خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
به همت بسیج سازندگی ناحیه ی امام صادق(علیه السلام) اصفهان برگزار گردید
کارشناس بسیج سازندگی ناحیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان گفت : با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی ، بحث آگاهی افزایی و آموزش روستاییان از طریق بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام) برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۶۲۷۸۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه ی امام صادق (علیه السلام) اصفهان، رفیعی کارشناس سازندگی  ناحیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان گفت : در بحث اقتصاد مقاومتی آگاهی افزایی و آموزش روستاییان که مشخصا در 19 سرفصل می باشد در دستور کار قرار دارد.

رفیعی افزود : بدلیل کاهش منابع آبی و بافت خاک و شرایط اقلیمی حومه شهر اصفهان اقتصادی بودن محصول ، نیاز به کشت ارقام کم آب و مقاوم و مقرون به صرفه بودن کشت نهال و احداث باغاتی که از سوی کارشناسان کشاورزی و باغبانی تولید شده مورد توجه می باشد که در همین راستا بسیج سازندگی ناحیه امام صادق (علیه السلام) با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهر اصفهان اقدام به برگزاری دوره آموزشی با موضوع احداث و نگهداری باغات پسته کرد که در محل نمازخانه ناحیه امام صادق (علیه السلام) برگزار گردید.

وی گفت : در این دوره 20 نفر از باغداران و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی شرکت کردند و در زمینه کاشت ، آبیاری و آشنایی با بیماری ها ، آفات نباتی و راه های مبارزه با آنها و تغذیه ، نگهداری باغات پسته و بازار فروش و محصولات صنایع تبدیلی که در این محصول می توان تولید کرد ، آموزش های لازم را فرا گرفتند.

رفیعی در پایان گفت : در پایان دوره آزمونی برگزار گردید و به کسانی که حد نصاب نمره در این آزمون را کسب کردند مدرک پایان دوره از سوی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان صادر گردید.

ارسال نظرات