خبرهای داغ:
کارشناس محیط زیست عنوان کرد

نقش موثر بسیج و پایگاه‌ها در فرهنگ‌سازی عمومی تفکیک زباله

کارشناس محیط زیست گفت: نقش موثر بسیج و پایگاه‌ها برای تفکیک زباله و ایجاد بستر برای فرهنگ سازی عمومی مهم است.
کد خبر: ۸۸۸۶۷۴۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
نقش موثر بسیج و پایگاه‌ها در فرهنگ‌سازی عمومی تفکیک زباله

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، کلاس توجیهی مدیریت پسماند با حضور فرمانده و کارکنان در سپاه ناحیه تویسرکان برگزار شد.

کارشناس محیط زیست در این کلاس آموزشی با اشاره به انواع پسماند اظهار داشت: پسماندها شامل صنعتی، عادی، پزشکی، ویژه و کشاورزی تقسیم می‌شوند.

سیدمهدی شاه گلزاری با بیان اینکه در صورت تفکیک زباله در منازل مدیریت پسماند مطلوب‌تر و موثرتر خواهد بود، گفت: نقش موثر بسیج و پایگاه‌ها برای تفکیک زباله و ایجاد بستر برای فرهنگ سازی عمومی مهم است.

وی با بیان اینکه وظیفه محیط زیست به عنوان یک ارگان نظارتی بررسی مشکلات محیط زیست است، تصریح کرد: محیط زیست در ایران دچار بحران است.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست دارای دو بخش محیط طبیعی و محیط انسانی است، افزود: پسماندهای عادی در منازل تولید می‌شود و مدیریت آن با شهرداری است.

وی تصریح کرد: پسماندهای پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی تولید می‌شود و مدیریت آن با وزارت بهداشت بوده و پسماندهای صنعتی در مراکز صنعتی و تولید و مدیریت آن با وزارت صنایع است.

شاه‌گلزاری با بیان اینکه قانون پسماند از سال 1383 تصویب شد، بیان داشت: پسماندهای کشاورزی در مراکز کشاورزی تولید و پسماندهای ویژه به دلیل شرایط ویژه مانند قابلیت اشتعال یا فساد ویژه هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موثرترین روش‌های دفع زباله سوزاندن آن است، خاطرنشان کرد: ما برای دفع زباله باید فرهنگ سازی عمومی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار