خبرهای داغ:
سرهنگ میرکریمی با برشمردن دستاوردها و افتخارات دفاع مقدس، از لزوم گرامی داشت این هفته برای انتقال فرهنگ و رشادت های ایثارگران دفاع مقدس به نسل جدید سخن گفت.
کد خبر: ۸۹۲۶۱۷۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فریدونشهر ؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست خبری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تشکیل شد . سرهنگ دوم پاسدار سیدعباس میرکریمی دراین نشست ، دفاع مقدس را مرحله ای از انقلاب اسلامی خواند که دستاوردهای آن تا سالیان متمادی ادامه خواهد داشت.

نباید اجازه داد افتخارات دفاع مقدس برای جوانان تبدیل به افسانه شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر یکی از درس های دفاع مقدس را تبیین فرهنگ مقاومت دانست و گفت: رزمندگان دفاع مقدس به ما آموختند ایستادگی در برابر باطل همواره موجب پیروزی می شود و ما در جریان جنگ تحمیلی آموختیم اگر در برابر دشمن استقامت و پایداری کنیم دشمن را به عقب خواهیم راند ولی اگر یک قدم کوتاه بیاییم دشمن کیلومترها پیشروی خواهد کرد.

وی تحقق شعار «ما می توانیم» امام خمینی(ره) را یکی دیگر از درس های دفاع مقدس عنوان کرده و دستاوردهای دیگر دفاع مقدس برای جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های دفاعی، علمی و فرهنگی بیان کرد.

تبدیل کردن تهدیدها به فرصت ها درس دیگری از جنگ تحمیلی بود که سرهنگ میرکریمی به آن اشاره و اظهار کرد: جنگ به خودی خود برای کشور ما یک تهدید بود اما رفته رفته سبب شکوفایی استعدادها و توانایی ها شد تا جایی که بنیانگذار جمهوری اسلامی در این باره فرمودند «هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم».

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر یکی دیگر از درس های مهم دفاع مقدس را تردید نکردن در مورد دشمن بیان کرده و افزود: ما در طول جنگ با عراق به این مسئله پی بردیم که دشمنان ما قسم خورده اند تا جمهوری اسلامی ایران را از پای درنیاورند آرام ننشینند و آن جایی که دشمنان ما کاری نمی کنند از روی خیرخواهی ایشان نیست بلکه به خاطر ضعف و ناتوانی آن ها است.

وی با بیان این که نباید افتخارات دفاع مقدس به حاشیه برده شود، رفته رفته به فراموشی سپرده شده و برای جوانان تبدیل به افسانه شود، از لزوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس سخن به میان آورد .

سرهنگ میرکریمی با تشریح برنامه های ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر به مناسبت هفته دفاع مقدس، برگزاری نشست های روشنگری، دیدار از خانواده شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی را از اهم این برنامه ها برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر وظیفه مسئولان در قبال دفاع مقدس را تشریح و تبیین دستاوردهای آن دانست و از لزوم داشتن روحیه جهادی در بین مسئولان سخن گفت.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که دشمن مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد کرده که یکی از آن ها مشکلات اقتصادی است، باید مسئولانی زمام امور را بر عهده داشته باشند که مصداق «مدیر جهادی» سخنان رهبر معظم انقلاب باشند یعنی بتوانند با امکانات و بودجه کم، کارهای بزرگی را ترتیب دهند.

سرهنگ میرکریمی گفت: راز موفقیت سپاه پاسداران بعد از انقلاب اسلامی روحیه عاشورایی است که جلوه ای از آن در دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و اکنون هم برنامه ریزی های سپاه در امتداد مسیر عاشورا و بر اساس تهدیدات دشمن است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر به مناسبت دهه «امر به معروف و نهی از منکر» از برنامه های بسیج در این رابطه سخن گفت و با بیان این که در نظام جمهوری اسلامی، «تقابل با مردم» وجود ندارد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت اقناعی و در قالب یک مجموعه کامل عرضه شود و اگر مردم را از عملی نهی می کنیم باید جایگزین آن را نیز متقابلا معرفی کنیم.

وی واگذاری برقراری امنیت به خود مردم در قالب طرح «امنیت محله محور» را از دیگر برنامه های سپاه برای واگذاری امور به مردم عنوان و تصریح کرد: در مساله ترویج امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان فریدونشهر باید همه مسئولان وارد عمل شده و پررنگ تر برای ترویج آن قدم بردارند.

ارسال نظرات