محمدعلی برغمدی
استاندار خراسان رضوی گفت:
استاندار خراسان رضوی بیان داشت: بسیج صرفا نظامی گری نیست بلکه طبق گفته امام راحل تفکر بسیجی راهکار اساسی برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف است.
کد خبر: ۸۹۵۳۹۹۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در همایش «بسیج، اخلاق کارمندی و مدیریت جهادی» در مشهد افزود: فرهنگ جهادی و بسیجی فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی با شکل گیری زینبیون، فاطمیون و سایر تیپ‌های نظامی برای دفاع از اسلام گسترش یافته و می‌تواند حتی در عرصه بین الملل قدرت استکبار را به زیر کشد.

وی ادامه داد: بسیجی تقوای ستیز دارد. در مقابل انحرافات خود را کنار نمی‌کشد، عنصر منتقد بی مسئولیت نیست و اگر انتقاد می‌کند بر اساس احساس مسئولیت است و خود را مبرا از مسئولیت نمی‌داند.

استاندار خراسان رضوی اخلاص در عمل و پرهیز از منافع خطی، جناحی و محلی را بسیار ضروری توصیف و بیان کرد: عنصر بسیجی عنصری متواضع و به دوراز کبر و تکبر است و به همین دلیل بسیجی محبوب مردم می‌باشد. بسیجی عاشق خدمت است نه تشنه قدرت و خدمت به مردم فرصتی بی بدلیل و تکرارنشدنی است که همه مدیران باید به بهترین نحو وظایف محوله را انجام دهند و با مردم تعامل داشته باشند.

وی همچنین بسیجی را عنصری استکبارستیز توصیف و بیان کرد: بسیجی همچنان که در زمان جنگ صف شکنی می‌کرد در در زمان صلح نیز در ادارت تابعه خود بن بست شکنی می‌کند و برای کارمند بسیجی در راستای حل معضلات سازمان و ادراه تابعه چیزی به نام بن بست معنا ندارد.

رشیدیان در ادامه همچنین گفت: دشمن برای ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان از هر حوزه، فرصت و مکان استفاده می‌کند لذا همواره مسلمانان باید بیدار و آماده مقابله با دشمن باشند. طبق منویات مقام معظم رهبری داعیه دولت تکفیری در عراق و سوریه بسته شد، اما توطئه دشمنان اسلام پایان نمی‌پذیرد و به شکل دیگر در مناطق دیگر مسلمانان درگیر این توطئه‌ها هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی نظام قدرتمند در حوزه منطقه‌ای و جهانی است. این نظام به واسطه وجود افراد شجاع، ایثارگر و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل به قدرت تاثیرگذار در جهان شده است. اگر می‌خواهیم این قدرت و عزت ادامه یابد باید فرهنگ و روحیه ایثارگری و شهادت طلبی برگرفته از فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه گسترش یابد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: عنصر زمان و مکان برای تشخیص، تکلیف و انجام وظیفه مهم است و بسیجی عنصری موحد و با تقواست که خدا را در همه جا ناظر می‌داند. در داخل ممکن است مشکلات و اختلاف نظر‌هایی وجود داشته باشد، ولی دشمن اصلی ما استکبار و صهیونیسم است. هیچ چیز نباید ما را از دشمن شناسی غافل کند.

رئیس سازمان بسیج کارمندان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: برای ارائه خدمت به مردم اقدامات مختلفی در دستور کار این نهاد قرار دارد که میز خدمت و اردوی جهادی مدیران از جمله آن‌ها است.

سرهنگ مجید زرنگ افزود: در سطح شهر مشهد و دیگر شهر‌های استان مساجد الگویی مشخص شده اند و مدیران ادارات مختلف در جلساتی با حضور در این مساجد و دیدار چهره به چهره با مردم در جریان مشکلات آن‌ها در زمینه اداره مربوطه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این طرح در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها نیز با عنوان اردوی جهادی مدیران در دست اجراست. چاره اندیشی برای رفع مشکلات شهروندان، افزایش محبوبیت مدیران، دولت و نظام جمهوری اسلامی در بین مردم از فواید اجرای این طرح است.

همچنین در این همایش آخرین پیام امام راحل، پیام وزیر کشور و پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت هفته بسیج قرائت و از مدیران بسیجی موفق در سازمان‌های و ادرات استان تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها