خبرهای داغ:
مشاور وزیر نیرو مطرح کرد

بهره‌برداری از ۵۴ سد در دولت تدبیر و امید

مشاور وزیر نیرو فت: در دولت تدبیر و امید ۵۴ سد به بهره برداری رسیده است که تا پایان سال جاری ۱۰ سد دیگر هم به بهره برداری خواهد رسید و آمار سدهای به بهره برداری رسیده شده به ۱۷۹ مورد خواهد رسید.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۰۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
بهره‌برداری از ۵۴ سد در دولت تدبیر و امید
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد حاج‌رسولی‌ها در آیین افتتاحیه سد شنجور بیان داشت: این سد ۱۶۹مین سدی است که به ثبت وزارت نیرو می رسد.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید ۵۴ سد به بهره برداری رسیده است که تا پایان سال جاری ۱۰ سد دیگر هم به بهره برداری خواهد رسید و آمار سدهای به بهره برداری رسیده شده به ۱۷۹ مورد خواهد رسید.

حاج رسولی ها گفت: این سد با حجم قابل تنظیم ۵.۵ میلیون مترمکعب و حجم مخزن ۲.۵ دهم میلیون مترمکعب به منظور تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی احداث شده است.

مشاور وزیر نیرو اظهار کرد: عملیات احداث این سد از سال ۸۷ آغاز شده و برای احداث آن بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: سد شنجور از نوع هسته رسی بوده و ارتفاع از کف زمین ۲۹ متر و طول تاج ۶۶۴ متر است و سه میلیون مترمکعب از آب این سد در شرب و صنعت و دو میلیون مترمکعب در کشاورزی مصرف خواهد شد.

حاج رسولی هابا عنوان اینکه انتظارات خارج از ظرفیت آب کشور باعث شد به بحران برسیم افزود: مشکلات آبی در قالب دولت به تنهایی حل نخواهد شد و همه باید پای کار باشند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه مشکلات آبی با نگاه نقطه‌ای حل نخواهد شد، گفت: در مسئله مدیریت آب نباید نگاه نقطه‌ای داشت و باید به این مشکلات نگاه حوزه‌ای شود.

وی بابیان اینکه اگر ساختار بخش آب را اصلاح نکنیم قطعا نمی‌توان آب را مدیریت کرد، گفت: تعدد جلسات شورای عالی آب نشان دهنده دغدغه دولت برای رفع مشکلات حوزه آب است.

حاج رسولی ها با بیان اینکه ایران دارای مقام سوم سدسازی در بین کشورهای دنیاست، افزود: پیش از انقلاب ۱۹ سد در ایران به بهره‌برداری رسیده بود اما با پیروزی انقلاب اکنون شاهد افتتاح ۱۶۹ سد در کشور هستیم که این نشان از پیشرفت علم سدسازی در ایران است.

مشاور وزیر نیرو بزرگترین برنامه توسعه‌ای کشور را برنامه سوم عنوان کرد و گفت: در این دوره بسیاری از سدهای کشور پی‌ریزی شد و اکنون شاهد به ثمر رسیدن آنها هستیم.

وی با انتقاد از روند ساخت سد نعمت‌آباد اظهار داشت: این سد باید سال گذشته تکمیل می شد و یک سال به تاخیر افتاده است.

حاج‌رسولی‌ها اولویت‌بندی تکمیل سدهای درون مرزی را از دستاوردهای نظام برشمرد و گفت: اگر سدهای درون‌مرزی اولویت‌بندی نمی شد یک مشت خاک و سنگ داشتیم که هیچکدام به بهره‌برداری نمی رسید.

ارسال نظرات