خبرهای داغ:
فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح برنامه بازسازی واقعه غدیرخم در شهر ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل پرداخت.
کد خبر: ۸۹۱۰۳۴۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، سروان حسین حسن زاده در نشست خبری،با اشاره به بازسازی واقعه غدیر در شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات اظهار داشت: این برنامه در هفتمین سال متوالی در شهرستان آران و بیدگل و در سالروز واقعه غدیر خم، با حضور پرشور مردم انجام می شود که امسال در شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات برگزار خواهد شد.

فرمانده حوزه بسیج امام حسین(ع)، افزود: دارا بودن پارامترهای مثبتی که در برنامه بازسازی واقعه غدیر وجود داشته، برای هفتمین سال متوالی این سهمیه به شهرستان آران و بیدگل واگذار شده است.

وی، تصریح کرد: در سال دوم برگزاری این مراسم، شهرستان آران و بیدگل جزء 9 شهری بوده که واقعه غدیر در آن برگزار شده و به مدت پنج سال رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

حسین حسن زاده ،با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند مساله غدیر فقط مختص شیعیان نیست بلکه برای مسلمانان و تمامی انسانها است،اذعان داشت: اهمیت واقعه غدیر بر کسی پوشیده نیست،چرا که پیامبر اکرم(ص)در هیجدهم ذی الحجه که حجه الوداع بوده،وظیفه اصلی خود را انجام دادند و کلام وحی الهی را به مردم رساندند.

وی،افزود: سازمان بسیج مستضعفین چندین سال است با اهداف و تدابیری خاصی، این واقعه را بازسازی می کند و هرسال نیز در شهرهای مختلف کشور روبه گسترش است.

فرمانده حوزه بسیج امام حسین(ع)،به اهداف مهم بازسازی واقعه غدیر اشاره کرد و اظهار داشت:،گسترش فرهنگ  ولایت و تعمیق هویت دینی،آماده سازی محیط مناسب برای امکان درک قوی تر از اصل و مبانی جمهوری اسلامی از اهداف بازسازی این واقعه تاریخی است.

وی،خاطرنشان کرد:در مساله واقعه غدیر، نباید گذرا از آن گذشت بلکه لازم است این عید، بزرگ داشته شود و ما وظیفه داریم اهمیت و جایگاه آن را به نسل های بعد از خود نیز انتقال دهیم.

سروان حسن زاده،افزود: الگوسازی و معرفی عید غدیر،شناساندن سیرده نبوی و معصومین با توجه به آیات و روایات،ایجاد پیوند ارزشی بین ولایت و تمام نسل های انقلاب،توانمندسازی اعتقادی جامعه برای پاسداری از ارزش های و دستاوردهای انقلاب اسلامی،کمک به گسترش معارف الهی و ارزش های معنوی در جامعه،مستندسازی و معرفی تاریخچه کوتاهی از عید غدیر خم از مهمترین منظورهای بازسازی این واقعه می باشد.

حسین حسن زاده،اظهار داشت:در کنار بازسازی واقعه غدیر خم،یادواره شهدای شهر ابوزیدآباد،شهدای گمنام و شهدای اسارت نیز با شعار با ولایت تا شهادت در روز شانزدهم شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی،با توجه به اینکه برنامه بازسازی واقعه غدیر از حوزه بسیج امام حسین(ع)شروع و به شهرک مسکن مهر ختم می شود،اذعان داشت: شرکت کنندگان در قالب کاروان،پس از طی مسیر دو کیلومتری با حضور در شهرک مسکن مهر، با اجرای تعزیه و خطبه خوانی،این مراسم ادامه پیدا خواهد کرد و از وجود مداحان و روحانیون نیز استفاده خواهد شد.

وی،افزود: از تمام ظرفیت های منطقه ابوزیدآباد در این نمایش استفاده شده و امام جمعه، بخشدار،دهیاران و روسای شورای شهر و روستاها نیز ما را یاری خواهند رساند.

فرمانده حوزه بسیج امام حسین(ع) به کمیته های 9 گانه در جهت برگزاری این مراسم اشاره کرد و عنوان داشت: این کمیته ها،شامل تزئیات و تبلیغات،فرهنگی،مستندسازی و فیلمبرداری،موزیک،تعزیه و اجرای مراسم،امنیتی و انتظامات،ایستگاههای صلواتی،پشتیبانی و صوتی خواهند بود.

مراسم بازسازی واقعه غدیر همزمان باد عید غدیرخم در روز شنبه هیجدهم شهریور ماه در شهر ابوزیدآباد برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظرات