خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر:

مسئولین باید سرسلسله جنبان حفظ حجاب باشند/سند ذلت‌آور 2030 برای همیشه به زباله‌دان تاریخ افتاد

امام جمعه ملایر قرآن کریم گفت: قرآن کریم اولین خطابش درباره حجاب خطاب به مسئولین است، بنابراین مسئولین باید سرسلسله جنبان حفظ حجاب باشند.
کد خبر: ۸۸۸۶۰۴۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
مسئولین باید سرسلسله جنبان حفظ حجاب باشند/سند ذلت‌آور 2030 برای همیشه به زباله‌دان تاریخ افتاد
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در مراسم صیانت از حریم خانواده اظهار داشت: شما پاسداران حریم حجاب وعفاف هستید این چادر و حجاب برتر نماد طهارت و خانواده و نماد یک انسان مومن و مستحکم و مصداق بارز آیت محکمه است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب امام (ره) ما پیش از گذشت پی به این سرمایه عظیم برده ایم، گفت: در سال 1315دشمن ما را متوجه این سرمایه بزرگ کرد سرمایه ای به نام حجاب وعفاف، طهارت و پاکی که سد راه نفوذ دشمن و موجب تسهیل راه‌های دشوار است.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه راه را می شود با طهارت و صداقت و با عظمت و شجاعت و بصیرت ادامه داد، افزود: حضور شما بانوان امروز به معنای نهادینه کردن حجاب در جامعه و تداوم بخشیدن به این سرمایه انسانی است و وقتی که قشر جوان شما را می بیند بیشتر دلگرم به حجابشان می شوند.

وی ادامه داد: زمانی که قشر جوان زنان موفق را که دارای تحصیلات عالیه می‌بینند که با حفظ حجاب به مدارج بالای علمی رسیده اند بیشتر امیدوار می شوند .

برقراری با اشاره به چند نمونه از کارکردهای حجاب گفت: حجاب در عرصه های مختلف کارکرد دارد و مایه آرامش و یک دژ مستحکم و موافق با فطرت انسان و خواسته های فطری انسان است.

* حجاب خود بزرگ‌ترین زینت است

وی با بیان اینکه حجاب خود بزرگ‌ترین زینت است، افزود: جمال یک زن در گرو حجاب است و در پرتو حجاب انسان رشد می کند و به عبارتی رشد صحیح دینی و ایمانی در پرتو حجاب جامعه رشد پیدا می کند.

امام جمعه ملایر با اشاره به مادران شهدا گفت: شما ببینید بدون استثنا مادران شهدا جزء زنان محجبه هستند، «از دامن زن مرد به معراج می رود»، مردهای معراجی تربیت یافتگان دامن این مادران هستند.

وی ادامه داد: شهدا، مراجع و بزرگان چنین مادرانی داشته اند و کسانی که در جامعه مومن و پاک و انسان‌های سالم، عفیف و نجیب هستند از نعمت مادرانی مومن، باعفت و حیا برخوردار بوده اند.

برقراری با بیان اینکه حجاب به انسان شخصیت می دهد، اظهار داشت: معمولا زندگانی دچار آسیب می شود که از شخصیت دچار آسیب باشد انسانهای با شخصیت برای زنان ارزش قائل می شوند و زن باشخصیت نیز برای خانواده ارزش قائل می شود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر بدحجابی جامعه را دچار ناامنی می کند جامعه را به خشونت و افراطی گری و تندروی و تندخویی می کشاند، برخی تصورشان این است که حجاب خشونت آور است در حالی که برعکس است.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه جایی که بدحجابی بوده مورد طمع بی شخصیت‌ها قرار گرفته است، بیان کرد: یک جوان بدحجاب نماد یک نوع گدایی محبت از دیگران را می رساند اما کسی که با حجاب است از آن شخصیت و غنای ذاتی برخوردار است و به نگاه دیگران اهمیت نمی دهد.

* حجاب یک رفتار اجتماعی است/ بدحجابی سوغاتی جهان غرب

وی عنوان کرد: بدحجابی سوغاتی جهان غرب و مربوط به جامعه ای است که دچار کم شخصیتی و کم ظرفیتی شده است.

برقراری با بیان اینکه بدحجابی خانواده را متلاشی می کند، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از طلاق‌ها نشأت گرفته از همین بدحجابی است و مسئولین مستحضر باشند قرآن کریم اولین خطابش درباره حجاب خطاب به مسئولین است بنابراین مسئولین باید سرسلسله جنبان حفظ حجاب باشند .

وی با اشاره به سوره مبارکه احزاب گفت: این آیه نیز خطابش به مسئولین و هم یک راهکار به ما نشان می دهد کسانی که از حجاب اسلامی برخودار نباشند در معرض آزارو اذیت چشمان آلوده نامحرمان و بیگانگان قرار می گیرند بنابراین مسئولین ، ادارات و نهادها ،صداوسیما به عنوان حق مسلم یک زن مسلمان باید جامعه را از پوشش اسلامی برخوردار کنند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه عده ای حجاب را محدودیت می دانند، افزود : هر محدودیتی مذموم نیست ما در زندگی خود بسیاری از محدویت‌ها را پذیرفته ایم اما می بیینم که می ارزد مانند اینکه برای کنکور و رشد و جهش علمی و موفقیت خود را محدود می کنیم.

وی افزود: در پرتو این حجاب انسان به کمال می رسد و از پوچی گری و پوچ بودن در زندگی نجات پیدا می کند و این ارزش دارد.

برقراری ابراز داشت: حجاب یک رفتار اجتماعی است وقتی که ما می خواهیم در اجتماع رفتاری را داشته باشیم باید حقوق دیگران را در نظر بگیریم، مسئله اعتقاد به اسلام ،احکام اسلامی یک مسئله است رعایت شئونات دینی در کوی و برزن یک مسئله دیگر است .

* ما باید زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشیم نه زمینه ساز نفوذ دشمن

وی با بیان اینکه حجاب رفتار اسلامی است، گفت: معنای حجاب تکریم حقوق دیگران است، رفتار اجتماعی باید مطابق اجتماع باشد مطابق با منافع اجتماع باشد و رفتار و پوشش من نباید به جامعه آسیبی بزند.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند حجاب یک مسئله شخصی است که می خواهند داشته باشند یا نداشته باشند، گفت: اینگونه نیست حجاب یک رفتار اجتماعی است و نمای بیرونی ما است؛ هم حجاب مردان و هم زنان باید حجاب را رعایت کنند این به معنای تکریم جامعه است.

وی با اشاره به بحث حریم خصوصی خودرو اظهار داشت: خودرو یک حریم خصوصی نیست، چگونه می شود یک جایی که چهار طرف شیشه دارد و مورد نگاه و دید دیگران و قابل رویت است حریم خصوصی بشود؟ بنابراین وقتی قابل رویت است حریم خصوصی نیست و هرگونه نظریه دادن نظریه سیاسی است و جامعه را به دو قطبی تبدیل می کند یعنی یک نوع چراغ سبز نشان دادن به بی عفتی و لاابالی گری است.

برقراری با اشاره به سند ننگین 2030 گفت:جلوی مصوبه ننگین 2030 در جمهوری اسلامی گرفته شد و من از شورای انقلاب فرهنگی که حقیقتا انقلابی وارد عرصه شدند و این دستاورد و سوغاتی سراسر ذلت آور یونسکو را لغو کردند، تشکر می‌کنم.

وی عنوان کرد: برای ما یونسکو هیچ ارزشی ندارد که برای لغو این سند ناراحت بشود یا نه، برای ما مهم اسلام، احکام اسلام و خدا و این خون مطهر شهدا و مادران پاک است اما به برکت این رهبر بصیر و دیده بان انقلاب اسلامی و نیروهای ارزشی، مومن و دلدادگان و اعضای شورای انقلاب فرهنگی با بصیر و شجاع این سند ذلت آور برای همیشه به زباله دان تاریخ افتاد.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: ما باید زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشیم نه اینکه زمینه ساز نفوذ دشمن در فرهنگ این کشور بشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات