خبرهای داغ:
رئیس آموزش و پرورش گفت : تقویت روحیه تعاون و مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان از مهمترین اهداف بهینه سازی اوقات فراقت دانش آموزان است
کد خبر: ۸۹۰۱۷۰۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نایین، حسین آقابابایی رئیس آموزش و پرورش شهرستان نایین در گفتگو با خبرنگار بسيج گفت : طرح هجرت دانش آموزی با هدف استفاده از پتانسیل نیروی جوانی وتاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولین نظام اجرا شد.

وی از طرفی شادابی نسل جوان در مقاطع تحصیلی متوسطه و از طرفی تقویت روحیه تعاون و مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان را از مهمترین اهداف بهینه سازی اوقات فراقت دانش آموزان عنوان کرد.
آقابابایی اظهار داشت : با توجه به هماهنگی های بسیج دانش آموزی و مدیران مدارس ، این طرح ها تا ۲۰ شهریور به اتمام می رسد .
وی افزود : پروژه هایی شامل تعمیرات ، مرمت ، لوله کشی و بهبود فضای محیط مدارس که در طرح هجرت شهری و روستایی پیش بینی شده با هم گامی و استفاده از پتانسیل دانشجویان در اردوهای جهادی امکان پذیر خواهد بود.
رئیس آموزش و پرورش نایین بیان کرد: امروزه با توجه به تهدیداتی که در فضای مجازی شاهد هستیم و ممکن است دانش آموز در ایام تابستان بدون هدف ، ایده و اینکه بسیاری از دانش آموزان از راه متحرف شوند برگزاری این طرح برای ما حائز اهمیت است .
وی با اشاره به اینکه طرح هجرت ، اوقات فراغت دانش آموزان را جهت دهی می کند گفت : حس شادابی و مسئولیت پذیری که در این طرح به دانش آموزان داده می شود اعتماد به نفس و خودباوری در آنها افزایش می یابد.
آقابابایی در ادامه تصریح کرد : در طرح هجرت شهرستان نایین ، ۷۰ دانش آموز دختر و پسر در امور طراحی ، نقاشی ، بهسازی فضای مدارس ، اجرای طرح پویا در مدارس ابتدایی و مدارس روستایی فعالیت دارند که از دانش آموزان پسر بیشتر در امر نقاشی ، جوشکاری ، تعمیرات لوله کشی وبهینه سازی سخت افزاری مدارس استفاده می کنیم.
وی بیان داشت : در شهرنایین ۵ مدرسه و در روستاهای اطراف ۴ مدرسه همزمان با طرح اردوی جهادی تحت پوشش طرح هجرت قرار گرفته اند.
رئیس آموزش و پرورش نایین افزود : بحث ایمن سازی و مقام سازی شامل طرح هجرت نمی شود ولی مکاتباتی با اداره کل نوسازی استان اصفهان صورت گرفته تا مدارسی که قابلیت مقاوم سازی دارد با حضور کارشناسان مربوطه نسبت به این امر اقدام کنند و مدارسی که قابل نو سازی نبوده در دستور تخریب قرار می گیرد .
وی در پایان با اشاره به تعطیلی تعدادی از واحد های آموزشی و فرسودگی آنها بیان کرد : با هماهنگی های بعمل آمده با نماینده مردم نایین و خوروبیابانک و مذاکرات وی با بنیاد برکت ، احداث مجتمع آموزشی در نایین ، مدرسه در شهر بافران و محمدیه ، کتابخانه عمومی در مزرعه امام بلافاصله پس از انعقاد قرارداد با مرکز بنیاد برکت این طرح ها در دستور کار قرار می گیرد.


ارسال نظرات