خبرهای داغ:
معاون درمان تامین اجتماعی استان همدان خبر داد

هزینه‌کرد 207 میلیارد تومان در بخش درمان در استان همدان/ افتتاح MRI بیمارستان آتیه در هفته دولت

معاون درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: طی سال گذشته در استان 207 میلیارد تومان در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم توسط مدیریت درمان هزینه شده است.
کد خبر: ۸۸۸۸۱۹۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن عروتی‌موفق امروز در دیدار مدیران تامین اجتماعی استان همدان با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به رتبه های احراز شده مدیریت درمان استان اظهار داشت: مدیریت درمان استان همدان در سال 94 با 36 هزار بیمار بستری و سهم 3.7 درصدی از کل بیماران موفق به کسب رتبه نهم در بین 23 مدیریت درمان کشور شده است.

وی با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد دفاتر پرستاری بیمارستان‌های تابعه سازمان در سال 94 ، دفتر پرستاری بیمارستان اتیه همدان موفق به کسب رتبه سوم شد، افزود: در این خصوص دفتر پرستاری بیمارستان آتیه همدان رتبه پنجم را کسب کرد.

معاون درمان تامین اجتماعی استان همدان به کسب رتبه اول بیمارستان آتیه در بین 18 بیمارستان استان در ارزیابی عملکرد مدیریت بحران در سال 94 توسط مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: بیمارستان آتیه همدان و دکتر غرضی ملایر در ارزیابی اعتباربخشی سال 94 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درجه یک را کسب کرد.

وی کسب گواهینامه استقرار نظام هموویژولانس در دو بیمارستان استان را از دیگر موفقیت های این مدیریت برشمرد و بیان داشت: مدیریت درمان در بین تمام دستگاه های اجرایی استان از نظر رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در سال 94 رتبه برتر را کسب کرد.

عروتی در تشریح اقدامات مدیریت سازمان تامین اجتماعی به اقدامات مربوط به بیمه شدگان اشاره و عنوان کرد: پس از پیگیری های مستمر چند سال اخیر یک دستگاه MRI برای بیمارستان آتیه همدان خریداری شده که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه پزشکان متخصص زنان و زایمان و بیهوشی در بیمارستان آتیه به صورت 24 ساعته مقیم و به ارائه خدمات می پردازند درباره اثر بخشی این اقدام گفت: با این اقدام میزان مرگ و میر مادرو نوزاد کاهش چشمگیری داشته است.

معاون درمان تامین اجتماعی استان همدان تجهیز ناوگان حمل و نقل ستاد و واحدهای تابعه با خرید 9 دستگاه اتومبیل جدیدی، 6 دستگاه آمبولانس روف کلاس A در سال 93 ، خرید دستگاه آمبولانس هایلوکس دو محوره در سال 94 جهت درمانگاه اسدآباد و در سال 95 برای پلی کلینیک تخصصی شهید شهبازی را از دیگر اقدامات مدیرت درمان استان دردولت یازدهم برشمرد.

وی اضافه کرد: خرید و نصب یک دستگاه سی تی اسکن در سال 94 برای بیمارستان آتیه و در سال 95 برای بیمارستان غرضی ملایر و همچنین خرید دستگاه سونوگرافی جهت هر دو بیمارستان تابعه از دیگراقدامات است.

عروتی به اشاره به خرید دیگر تجهیزات پزشکی گفت: دستگاه سی تی اسکن ملایر خریداری شده که در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

*آغاز اجرای پروژه تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در واحدهای تابعه

وی با بیان اینکه در سال گذشته در استان 207 میلیارد تومان در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم توسط مدیریت درمان هزینه شده است، افزود: در سال 95 تعداد بیمار ویزیت عمومی شده 945 هزار نفر، مراجعه به دندان پزشکی 38هزار نفر ومراجعه به پزشکان متخصص 312 هزار است که 73 درصد از بیماران به پزشکان عمومی مراجعه کرده اند.

معاون درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و 295 نفر مراجعات سرپایی بوده است، یادآور شد: علاوه بر این در سال گذشته تعداد نسخ دارویی 866 هزار، مراجعه به آزمایشگاه 149 هزار، مراجعه به پاتولوژی 3 هزار، رادیوگرافی 69 هزار، سونوگرافی 3 هزار و 500 و فیزیوتراپی 14 هزار مورد بوده است.

وی به ارتقای هتلینگ بیمارستان آتیه و غرضی ملایر با هزینه 6 میلیارد تومان اشاره و تاکید کرد: این اعتبار در محورهای تجهیزات پزشکی، امکانات رفاهی، بهسازی بهداشتی و ساخت و ساز هزینه شده و شرایط از لحاظ استانداردها بهتر شده است.

عروتی با اشاره به پروژه های در حال احداث تصریح کرد: عملیات احداث انبار دارویی در بیمارستان غرضی ملایر با 800 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان آغاز شده است.

وی بابیان اینکه اجرای پروژه تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در واحدهای تابعه آغاز شده است، گفت: عملیات احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان رزن با پیشرفت 25 درصدی همراه است.

معاون درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه اورژانس بیمارستان آتیه همدان تغییر و خود را همسو با استانداردهای جدید وزارت بهداشت کرده است، گفت: برای این امراعتبارات لازم تخصیص داده شده به طوری که برای خرید تجهیزات و بازسازی اعتبار یک میلیارد و 500 میلون تومانی پیش بینی شده است.

وی ازدیگر پروژه های درحال اقدام به حذف دفترچه های بیمه اشاره و تاکید کرد: این کار بزرگی بود که امسال انجام شد و با حذف دفترچه درمانی، پرونده الکترونیک سلامت برای بیمار تشکیل می شود و با ثبت اطلاعات به صورت الکترونیکی، در هر زمان و مکانی این اطلاعات از سوی پزشکان قابل دسترسی است.

عروتی با ابراز اینکه در دو بیمارستان آتیه و غرضی استان کوچک‌ترین مشکل از نظر تجهیزات وجود ندارد، یادآور شد: همه تجهیزات به روز است و چنانچه تجهیزاتی مورد نیاز باشد مشکلی در تهیه آن نداریم چراکه سازمان در این راستا همکاری لازم با استان دارد و اعتبارات را تخصیص می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات