خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

مجلس به وزرایی که در حد اعلای شایستگی هستند رأی تأیید دهند

امام جمعه همدان به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری و تحلیف در مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس به وزرایی که در حد اعلای شایستگی هستند رأی تأیید دهند و وزرای معرفی شده ناشایست را تأیید نکنند.
کد خبر: ۸۹۰۰۱۲۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
مجلس به وزرایی که در حد اعلای شایستگی هستند رأی تأیید دهند
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: سلامت همه جانبه انسان بسیار مهم و از واجبات است چرا که در این صورت تمام مخلوقات نیز در سلامت هستند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد سلام بر روز میلاد حضرت عیسی(ع) در روز از دنیا رفتنش و روز برانگیخته شدنش؛ اگر سلامت هر انسان در این سه روز وجود داشت تا ابد از سلامت برخوردار است و افزود: در کشور در سال تعدادی نوزاد ناقص‌الخلقه با بیماری‌های مختلف به دنیا می‌آیند، اخیراً تصویب شده اگر تشخیص داده شد جنین در رحم مادر دچار بیماری سختی است اجازه سقط دهند که در اصلاح پزشکی غربالگری نامگذاری شده و کار خوبی است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در تمام بیماری‌ها اجازه سقط جنین داده نشده است گفت: گاهی جنین را سقط نکنند مادر می‌میرد؛ گاهی بر اساس اشتباهات پدر و مادر فرزند خلق و خوهای خطرناکی می‌یابد که شاید از لقمه حرام، اخلاق خراب و یا مواردی دیگر باشد که فرزندی با یک نواقص فکری، روحی و عقیدتی به دنیا می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه پدر و مادر قبل از فرزنددار شدن باید مراقبت‌های ویژه‌ای داشته باشند تا فرزند سالم متولد شود اظهار داشت: تکلیف پدر و مادرها بسیار سنگین استسلامت تولد از زمان ازدواج، از لقمه‌ها، انعقاد نطفه و غیره در 9 ماه و یا بیشتر باید باشد تا فرزند سلامت روح، جسم، جان و عقیده داشته باشد.

طه‌محمدی با تأکید بر اینکه هنر نیست که فرزند معتاد از پدر و مادر معتاد به دنیا بیاید، خاطرنشان کرد: سم سیگار در فرزندان دارای والدین سیگاری وجود دارداگر والدین عاقل، بالغ و متدین باشند فرزندان سالمی خواهند داشت و اگر رعایت نکردند فرزند صحیح و سالمی از لحاظ خلق و خوی روانی متولد نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به مسئله دردناک جنایت داعش در منطقه اظهار داشت: تروریست‌های داعش این همه اقدامات وحشتناک در مناطق مختلف انجام داده‌اند و در منطقه‌ای از افغانستان فاجعه درست کرده‌انداین جنایتکاران سلامت تولد ندارند.

وی با بیان اینکه وقتی خانواده و پدر و مادر بی بند و بار باشند و انسانیت برای آنها معنا نداشته باشد این فرزندان ایجاد می‌شوند، افزود: در مقابل این جنایت‌ها سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اندآل سعود در شهر شیعه‌نشین عوامیه جنایت می‌کند و اینها سکوت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری و تحلیف در مجلس اشاره کرد و گفت: امیدواریم رئیس جمهور در انتخاب وزرا آنچه از خداداری، عدالت و شایستگی لازم است رعایت کرده باشد و مجلس نیز به وزرایی که در حد اعلای شایستگی هستند رأی تأیید دهند و وزرای معرفی شده ناشایست را تأیید نکنند.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به اقدام برخی از نمایندگان در عکس سلفی با موگرینی،گفت: تعدادی از نمایندگان آبرویمان را با آن عکس گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات