فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ترجیح دادن موضوعات سیاسی به دیگر موضوعات را از دلایل عقب ماندگی و مشکلات استان برشمرد و گفت: لازم است به موضوعات سیاسی در حد خود توجه کرد اما مشکلات استان با این مسائل حل نخواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۹۷۶۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
ترجیح دادن موضوعات سیاسی از دلایل عقب‌ماندگی همدان است/ مسائل فرهنگی در اولویت کار قرار دارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان سردار مظاهر مجیدی شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطر شهید «صارمی» از شهدای عرصه رسانه و تبریک روزخبرنگار ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده و شایسته سردار ابوحمزه در سپاه انصارالحسین(ع) اظهار داشت: با توجه به تشخیص فرمانده کل سپاه پاسداران در جایگاه فرماندهی سپاه کرمان سردار ابوحمزه در این جایگاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تغییرات در سلسله مراتب فرماندهی سپاه یک روال عادی است، گفت: موضوع جابه‌جایی فرماندهان هیچ ارتباطی به جریان انتخابات ندارد و در استان کرمان که یک استان وسیع و دارای مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی خاص است به وجود سردار ابوحمزه به عنوان فرماندهی مقتدر احساس نیاز شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در تشریح روش و سیاست کاری خود در فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) تصریح کرد: فرمانده سپاه پاسداران برنامه‌ها ی اجرایی و اصول ابلاغی را برای ما تعیین کرده‌ و ما باید در راستای اجری فرامین ایشان به عنوان وظایف جاری و ذاتی خود تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه درسپاه وظایفی در استان در ارتباط با دستگاه های دولتی برای خود ترسیم کرده ایم، افزود: در این خصوص چهار گزینه را به عنوان اولویت خود مشخص و برای تمام دستگا‌ه‌های اجرایی استان مد نظر قرار خواهیم داد.

* هنوز ظرفیت بسیج برای اکثر مردم شناخته شده نیست

سردار مجیدی به ایجاد تعاملات استانی به عنوان یکی از اولویت های کاری خود در ارتباط با دستگاه‌های دولتی استان اشاره و بیان کرد: تعاملات استانی را برای استفاده از ظرفیت های استان در راستای انجام ماموریت ها و پیشبرد اهداف بسیج و سپاه با کمک دولت در دستور کار قرار خواهیم داد که سعی بر این است آن را به سطح مطلوب برسانیم تا بتوانیم از این ظرفیت بزرگ که بعضاً در استان نسبت به آن غفلت می کنیم، استفاده لازم را ببریم.

وی با بیان اینکه هنوز ظرفیت بسیج برای اکثر مردم شناخته شده نیست، گفت: با توجه به اینکه در دفاع مقدس با نیروهای بسیج استان همراه بودیم نسبت به قابلیت‌ها و اثربخشی آن شناخت داریم، بنابراین زمینه شناسایی این ظرفیت دستگاه‌های اجرایی را فراهم خواهیم کرد تا با بهره‌گیری از آن همچون هشت سال دوران دفاع مقدس شاهد اتفاقات بزرگ و دستاوردهای عظیمی باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تعامل دوسویه با دستگاه‌های دولتی را در رأس برنامه های خود عنوان کرد و بیان داشت: راه‌اندازی قرارگاه «پیشرفت و آبادانی» به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌های ما است که عملیاتی شدن آن در گرو همکاری دستگاه‌های اجرایی با سپاه است و این تعامل دوسویه موجب محرومیت زدایی و حل مشکلات جامعه خواهد شد.

* اجازه نمی دهیم کسی ازخطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی عبور کند

وی انتقاد سازنده و ارائه راهکار برای رفع مشکل را از دیگر سیاست های کاری خود معرفی و تاکید کرد: ساختار بسیج چنین است و اگر در 22 قشر بسیج مجامعی تشکیل دادیم در راستای انتقاد و ارائه راهکارمناسب است.

سردار مجیدی مطالبه‌گری از مسئولین در راستای انقلاب و ارزش های اسلامی را از دیگر سیاست‌های کاری خود برشمرد و گفت: مطالبه گری ازدستگاه‌های دولتی در راستای فرمایشات امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) خواهد بود و وظیفه همگان بوده و ما به عنوان پیشروی انقلاب در این خصوص رسالت بیشتری بر دوش داریم.

وی در ادامه تشریح سیاست کاری خود به مراقبت از خطوط قرمز نظام اشاره و بیان کرد: ما به عنوان بازوی ولایت به هیچ عنوان به کسی اجازه نمی دهیم ازخطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی عبور کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضمن اعلام همکاری با رسانه‌های استان با بیان اینکه باید رسانه ها نگاهشان را برای استان بالا ببرند، تصریح کرد: برای داشتن تعامل دوسویه و حل مشکلات استان باید سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری از مسئولین دستگاه‌های اجرایی مطالبه و در راستای اقتصاد مقاومتی به وظایف و رسالت خود به نحو شایسته عمل کنیم.

* برگزاری سالانه 400 یادواره شهید در استان همدان

وی با بیان اینکه آن گونه که شایسته است شهدا را به جامعه معرفی نکرده‌ایم، افزود: در این زمینه سپاه با توجه به مقدورات خود به خوبی عمل کرده و برگزاری سالانه 400 یادواره شهید گواه این مطلب است.

سردار مجیدی عنوان کرد: برنامه ریزی در خصوص شهدا و شناساندن آن به جامعه تنها کار سپاه نیست چرا که تمام دستگاه‌های اجرایی استان شهدایی به انقلاب تقدیم کرده‌اند که لازم است برای معرفی این شهدا پای کار بیایند چراکه آنها هم در انجام این وظیفه سهمی دارند.

وی اضافه کرد: لازم است برای رسیدن به این هدف و شناساندن هرچه بیشتر شهدا به جامعه و الگو قرار دادن آن رسانه ها نیز به مطالبه گری سهم دستگاه‌های اجرایی بپردازند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پاسخی به سوالی در خصوص عدم برگزاری مجمع پیشکسوتان تصریح کرد: این مجمع در زمان انتخابات به دلیل پیشگیری از بهره‌برداری سیاسی اجرا نشد اما در 16 مهرماه همزمان با سالگرد شهید «همدانی» برگزار خواهد شد.

*اعزام سالانه 20 هزار نفر همدانی به اردوهای راهیان نور

وی ترجیح دادن موضوعات سیاسی به دیگر موضوعات را از دلایل عقب ماندگی و مشکلات استان برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است به موضوعات سیاسی در حد خود توجه کرد اما مشکلات استان با این مسائل حل نخواهد شد.

سردار مجیدی با بیان اینکه مسائل فرهنگی اولویت کاری ما است به ماموریت های سپاه در برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان یکی از فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و ابراز داشت: دراین خصوص سالیانه 20 هزار نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم را مشارکت می دهیم که این یک حرکت بزرگ فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه انعکاس واقعیت های دفاع مقدس و روایت گری ها برای مردم به خصوص نسل چهارم امری ضروری است، یادآورشد: در این راستا برای اثرگذاری هرچه بیشتر اردوهای راهیان نور رسانه‌های استان نقش اصلی دارند و باید در این زمینه ورود کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات