خبرهای داغ:
همراه با ستارگان بسیج/4

اصرار بر اجرای اقتصادمقاومتی در پایگاه بسیج ساجده/ از برگزاری دوره های آموزشی تا برپایی نمایشگاه و اعطای وام قرض الحسنه

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ساجده بیرجند گفت: در پایگاه با برگزاری دوره های آموزشی مشاغل خانگی، برپایی نمایشگاه و اعطای وام قرض الحسنه به بسیجیان به جای دادن ماهی به افراد، ماهیگیری را یاد می دهیم.
کد خبر: ۸۹۵۳۰۸۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

زهره داوری فرمانده پایگاه ویژه ساجده (مسجد امام حسن مجتبی(ع) بیرجند) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  از خراسان جنوبی، ضمن معرفی خود گفت: بسیج پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است و همیشه از ابتدای تشکیل آن در تمامی میدانهای مورد نیاز  حاضر بوده و از هیچ کاری دریغ نکرده و نمی کند.

اصرار بر اجرای اقتصادمقاومتی در پایگاه بسیج ساجده/ از برگزاری دوره های آموزشی تا برپایی نمایشگاه و اعطای وام قرض الحسنه

وی بابیان اینکه یک بسیجی باید بصیرت داشته باشد عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم در هر جبهه ای موفق باشیم باید بصیرت، شناخت و شجاعت داشته باشیم تا بتوانیم کار را درست انجام دهیم.

این فرمانده بسیجی با بیان اینکه همه  ما باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم تصریح کرد: داشتن بصیرت درست، آگاهی کافی و کامل نسبت به مسائل مختلف در جامعه به خصوص فضای مجازی در حال حاضر از جمله مواردی است که یک بسیجی باید داشته باشد.

وی بابیان اینکه یک زن در جامعه به خصوص جامعه اسلامی نقش مهمی دارد اظهار کرد: زن در جامعه با توجه به نقش های مختلفی که دارد به عنوان یک همسر، مادر، خواهر، دختر وظایف مختلفی بر عهده دارد.

وی بابیان اینکه یکی از مسائل مهم جامعه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند مسئله اقتصاد مقاومتی است گفت: ما هم با توجه به فرمایش رهبری در پایگاه دوره های آموزشی مختلفی از جمله حوله بافی، تابلوفرش، خیاطی، شیرینی پزی و ... را برگزار کردیم که تعدادی از خواهران شرکت کننده در این دوره به عنوان یک شغل خانگی انتخاب کردند و این باعث تشکیل چندین نمایشگاه مشاغل خانگی در مسجد شد.

داوری در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در پایگاه ساجده تشکیل صندوق قرض الحسنه در حدود پنج سال پیش  است که با ثبت نام بسیجیان پایگاه این صندوق راه افتاده و به صورت قرض الحسنه به افراد وام می دهد در واقع ما به جای ماهی به افراد، به آنان ماهیگیری یاد دادیم درست است که وامی که داده می شود ناچیز است ولی چون صندوق قرض الحسنه هست ثواب زیادی دارد و گره از مشکلات خیلی از افراد باز می کند.

 

 ابراهیم آبادی: مشاغل خانگی عین اقتصادمقاومتی است

اصرار بر اجرای اقتصادمقاومتی در پایگاه بسیج ساجده/ از برگزاری دوره های آموزشی تا برپایی نمایشگاه و اعطای وام قرض الحسنه

فاطمه ابراهیم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه حدود ده سال است که عضو بسیج است گفت: بسیج یعنی همبستگی و بسیجی یعنی افرادی که در هر جایی که به آنان نیاز باشد در هر زمینه ای حضور داشته و آماده باشند.


ابراهیم آبادی در باره انتظار رهبری از بسیجیان در جامعه بیان کرد: بسیجی باید در همه مقاطع آماده و حاضر باشد و تا می توانن به سخنان رهبری گوش داده و عمل کنند به خصوص در حال حاضر که به جنگ نرم معروف است که این خود مسئولیت سنگینی بر عهده همه به خصوص جوانان می گذارد که از جمله آن استفاده از فضای مجازی است که فرد باید آنقدر آگاه باشد که هم بتواند خودش راه درست را تشخیص دهد و دیگران را هم در این زمینه کمک و آگاه کند.


وی با بیان اینکه من حدود ۳سال پیش در کارگاه آموزشی حوله بافی که در پایگاه ویژه ساجده مسجد امام حسن مجتبی برگزار شد شرکت کردم اذعان کرد: با گذراندن این دوره در آنجا توانستم این کار را به عنوان یک هنر در منزل ادامه دهم و هم اکنون نیز به این کار مشغول هستم.
وی با این عنوان که خوبی مشاغل خانگی این است که در خانه انجام می شود تصریح کرد:این گونه مشاغل باعث می شود که یک خانم همزمان هم بتواند به کارهای خانه برسد و هم به کاری که به آن علاقه دارد.


وی در مورد نقش زنان در مدیریت اقتصاد مقاومتی در خانواده گفت: نقش یک زن خیلی مهم است وی باید بداند که چگونه زندگی کند که از طریق آن به اقتصادمقاومتی نزدیک شود و همچنین فراموش نکند که نقش اول زن خانه داری است و نباید آن را فدای چیز دیگری کند یعنی باید در درجه اول به همسر و فرزندانش برسد و بعد از آن به کاری مشغول گردد که این خود یک نوع اقتصاد مقاومتی است.


ابراهیم آبادی بابیان اینکه اینگونه مشاغل خانگی، هم یک نوع کار اقتصاد مقاومتی است و هم می تواند به خانواده و زندگی اش برسد تصریح کرد: متاسفانه برخی خانم ها با کار کردن در بیرون از خانه خیلی از خانواده و زندگی خود فاصله می گیرند و این خود باعث دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر می شود ولی مشاغل خانگی اینگونه نیست و به نظر من همان رسیدگی به خانواده خود یک کار اقتصاد مقاومتی است.


وی در مورد ترویج تفکر بسیجی اذعان کرد: اول باید اخلاق خوبی داشته باشد به عنوان مثال اگر می خواهد امر به معروف یا نهی از منکر کند اگر این عمل را با یک اخلاق خوبی انجام دهد فرد یا افراد قبول می کنند و حتی باعث جذب می شوند ولی اگر در انجام این کار برخورد بدی داشته باشد مطمئنا دید بدی از آن فرد بسیجی در ذهن آنان شکل خواهد گرفت.

ابراهیم آبادی در پایان با بیان اینکه من فرزندانم بسیجی هستند تصریح کرد: من برای علاقه مند و آشنا کردن فرزندانم به بسیج زمانی که از جلسه ای برمی گشتم سعی می کردم تمام اتفاقات و نکات مثبت آن جلسه را برای آنان بازگو کنم تا آنان با شناختی که از بسیج به دست می آورند به آن جذب شوند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها