و پروش ملایر اظهار کرد: در این راستا نیازمند این هستیم که خیران در تجهیز مدارس کمک‌های بیشتری به آموزش و پرورش داشته و مدارس ما از نظر تجهیزات به روز باشند.

وی با اشاره به فعالیت دو مدرسه در مسکن مهر گفت: یک مدرسه خیر ساز  متوسطه دخترانه نیز در حال حاضر در میدان سرو در حال ساخت است که امیدواریم   تا مهر ماه امسال تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان این منطقه  قرار گیرد.

سلگی یکی از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش را هدایت تحصیلی دانش‌آموزان دانست و افزود: در این راستا با توجه به استعداد و علاقه دانش‌آموز و ارزیابی از  دانش آموزان  تصمیم می‌‎گیریم که دانش‌اموزان را به سمت آینده موفق هدایت کنیم.

وی ضمن گلایه از تصمیم گیری  برخی والدین در خصوص هدایت تحصلی دانش‌آموزان و همکاری نکردن با آموزش و پرورش در این زمینه  گفت: برخی والدین اصرار دارند دانش آموزشان در رشته‌ای تحصیل کند که خود دانش‌آموز بدون علاقه و به اجبار وارد آن می‌شود در حالی که  باید خانواده‌ها این را قبول کنند که فرزندشان در چه رشته‌های استعداد و علاقه داشته و به اجبار وی را به رشته‌ای که سنخیتی با علاقه و استعداد دانش‌آموز ندارد نفرستند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه برنامه هدایت تحصیلی دانش‌‌آموزان به صورت کاملا کارشناسانه و با در نظر گرفتن همه آیتم‌ها انجام می‌شود از والدین خواست در این زمینه  دانش‌آموزشان را کمک کند و رسانه‌ها نیز در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری در همکاری با آموزش و پرروش داشته باشند.

وی اضافه کرد: امسال حدود 3 هزار دانش‌آموز در ملایر از پایه 9 و به دهم می‌روند و  باید بتوانیم هدایت تحصیلی این دانش اموزان را کارشناسانه انجام دهیم تا در آینده با مشکل مواجه نشود.

سلگی در ادامه  با توجه به فعالیت درمانگاه فرهنگیان و فروشگاه فرهنگیان و خانه معلم در ملایر گفت: این مراکز با هدف ارائه خدمات مطلوبتر در راستای رفاه حال فرهنگیان و عموم مدرسه فعالیت داشته و تخفیفات خود را نیز به فرهنگیان دارند

وی با بیان اینکه  هیچ درآمدی از این مراکز عاید آموزش و پروش نمی‌شود، گفت: درآمدها به خزانه واریز می‌شود.

 مدیر آموزش و پرورش ملایر تصریح کرد: عضوگیری برای فروشگاه فرهنگیان از خود فرهنگیان بوده اما نظارت آن با فروشگاهای تعاونی کشور است.

وی با اشاره به اینکه  طبق رویکرد و مصوبه اداره کل  از اول فروردین ماه امسال آموزش و پرورش ملایر هیچ قراردای را به هیچ فروشگاهی در شهرستان ندارد، گفت: اگر هم فروشگاهی قراردادی دارد باید حتما قید کند که قرارداد با فروشگاه فرهنگیان است.

سلگی ضمن تقدیر از همکاری خوب رسانه‌های ملایر با آموزش و پرورش بر تعامل وهمکاری بیشتر و دو سویه  تاکید و خاطرنشان کرد:  رسانه‌ها نیز باید در صحت و سقم خبر دقت لازم و کافی را داشته تا این تعامل و همکاری بهتر حفظ شود.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار