خبرهای داغ:
پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: هر کجا تفکر، ادب واخلاق بسیجی باشد تخلف و اختلاس وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۵۱۳۰۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

عباس بابایی پیشکسوت و جانباز دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: بسیجی به سال۹۶ و قبل و بعد آن محدود نیست چراکه زمان درحیطه خدمت به اسلام معنی ندارد و حسب فرمایش امام راحل وعظیم الشأن است.

وی افزود: یک بسیجی باید ابتدا مومن، معتقد، متعهد،شجاع، متخصص ، دیندار و اهل ولایت باشد و تغییر درعدم پذیرش نوای پوچ و پوشالی اجانب او را فریب ندهد.

 بابایی تاکید کرد: خاصیت اول بسیجی بودن، شرط وابستگی تام وکمال و ذوب شدن در ولایت فقیه می باشد.

 وی افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند" بسیجی به کسی اطلاق میشود که دست به سلاح علیه انقلاب نبرد، نماز و فرع دین را ادا کند، حجاب وعفاف را سرلوحه کارخویش قرار دهد و از تلاطم ناملایمات و از استکبار نهراسد و خویش در دام او(آمریکا) نیندازد، درحفظ نوامیس کوشا و ساعی باشد تا نگذارد دست هر از خدا بی خبری دامن پاک امت اسلامی را آلوده سازد.

 جانباز دفاع مقدس با بیان خاطره ای از حضور در بسیج افزود: شیرین ترین خاطره ام برمیگردد به اوج تشکیل بسیج مردمی که با فراخوان امام بزرگوار شکل گرفت. درسن کم وارد عرصه سازندگی در بدو تشکیل این نهال نوپای انقلاب حضورم را سبز دیده و از هرگونه فعالیت در پیشرفت عمران و آبادانی فروگذار نکرده وهمچنان به یاری خداوند و به تأسی از فرمایشات بزرگ بسیجی  دوران در این خط پایداری و پایمردی خودم را اعلان داشته و دارم.

این پیشکسوت بسیجی ادامه داد: یادم می آید دراوایل انقلاب، زمینهایی که از خوانین در خدمت کمیته هشت نفره(بنیادمسکن) قرار گرفت پابه پای دیگر دوستانم که عده زیادی ازآنان در هشت سال دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت نائل شدند قدم پس نکشم. و تا این لحظه خطری متوجه راه امام ورهبری را تهدید کند همچنان در راه انقلاب اسلامی از اهداء جان خویش دریغ ومضایغه نکنم.

 وی با بیان اینکه امروز باگذشت قریب به ۴دهه از عمرمبارک انقلاب اسلامی ، شور وشوق حضور پررنگتر و متجلی نمود پیدا میکند. و بسیج متعلق به سنین خاصی نیست.

وی افزود: تجربه نشان داده که برای حفظ آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی در هر سنی می شود جوش و خروش داشته باشیم و اینکه نسلی یا سنی را اختصاص به بسیجی بودن دهیم تحت رضایت خداوند نیست.

بابایی با بیان اینکه بسیج یعنی تشکیل یک اجتماع جهانی که درحال تحقق است، گفت: روزی ارتش یا بسیج ۲۰میلیونی مدنظر امام بود و ما این فرمایش امام خمینی(ره) را در تاریخ به یادگار خواهیم داشت و به امر ولی امر مسلمین و راهکارهای قشنگ رهبری، بیداری اسلامی را پیش روی خود دیدیم.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: بسیح یعنی کل ملت واحده. شاهدیم که در کشور پهناور اسلامی ، هرجا ومکانی امکان حضور باشد اولین اقدام عمومی، تراوش اجتماع افکار این قشرعظیم مردمی است.

وی بیان کرد: به عینه شاهدیم و ملت نیز بر این باور است که بی حضور بسیج کار بر دیگر ارگانها وسازمانها سخت ومشقت آور است . بنابرین ایثار و ازخودگذشتگی بسیج مفهومی فوق العاده گسترده تراست تا بخواهیم به طرح موضوع بپدازیم.

وی با تاکید براینکه هر کجا فکر وادب واخلاق بسیجی باشد تخلف و اختلاس وجود ندارد، گفت: این قشر یعنی فداشدن در حمایت از قشرآسیب پذیر و تحت فشار بنابراین لازم است تا با ترویج تفکر و فرهنگ ایثار جامعه رو به سمتی سوق دهیم که منویات رهبرمعظم انقلاب را می طلبد چراکه او بزرگ بسیجی حال فعل وعمل است.

 این پیشکسوت بسیجی با بیان اینکه پیرمرد و یا پیرزنی که تنها دارایی اش را خرج راه انقلاب می کند برای ما الگو است، گفت: کودک یا دانش آموز دبستانی که قلک پس اندازش را دراختیار اهداف بلند اسلام اهدا می کند  الگو واسوه است و بازیکن، بازیگر وکارگردانی که در مقابل هجمه مخالفین خم به ابرو نمی دهد الگو می شود.

بابایی ادامه داد: به نظرم الگو بودن سخت هست ولی می شود با تفکر واراده بسیجی داشتن راه الگو پذیری را تقویت و اشاعه داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها