خبرهای داغ:
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های استان همدان گفت: تا دو ماه آینده هتلینگ بیمارستان‌های استان کامل می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۳۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های استان همدان/ فرهنگ درمانی و رغبت مردم به سمت درمانگاه‌های لوکس
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر علیرضا صفری امروز در نشست خبری مشترک مدیران تأمین اجتماعی استان همدان به مناسبت بزرگداشت هفته تامین اجتماعی که در سالن کنفرانس بیمارستان آتیه همدان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی، یک سازمان اجتماعی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه این سازمان یک سازمان عمومی و غیردولتی و در کل یک سازمان درآمد و هزینه‌ای است، افزود: 42 میلیون نفر در سراسر کشور بیمه شده‌اند و در استان همدان 720 هزار بیمه شده داریم.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به وجود 77 بیمارستان و 285 مرکز درمانی در سراسر کشور ابراز داشت: بیمارستان همدان به نام های بیمارستان آتیه و بیمارستان غرضی در ملایر و پلی کلینیک شهبازی است.

وی عنوان کرد: در سطح استان چهار درمانگاه موجود است که شامل درمانگاه شهید سپهری در همدان، درمانگاه تویسرکان، درمانگاه نهاوند و اسدآباد است.

صفری با اشاره به 19 هزار میلیارد تومان اعتبار این حوزه در کشور طی سال گذشته عنوان کرد: از این میزان 288 میلیارد تومان در استان همدان هزینه شده است.

وی در ادامه در خصوص حذف دفترچه های کاغذی، تصریح کرد: ما در مراکز ملکی در سال گذشته جزء استان‌های اول کشور بودیم که دفترچه های درمانی را حذف کرده و در سال 95 تمام مراکز درمانی نسخه الکترونیکی صادر کرده و صرفه جویی بسیار بالایی در حذف دفترچه ها صورت پذیرفت.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان تأکید کرد: علاوه بر بحث هزینه ها مشکلاتی در مورد نسخه نویسی و دستورات دارویی که بسیار خطرناک بود کاملا برطرف شده و دستورات دارویی به صورت لیبل ثبت می شود.

* تا دو ماه آینده هتلینگ بیمارستان‌های استان کامل می‌شود 

وی گفت: مشکلاتی که در بحث ایمنی بیمار و مربوط به سال‌های گذشته بود حل شده و بحث دیگر ارتقاء هتلینگ بود که در این بیمارستان به انجام رسید و در بیمارستان غرضی ملایر شروع شده که تا دو ماه آینده هتلینگ استان کامل می‌شود و از نظر شرایط فیزیکی در بیمارستان شرایط بسیار عالی حاکم است.

صفری با بیان استقرار نظام ارجاع داخلی، عنوان کرد: در سال 96 برنامه هایی در استان وجود دارد که یکی از آنها استقرار نظام ارجاع داخلی است و فرهنگ درمانی و رغبت مردم به سمت درمانگاه‌های لوکس رفته و برای بیماری های مختلف به فوق تخصص آن بیماری مراجعه می‌کنند.

وی ابراز داشت: نظام ارجاع داخلی در بیمارستان ها و مراکز ملکی در سال 96 اتفاق خواهد افتاد و از نظر هزینه ها و بار مراجعه کنترل خواهد شد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان یادآور شد: در کل کشور سازماندهی اورژانس‌های بیمارستان‌ها را داریم که در سال 95 در بیمارستان آتیه انجام شد و تا پایان مهر ماه اورژانس بیمارستان به سامان خواهد رسید و به صورت استاندارد ساخته خواهد شد.

وی در خصوص زایشگاه بیمارستان آتیه، عنوان کرد: شرایط یکسانی برای ساماندهی زایشگاه ها در سطح استان داریم و در بیمارستان غرضی نیز این کار شروع شده است که در این بیمارستان نماینده سازمان ثبت احوال استان حضور دارد و در زمان تولد نوزاد سریع شناسنامه و دفترچه بیمه آن صادر می‌شود.

صفری در خصوص راه‌اندازی سیستم‌های pax، عنوان کرد: سیستم های رادیولوژی قبلا آنالوگ بوده و اکنون در بسیاری از مراکز درمانی سیستم های دیجیتالی استفاده می شوند و قابلیت اتصال به pax را دارند.

وی گفت: مدیریت بیمارستان سنتی بوده و رئیس بیمارستان دو مدیر پرستاری و پشتیبانی دارد که مجموعه‌ای از مدیریت درمانی استان هستند، سیستم تمام بیمارستان های سازمان در سال 96 به سمت هیئت مدیره ای پیش می رود و تعداد کمی برای سال بعد می ماند.

*وجود 971 پرونده کمیسیون پزشکی در استان همدان

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان در خصوص بیمه های تکمیلی که به سمت خصوصی سازی پیش می رفتند، بیان کرد: در استان‌ها بیمارستان ها به سمت خصوصی می روند و فعال هستند؛ سازمان نیز برنامه ای دارد که در بیمارستان‌ها شرایطی را فراهم کند و بیمه های تکمیلی ورود یابند که هر کس با هر بیمه ای و با داشتن بیمه تکمیلی بتواند از خدمات سازمان بهره مند شود.

وی در ادامه اضافه کرد: نیروی انسانی شاغل در سازمان در کل کشور 69 هزار نفر بوده که از این تعداد 47 هزار نفر در بحث درمان حدود 70درصد نیروی انسانی شاغل است و در استان حدود یک هزار و 230 نفر در بحث درمان و 400 نفر در بحث بیمه داریم.

صفری با بیان اینکه از نظر مدرک تحصیلی در بحث درمان در کشور 11 درصد دکتری و بالاتر، هفت درصد فوق لیسانس، 42 درصد لیسانس، 9 درصد فوق دیپلم، 27 درصد دیپلم و پنج درصد زیر دیپلم داریم، افزود: همچنین در استان دکتری و بالاتر 15 درصد، فوق لیسانس چهار درصد، لیسانس 37 درصد، فوق دیپلم هفت درصد، دیپلم 30 درصد و زیر دیپلم هفت درصد هستند.

وی در خصوص مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های تامین اجتماعی در استان همدان در سال 95، ابراز داشت: مراجعه‌کنندگان در سطح استان همدان به پزشک عمومی 951 هزار نفر، دندانپزشک 382 هزار نفر، پزشک متخصص 305 هزار نفر، داروخانه 960 هزار نفر، رادیولوژی 79 هزار نفر، آزمایشگاه 227 هزار و 500 نفر، فیزیوتراپی 15 هزار و 400 نفر و تعداد تخت فعال 287 تخت بوده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: تعداد جمعیت استان به تخت بستری ما نسبت به استان های دیگر شرایط بهتری دارد و در رتبه چهارم کشوری قرار داریم و ضریب شمار تخت استان 72 درصد بود در حالی که سال های قبل 82 درصد ضریب شمار تخت داشتیم و علت آن تعرفه عمومی غیردولتی بود که از سوی هیئت وزیران به دولت ابلاغ شد.

وی ادامه داد: مراجعه‌کنندگان سرپایی ما در سال گذشته نزدیک به 3 میلیون نفر بود که به طور میانگین روزانه 8 هزار و 36 نفر به واحدهای درمانی مراجعه کننده داشته‌ایم و بستری 33 هزار نفر بوده که روزانه 90 نفر مراجعه کننده در بیمارستان داشتیم.

صفری با بیان ینکه در برنامه های سازمان سه بحث عمده شامل درمان مستقیم، کمیسیون پزشکی و درمان غیرمستقیم داریم، در خصوص کمیسیون پزشکی، بیان کرد: در استان 971 پرونده در خصوص کمیسیون های پزشکی داریم که رتبه ما در کشور 12 است و این نشان می‌دهد که مراجعه کننده بیشتر برای از کار افتادگی مراجعه می‌کنند.

* شاخص از کار افتادگی در استان 38.75 درصد است

وی با اشاره به بررسی پرونده 455 نفردر کمیسیون پزشکی ادامه داد: 73 مورد تفاهم نامه بین سازمان و صندوق روستایی و عشایری که در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به حدود 2 هزار و 500 مورد استراحت پزشکی اظهار داشت: شاخص از کار افتادگی در استان 38.75 درصداست در حالی که در کشور این میزان 32.8 درصد بوده است و این نشان می‌دهد که درصد از کار افتادگی ما در کشور بالاتر از نرم سازمانی است.

وی بیان کرد: این سازمان در بحث پرداخت اسناد پزشکی تقریبا با تمام مراکز عقد قرارداد دارد و حدود 168 میلیارد تومان سال گذشته برای کمیسیون پزشکی هزینه شده است و عقب افتادگی که در بعضی قسمت ها وجود دارد از مشکلات مالی سازمان است.

صفری در ادامه در خصوص پرداخت بدهی پزشکان، افزود: بدهی بهمن ماه 95 پزشکان پرداخت شده و عقب افتادگی در پرداخت ها وجود دارد و ما منکر آن نیستیم و این سازمان تمام تلاش خود را می کند که همه را به روز کند.

وی در خصوص به روز بودن تجهیزات پزشکی، گفت: تجهیزات پزشکی ما بروز بوده و دو ناوگان آمبولانس داریم و دو دستگاه دیگر نیز امسال به ناوگان اضافه شد و در مجموع در استان 11 آمبولانس وجود دارد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بخش «سی‌تی اسکن» ساخته شده که در سال 95 نصب شد و بخش «ام آر آی» نیز تا دو، سه ماه آینده نصب خواهد شد، گفت: در بیمارستان غرضی نیز «سی‌تی اسکن» نصب می شود و تمام دستگاه ها به صورت دیجیتال است و درمانگاه ها نیز به سمت دیجیتال می رود و از نظر تجهیزات و مسائل رفاهی، ایمنی، بهداشتی و هتلینگ از شرایط استاندارد برخوردار است و مراجعه کنندگان و مقامات استانی به عنوان هتل پنج ستاره از آن نام می برند.

وی در پایان در خصوص رضایتمندی بیماران از بیمارستان، خاطرنشان کرد: میزان رضایتمندی بیماران از این بیمارستان در بخش سرپایی بالای 75 درصد، در بخش بستری بالای 90 درصد و در کل کشور درصد رضایت بالاتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات