خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان:

احیای بعد امنیت اجتماعی با ورود اصحاب رسانه/کشف 2.5 تن مواد مخدر در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه بعد اصلی؛ امنیت اجتماعی است، ابراز داشت: این مهم نیز با زحمات اصحاب رسانه احیا می شود.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۳۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
احیای بعد امنیت اجتماعی با ورود اصحاب رسانه/کشف 2.5 تن مواد مخدر در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حاجی‌محمد مهدیان نسب در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در جامعه امروزی ما بالاترین و برترین سواد، سواد رسانه‌ای است و همه باید بپذیریم که بخشی از امنیت اجتماعی حاصل زحمات بی‌بدیل و تلاش اصحاب رسانه در عرصه‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه ای امروز به طوری است که می‌شود تمام ناراحتی‌های اجتماعی را با آن التیام داد، گفت: امنیت اجتماعی ما حاصل تلاش همه مجموعه‌ها، مردم و مسئولین است و نیروی انتظامی نیز با استفاده از توان انتظامی خود و اشراف اطلاعاتی در امنیت اجتماعی، ترافیکی، فردی، خانوادگی و ایجاد نظم و امنیت در استان شبانه‌روز تلاش می‌کند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه بعد اصلی؛ امنیت اجتماعی است، ابراز داشت: این مهم نیز با زحمات اصحاب رسانه احیا می شود.

وی با اشاره به اثرگذاری رسانه در امنیت ذهنی جامعه آن را اثرگذاری بی بدیلی دانست و افزود: این امر از چشم کسی به دور نیست و علت آن نیز این است که امروز مردم همه موضوعات خود را در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه دریافت می کنند و این خود ایجاد امنیت می کند.

مهدیان‌نسب تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز به عنوان حافظان نظم و امنیت قدردان حوزه رسانه و مطبوعات است که در ایجاد امنیت تلاش می کنند.

وی با نگاهی به امنیت استان اظهار داشت: اگر نگاه عمیقی به این موضوع داشته باشیم که نگاه غالب مردم نیز همین بوده و تفکر سیستمی به این سمت و سو است؛ امنیت در استان مطلوب و خوب است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث امنیت عنوان کرد: بر اساس فرمایشات رهبری پیش‌نیاز همه فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و... امنیت است و بدون امنیت این فعالیت‌ها حاصل نمی شود و رکن رکین امنیت نیروی انتظامی است.

* استان همدان از لحاظ امنیتی زبانزد خاص و عام است 

به گفته وی نیروی انتظامی ستون محکمی است که بدنه آن انسان‌های فعالی هستند که شبانه‌روز تلاش می کنند تا امنیت و آرامش در جامعه تقویت شود.

سردار مهدیان‌نسب ادامه داد: ریشه ها و بنیه‌های قوی معنویت و پشتوانه خوب مردمی و رسانه ای در استان همدان سبب شده که این استان از لحاظ امنیتی زبانزد خاص و عام باشد.

وی با بیان اینکه استان همدان در حوزه صیانت و سلامت اداری جزو استان‌هایی است که حرف اول را می‌زند، اضافه کرد: در بحث پاسخگویی به مطالبات مردمی تلاش ما بر این است که بهترین پاسخگویی را داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشارره به سامانه ارتباطی 197 گفت: این سامانه برای ارتباط بیشتر با مردم و ارائه پیشنهادات و انتقادات مردمی است که مستمر بررسی و آنالیز می‌شود تا بر اساس آنچه مورد نظر آنان است اقدام شود.

وی یادآور شد: از دیگر مزیت‌های همدان که می‌تواند بار سنگین پلیس را بیشتر کند این است که استان همدان چهارراه مواصلاتی غرب، جنوب و مرکز است و علاوه بر استان مقصد، استان معبر نیز است و یک جمعیت سیالی نیز دارد.

سردار مهدیان‌نسب ابراز داشت: با وجود این همه مسافر داخلی و خارجی هیچ گونه ناامنی نداشته‌ایم و علت آن این است که استان همدان یک استان معنوی است که مردمی بزرگوار، فهیم و متدین دارد و تمام تلاش ما فراهم کردن رضایت خاطر مردم است.

وی ضمن تقدیر از تلاش رسانه‌های استان گفت: مهمترین کار اطلاع رسانی است که رسانه‌ها زبان گویای استان هستند و به امنیت استان کمک می کنند.

*وجود 12 هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه بخش عظیم تغییر نگرش مردم به نیروی انتظامی و ارتقاء شأن، منزلت و جایگاه پلیس مدیون زحمات خبرنگاران است، افزود: نیروی انتظامی سازمانی است که بر اساس قانون اساسی خود را در معرض قضاوت مردم قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه جایی نیست که پلیس در آنجا دخیل نباشد، گفت: دو اصل مهم، نگاه اعتقادی به مأموریت و وارد شدن از محور عدالت است که باید سمت و سوی عدالت را ایجاد کنیم که این امر از راهبردهای نیروی انتظامی است.

سردار مهدیان‌نسب در خصوص فرهنگ‌سازی و برخورد با مزاحمت‌های مردمی گفت: 190 بنر در خصوص فرهنگسازی در سطح شهر نصب شده است.

وی با اشاره به مزاحمت و سروصدای برخی از مراسم‌های عروسی‌ها برای مردم ادامه داد: در این زمینه نیز کنترل می کنیم که درگیری، مزاحمت و نزاع دسته جمعی پیش نیاید و موازین اخلاقی رعایت شود.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به وجود 12 هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ که مالکین آنها مراجعه نکرده‌اند، افزود: ما هر روزه طرح برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف را در برنامه داریم و روزانه بین 300 تا 500 موتور در این طرح جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه استقرار سامانه هوشمند نظارتی در همدان کم است، نصب دوربین را از دیگر راهکارهای برخورد با سرعت غیرمجاز دانست و گفت: در بخشی از شهر همدان حدود 96 دوربین نصب کرده‌ایم که به مانیتورینگ پلیس راهور و مرکز فرماندهی لینک بوده و کنترل می شوند.

سردار مهدیان‌نسب تصریح کرد: نصب دوربین برای ساختمان‌ها نیز از تدابیر نیروی انتظامی برای امنیت است که در این زمینه فناوری ارتباطات ما آمادگی انجام کار در مجتمع‌های مسکونی را دارد.

*تعطیلی 70 مرکز پخش قلیان در همدان

وی در زمینه برخورد با استعمال قلیان‌ها ابراز داشت: این امر وظیفه بهداشت است که با مطالبات مردمی ما نیز در این بحث ورود کرده‌ایم و با 70 مرکز پخش قلیان برخورد کرده‌ایم و عدم توزیع قلیان در صدور مجوز صلاحیت امنیت اخلاقی و اجتماعی در نظر گرفته می‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن کشور بوده و مدنیت بالایی دارد و همچنین کریدور جنوب و غرب است و از سوی دیگر پایگاه مقابله ای و پشتیبانی کننده مرز است و امنیت آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی در خصوص کشف کالای قاچاق تصریح کرد: در شهرک صنعتی بهاران و شهر بهار دو فقره قاچاق کالا و بیش از 20 میلیون قرص ترامادول 100 و 200 کشف شد و مصادره کردیم که حدود 15 میلیارد تومان ارزش داشت و دپو کرده بودند که این قرص‌ها علاوه بر قاچاق بودن در سلامت جامعه اثر سوء می گذارند

مهدیان‌نسب با بیان اینکه تمام طرح‌های ما پیوست رسانه ای دارد، ابراز داشت: فرهنگسازی باعث می شود که اقدامات خوب اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه همدان در حوزه مواد مخدر وضعیت خوبی دارد و یکی از استان‌های توانمند است، ادامه داد: در بحث مقابله با مواد مخدر حدود 2.5 تن مواد مخدر گرفته‌ایم که بیش از 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته ایم.

* بسیج و سپاه در همه مأموریت‌ها ما را یاری کرده اند 

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه میانگین متوسط کمیته درمان در کشور 7 درصد و در همدان 17 درصد است، گفت: ما در اعتیاد به مواد مخدر یک روند کاهشی و در بحث کشف یک روند افزایشی داریم.

وی با تأکید بر تشکیل اتاق فکرها با حضور اصحاب رسانه در راستای پیشبرد اهداف اظهار داشت: نیروی انتظامی استان در سنجش رضایتمندی مردم مورد رضایت بوده است.

سردار مهدیان‌نسب در ادامه در خصوص بحث عفاف و حجاب عنوان کرد: در این زمینه همه ورود کرده‌اند و در شورای فرهنگی در بحث عفاف و حجاب 7 درصد از 300 مصوبه و 21 وظیفه در حوزه نیروی انتظامی است در حالی که بیش از 80 درصد انجام شده است.

وی با اشاره به بحث پیشگیری از وقوع سرقت و جرم گفت: یکی از سازمان‌هایی که در این زمینه با نیروی انتظامی همکاری خوبی دارد اداره برق است که مبلمان شهری و نقاط کور و زوایای تاریک را روشن کرده و گشت مشترک با نیروی انتظامی دارد که این امر در پیشگیری از وقوع سرقت و جرم مؤثر بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در همه مأموریت‌ها بسیج و سپاه ما را یاری کرده اند، خاطرنشان کرد: در طرح کرامت نیز که به همت بسیج و سپاه در ملایر اجرا می‌شود و یک طرح فرهنگی است نه مقابله ای کار بسیار موفقی بوده است.

وی تصریح کرد: طرح کرامت طرح خوبی بوده که بهتر است در همه جا مستمر باشد و همدان اولویت اول ما است چرا که موضوع حاشیه‌نشینی که در آسیب‌ها تأثیر دارد در همدان بسیار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار