خبرهای داغ:
یادواره شهدای روحانی امروز 4 دی ماه در مکان سالن جلسات ناحیه با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه ،فرماندهی ،ریاست بنیاد شهید سازمان تبلیغات اسلامی ،مدیر پایگاه بسیج طلاب برادران ، بسیج ادارات و جمعی از همکاران ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۴۶۱
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج دهاقان ، حجت الاسلام الهی یگانه در مورد اهمیت بصیرت اظهار داشت: حضرت علی (ع) به کمیل فرمود هیچ حرکتی در زندگی انسان وجود ندارد مگر اینکه  نیاز به بصیرت و شناخت باشد.

آیات و روایات بسیاری در مورد بصیرت امده است و نه تنها به حکم دین بلکه به حکم عقل هر کاری که انسان می خواهد انجام دهد باید نسبت به آن بصیرت داشته باشد تا مصیبت و عوارض و شکست به بار نیاورد.

کسانی که از عقل و فهم استفاده نمی کنند به تعبیرقرآن ( اولئک کالانعام بل هم اضل) هستند، زیرا حیوان عقل ندارد که بخواهد از ان استفاده کند اما انسان این نعمت بزرگ خدادادی را داشته باشد و در زندگی از ان استفاده نکند با حیوان فرقی ندارد بلکه پست تر است نمونه بارز بصیرت در واقعه کربلا را می توان به حضرت علی اکبر و حضرت قاسم وحضرت عباس (ع) مثال زد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دهاقان در ادامه گفتند در سال 88بعضی از خواص بی بصیرت می خواستند به نظام اسلامی ضربه وارد کنند ولی مردم نگذاشتند و در صحنه ماندند و از اسلام که هویت اصلی انقلاب بود دفاع کردند و به همین خاطر حضور مردم شریف و با بصیرت درواقعه9 دی 88 در اذهان ماندگار شد.

در ادامه جناب سرهنگ نوابی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و همچنین شهدای شهرستان و شهدای روحانی که این جلسه را به یابود این عزیزان برگزار کردیم، انشاالله طوری برنامه ریزی شود تا برنامه خوبی در سطح شهرستان برگزار شود و سپس در مورد سین برنامه توضیحاتی ارائه شد و از دوستان نیز نظر خواهی و از مدیر بسیج طلاب و سازمان تبلیغات اسلامی درخواست شد تا طلاب و روحانیون که در شهرستان حضور دارند دعوت شوند و قاری و مداح و مجری نیز از خود طلاب استفاده گردد .

وی تصریح کرد: برنامه در تالار فرهنگی فجر شهرستان برگزار خواهد شد.

سخنران برنامه حجت الاسلام غفاری پور می باشد و پیش از سخنرانی سر کار خانم محمودی نماینده مردم در مجلس صحبت خواهد کرد.

در پایان نیز مداحی به مناسبت وفات حضرت معصومه سلام الله علیها قرائت می گردد و از خانواده های محترم طلاب و روحانیون نیزتقدیر می گردد.

ارسال نظرات