خبرهای داغ:
همراه با ستارگان بسیج/5

تربیت یاران امام زمان(عج) برعهده بانوان بسیجی/دور شدن زن از هویت زنانگی آسیب زا است

بانوی پیشکسوت بسیجی با بیان اینکه حالا بدتر از جنگ است گفت: آن زمان آژیر جنگ زده می شد و همه می دانستند کجا فرار کنند اما جنگ حالا آژیر ندارد اما پنج سال دیگر واقعا فرزندان ما با مشکلات روحی و جسمی فراوان رو به رو می شوند.
کد خبر: ۸۹۵۳۳۰۶
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

کبری برزگانی بانوی فعال و جهادگر بسیجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت:  در زمان جنگ تحمیلی از طرف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان امدادگر به جبهه اعزام شدم.

 وی با بیان اینکه از مهرماه سال  59 بیمارستان اهواز رفتم عنوان داشت: 45 روز جنگ بودم اما چون فرزند یک ساله ای داشتم نتوانستم کارم را در آنجا ادامه دهم و از آن به بعد برای پشتیبانی جنگ و جهاد در بیرجند برای بسته بندی مواد غذایی کار می کردم.

این پیشکسوت بسیجی ادامه داد: بعد از بازنشستگی کلاس های بسیج و جهاد را در زمینه آموزش طب سنتی دارم و یک روزه به مناطق نزدیک و ده روزه به اردوهای جهادی در روستاهای دور دست اعزام می شویم.

وی ابراز داشت: برای امداد و نجات از عادی به فعال در حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) همکاری دارم .

 

در جنگ نرم آژیر جنگ و راه فرار نداریم

برزگانی با اشاره به آسیب های امروز جامعه خاطرنشان کرد: زمان جنگ کار امداد و نجات نیاز بود اما امروز از نظر فرهنگی باید آماده باشیم و باید طوری کار کنیم که فرزندان ما آگاه شوند. موبایل ها این ابزارهای دشمن از دست آنان گرفته شود تا به سمت تعالیم دین و قرآن بروند نه اینکه سمبل و همراه جوانان ما اینترنت و فضای مجازی است.

وی با تاکید بر اینکه  الان بدتر از جنگ است گفت: آن زمان آژیر جنگ زده می شد و همه می دانستند کجا بروند و فرار کنند اما جنگ حالا آژیر و سر و صدایی ندارد اما پنج سال دیگر واقعا فرزندان ما با مشکلات روحی و جسمی فراوان رو به رو می شوند.

این بانوی جهادگر بسیجی افزود: در نسل امروز با داشتن استرس و هیجان ها، فشار خون بالا، دیابت و چربی خون بروز می کند.

وی با بیان اینکه جوانان ورزش را کنار گذاشتند و تمام وقت خود را پای اینترنت و فضای مجازی اند توصیه کرد: دختران و بانوان را باید بیشتر با عوارض استفاده از رایانه ها به ویژه برای ایام بارداری آشنا کنیم.

 

خسروی: فرزندان خود را مقید به خرید کالای ایرانی بار بیاوریم

خانم خسروی سرگروه حلقه صالحین در پایگاه بسیج مسجد جوادالائمه بیرجند  در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: بسیج نیروی مخلص بدون ادعا است.

 وی عنوان کرد: بسیجی کسی است که هر کجا کاری بر زمین مانده باشد بدون آنکه کسی به او بگوید و بدون هیچ چشم داشتی انجام می دهد و منتظر فرمان کسی برای انجام کار نیست.

وی در ادامه تعریف بسیج بیان کرد: اگر بسیج با همان اهداف اولیه خود ادامه پیدا کند در حال حاضر هیچ کار انجام نشده ای بر زمین نمی ماند و علت اینکه از تفکر بسیج دور شده ایم به این خاطر است که خود بسیجیان ما تعریف بسیج را نفهمیده اند.

خسروی در مورد انتظار رهبری از بسیجیان تصریح کرد: رهبری به ما بسیجیان در هر زمینه  پژوهشی، حلقه های صالحین یا فرهنگی و... دلخوش است و این وظیفه ما را سنگین تر می کند و بدانیم اگر ما به وظیفه خود عمل نکنیم به رهبر و انقلاب مدیون هستیم.

 

تفکر زنان اصلاح شود تفکر جامعه هم اصلاح می شود

وی در ادامه بیان کرد: ما به عنوان زنان بسیجی اگر بتوانیم روحیه بسیجی را در همه جا پیاده کنیم می توانیم خود و فرزندان خود را برای حکومت امام زمان(عج) آماده کنیم اگر این هدفمان باشد می توانیم به سبک زندگی اسلامی نزدیک شویم.

این بانوی بسیجی در نحوه ی علاقه مند کردن فرزندانشان به بسیج گفت: من برای پسرم از رهبر و انقلاب صحبت کردم و بعد از روحیه دشمن ستیزی برای او گفتم. وی با شناختی که خودش نسبت به این موضوعات پیدا کرد و تحقیقی که انجام داد متوجه شد که هر دوی این مورد در بسیجیان است و علاقه مند به بسیج شد.

وی ادامه داد: برای آشنایی دخترم هم سعی می کنم او را به جلسات بسیج ببرم یا در راهپیمایی ها همراه خود ببرم تا به دیدن و لمس کردن با آداب و فرهنگ بسیج آشنا شود.

خسروی در مورد نقش زنان در ترویج تفکر بسیجی اظهار کرد: نقش یک زن از همه نقشهای جامعه پررنگ تر است چون علاوه بر نقش همسری نقش مادری و خواهری هم دارد و این نقشها آنقدر پررنگ است که اگر زنان اصلاح شوند مردان خود به خود اصلاح می شوند و اگر تفکر زنان اصلاح شود تفکر جامعه هم اصلاح می شود.

 

دور شدن زن از هویت زنانگی آسیب زا است

سرگروه حلقه صالحین بسیج بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر مشکل اینست که زنان به سمت برخی مسائل غیر ارزشی مانند مدگرایی رفته اند و این باعث شده که زنان از هویت زنانگی خود دور شده و با دور شدن زن از هویت زنانگی خود به تبع آن دختر آن بانو هم آرزوی زن بودن نمی کند.

خسروی با بیان اینکه نباید از روی ظاهر افراد در مورد بسیجی بودن یا نبودن آنان قضاوت کنیم اظهار داشت:  گفتار، رفتار و افکار فردی بسیجی باشد ظاهرش خود به خود بسیجی گونه است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید فرزندان را به اقتصادمقاومتی عادت دهد گفت: در مرحله تولید نمی توانیم اقدامی انجام دهیم باید در زمینه مصرف کالای داخلی، صرفه جویی و قناعت  فرزندان را تربیت و آموزش دهیم چون مادر روی فرزندانش می تواند تاثیر بگذارد تا فرزندان مقید شوند کالای ایرانی بخرند.

 

عابدینی: پرورش یاران واقعی امام زمان(عج) در حلقه های صالحین بسیج

عالیه عابدینی فرمانده پایگاه بسیج شهدای باقریه بیرجند در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن معرفی خود بیان کرد: من مدت هفت سال است که سابقه حضور در بسیج را دارم و مدت 3 سال است که فرماندهی پایگاه شهدای باقریه را بر عهده دارم.

وی در بیان تعریف بسیج گفت: بسیج یعنی یاری و کمک به هم نوع و هدف از تشکیل بسیج تربیت انسان های مومن برای یاری و سربازی امام زمان (عجل الله تعالی) است.

عالیه عابدینی با بیان اینکه در حلقه های بسیج یاران واقعی امام زمان پرورش می یابند اذعان کرد: تمام مردم و بسیجیان باید گوش به فرمان رهبر جامعه باشند و با توجه به فرمان رهبر جامعه در رشد و تعالی حلقه های بسیجی بکوشیم.

عالیه عابدینی با بیان اینکه فرزندان من همه بسیجی هستند درباره نقش زن برای ترویج تفکر بسیجی در فرزندان اظهار کرد: زن مهم ترین نقش را به عنوان یک مادر در تربیت فرزندان دارد و مادر بسیجی باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا بتواند فرزندانی ولایی تربیت کند.

وی در پایان گفت: مادر با بردن فرزند خود به مسجد و جلسات بسیجی می تواند وی را بسیجی بار آورد .

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها