خبرهای داغ:

برگزاری کارگاه قرآن پژوهی درتیپ32 انصارالحسین(ع) همدان

کارگاه قرآن‌پژوهی با حضورفرماندهان، مدیران، کارکنان و سربازان تیپ 32 انصارالحسین(ع) در حسینیه این یگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۰۸۹۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
برگزاری کارگاه قرآن پژوهی درتیپ32 انصارالحسین(ع) همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کارگاه قرآن‌پژوهی با حضور فرماندهان، مدیران، کارکنان و سربازان تیپ 32 انصارالحسین(ع) در حسینیه این یگان برگزار شد.

کارشناس قرآنی و فرهنگی در این کارگاه با تفسیر آیه 110سوره آل عمران در خصوص امربه معروف و نهی ازمنکر اظهار داشت: جهان کفر با تجهیزات پیشرفته در حال تسخیر دنیا هستند اما مسلمانان سست و بی حال هستند با وجودی که کفار در حال پیشروی است.

حجت الاسلام حسین افشاری افزود: درس اول امربه معروف ونهی ازمنکر جزء فروع دین است و از واجبات کفایی به شمار می آید.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مردم و جامعه در این حوزه عدم احساس مسئولیت است که می‌گویند به کسی ربطی ندارد انسان‌ها احتیار خود را دارند اگر واقعا امربه معروف صورت گیرد تاثیرگذار است.

این کارشناس قرآنی و فرهنگی بیان داشت: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرماید هرگاه درجامعه‌ای امربه معروف و نهی ازمنکر صورت نگیرد بدها بر خوب‌ها مسط می شوند.

وی با بیان اینکه اگر امربه معروف نشود به مرور زمان نماز، حج و روزه تعطیل می شود، تصریح کرد: پیامبراسلام(ص) فرمودند خداوند مومن ناتوان را دوست ندارد، سئوال کردند یا رسول الله منظور چه کسی است در جواب فرمودند کسی که امربه معروف ونهی ازمنکر نمی کند هروقت مردم امربه معروف ونهی ازمنکر انجام ندهند عذاب الهی نازل می‌شود.

افشاری خاطرنشان کرد: یکی از مراحل امربه معروف و نهی ازمنکر تقویت فرهنگ امر به معروف است، کسی که امربه معروف کند اما خودش عمل نکند اثر ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات