خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد

ضرورت آموزش و تقویت مهارت افراد برای سلامتی و پیشگیری از بیماری

نماینده ولی فقیه در استان همدان آموزش و تقویت مهارت افراد جامعه را برای سلامتی و جلوگیری از بیمارها را امری ضروری دانست و گفت: با سهولت و صرف هزینه های کم می توان به این هدف رسید و با تامین سلامت افراد جامعه از صرف هزینه های کلان جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۸۸۸۲۳۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در دیدار مدیران تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه هیچگاه نمی توان دو دستگاه دادگستری و علوم پزشکی را در جامعه کنار گذاشت، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه به جای آموزش و پیشگیری، تنها برای ایجاد کاخ دادگستری برای مجرمان و تامین تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه میلیاردها تومان برای محاکمه افراد و درمان بیماران هزینه می شود بر ضرروت ترویج سبک زندگی اسلامی پرداخت و عنوان کرد: اگر مردم به خوبی تربیت شوند دیگر نیازی به دادگستری و تجهیزیت پزشکی نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: چنانچه یک صدم هزینه هایی که برای تامین تجهیزات پزشکی و در دادگستری ها صرف می شود برای امر آموزش و آگاهی بخشیدن به مردم صرف کنیم دیگر در جامعه انواع جرایم و بیماری ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده های دادگستری 70 میلیون جمعیت ایران با تعداد پرونده‌های دادگستری هند با جمعیت بالای یک میلیارد برابری می کند، گفت: این به دلیل این است که درگیری و تجاورز به حقوق دیگران در کشور ما بیشتر است.

* تامین اجتماعی هیچ برنامه پیشگیری از بیماری ندارد

محمدی ضمن تقدیر از فعالیت ها و اقدامات تامین اجتماعی استان در راستای درمان بیماران، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه تامین اجتماعی هیچ برنامه پیشگیری از بیماری ندارد و تنها منتظر است افراد بیمار شوند تا اقدامات برای درمان آنها انجام شود و تلاش ها و اعتبارات را برای خرید تجهیزات پزشکی صرف می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای مهارت افراد جامعه در پیشگیری از بیماری ‌ها با اشاره به ناآگاهی مردم از بسیاری از خطراتی که متوجه سلامت آنها است، اظهار کرد: سیگار سالانه بیش از 60 هزار نفر را به کام مرگ می فرستد و سلامت افراد را به خطر می اندازد در حالی که افراد زیادی نسبت به آن بی اطلاع هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم به جهت ناآگاهی، مشکلات و هزینه های فراوانی را بر خود تحمیل می کنند، گفت: مردم شیوه صحیح زندگی کردن و راه و رسم مراقبت از خود را نمی دانند بنابراین ضروری است این هزینه که برای درمان صرف می شود یک صدم آن را حداقل برای آموزش افراد تحت پوشش هزینه شود.

وی پرخوری و وزن بالا را به عنوان افت بزرگ جامعه معرفی کرد و بیان داشت: متاسفانه برای رفع این مشکل تدبیر و اندیشه اتخاذ نمی شود و هزاران دلار صرف پرخوری می شود که انواع بیماری ها و مشکلات را در جامعه ایجاد می کند.

* لزوم ترویج فرهنگ صحیح تغذیه در جامعه

محمدی در همین خصوص اضافه کرد: در جامعه دستوری برای سلامتی مردم وجود ندارد و وقتی افراد جامعه بیمار می شوند هزینه می کنیم که هیچ نتیجه ای هم ندارد و تنها باری بر روی دوش ملت و دولت می گذارد.

وی آموزش و تقویت مهارت افراد جامعه را برای سلامتی و جلوگیری از بیمارها را امری ضروری دانست و یادآور شد: با سهولت و صرف هزینه های کم می توان به این هدف رسید و با تامین سلامت افراد جامعه از صرف هزینه های کلان جلوگیری کرد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: ما به مردم یاد نداده ایم چگونه خود مراقبتی کنند تا سالم بمانند و فقط هزینه های میلیاردی صرف می کنیم و آخر هم نتیجه ای ندارد.

وی با عنوان اینکه نوع تغذیه افراد در جامعه تحت تاثیر فرهنگ غرب و بیگانگان قرار گرفته بر لزوم ترویج فرهنگ صحیح تغذیه تاکید و اظهار کرد: علت بیماری‌ها غذاهایی است که از سوی دشمنان وارد کشور می شود به طوری که امروز مصرف غذاهای آماده و فست فود در کشور شیوع یافته و سلامت افراد را به جد تهدید می کند که لازم است در این زمینه آموزش های مناسب ارائه شود.

محمدی با بیان اینکه امروزه در برخی رستوران ها و چلوکبابی ها از گوشت حرام شده گاو و گوشت الاغ استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: سبوس نان گرفته می شود و قسمتی که ارزش تغذیه ای ندارد و سرطان زاست به خورد مردم می دهند که لازم است علوم پزشکی وارد شود و با آن مقابله کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات