خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند مطرح کرد

افزایش امید به زندگی با ارتقای سطح بهداشت جامعه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: ارتقای سطح بهداشت جامعه باعث افزایش امید به زندگی شده است که این مسئله در کنار ظهور پدیده تک فرزندی باعث خواهد شد در آینده ای نه چندان دور سالمندان جامعه ما نیازمند رسیدگی بیشتر از طرف نهادهای دولتی یا خصوصی باشند.
کد خبر: ۸۸۹۴۰۰۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
افزایش امید به زندگی با ارتقای سطح بهداشت جامعه / باید از همین امروز به فکر نسل سالمند آینده خود باشیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، دکتر مومنعلی دارابی در جلسه کمیته راهبردی خدمات نوین سلامت میانسالان و سالمندان که با هدف تعاملات برون بخشی در دفترمدیریت ستاد شبکه بهداشت و درمان نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به افزایش امید به زندگی باید از همین امروز برنامه ریزی مناسب برای میانسالان و سالمندان جامعه صورت گیرد.

وی افزود: ارتقای سطح بهداشت جامعه باعث افزایش امید به زندگی شده است که این مسئله در کنار ظهور پدیده تک فرزندی باعث خواهد شد در آینده ای نه چندان دور سالمندان جامعه ما نیازمند رسیدگی بیشتر از طرف نهادهای دولتی یا خصوصی باشند، به این سبب ما باید از همین امروز به فکر نسل سالمند آینده خود باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند ادامه داد: بدون تردید فقط یک سازمان متولی این امر نیست بلکه همه سازمان ها به نوعی در این امر دخیل هستند بنابراین ما باید با همکاری بین بخشی مناسب ضمن حمایت بهداشتی و درمانی و ایجاد امکانات رفاهی سالمندان در محیطجامعه امروز، نیم نگاهی هم به آینده داشته باشیم.

رئیس مرکزبهداشت نهاوند نیز در ادامه، ضمن تشریح اقدامات انجام شده توسط مرکزبهداشت در زمینه رسیدگی به میانسالان و سالمندان، اجرای طرح غربالگری بیماری های غیرواگیر موسوم به ایراپن را از اقدامات مهم بر شمرد و افزود: در کنار پایش بیماری ها، همکاران ما آموزش لازم را در مورد خودمراقبتی به مراجعه کنندگان به خصوص سالمندان ارائه داده اند.

دکتر طیبه سیاوشی تصریح کرد: این امر موجب افزایش ارتقاء سلامتی خواهد شد، ضمن اینکه این عزیزان به صورت دوره ای و با توجه به سطح سلامتی خود کنترل می شوند.

وی افزود: در کنار اقدامات مربوط به سلامتی روحی و روانی سالمندان از دیگر ادارات متولی امور سالمندان انتظار می رود در امور مربوط به رفاه و آسایش این عزیزان ورود کنند و مرکزبهداشت نهاوند نیز آماده همکاری هرچه نزدیک‌تر برای رسیدگی به این عزیزان است.

سرپرست گروه سلامت جمعیت و خانواده شهرستان نهاوند نیز در ادامه ضمن اشاره به مصوبات جلسات و روند رو به رشد جمعیت سالمندان گفت: با توجه به افزایش جمعیت سالمندی شهرستان نهاوند و با این روند در آینده ای نه چندان دور این رقم بسیار بالاتر از این خواهد بود.

شهبازی ادامه داد: با توجه به تغییر الگوی شیوع بیماری‌های غیر واگیر، سالمندان جامعه ما در معرض خطر ابتلا به این بیماری ها قرار دارند و باید اقدامات عملی با همکاری بین بخشی در این زمینه صورت گیرد.

گفتنی است؛ در بخش دیگری از این جلسه، اعضای کمیته به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و خواستار حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، ارائه خدمات آسان به سالمندان، حمایت ادارات از بازنشستگان، انجام معاینات پزشکی و خدمات بهداشتی و پرستاری و آموزشی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات