خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان تأکید کرد

استان همدان پیشرو در عرصه فرهنگی/ تمسک به نماز علاج دردهای جامعه و برون رفت از مشکلات

رئیس اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه در مجموعه استان برای کار نماز به معنای واقعی وحدت رویه و تلاش و همگرایی حاکم است، گفت: استان همدان به عنوان پیشرو در عرصه فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۸۷۴۲۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
استان همدان پیشرو در عرصه فرهنگی/ تمسک به نماز علاج دردهای جامعه و برون رفت از مشکلاتبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی حسنی‌حلم امروز در همایش نماز یاوران دستگاه‌های اجرایی استان همدان اظهار داشت: نماز یاوران مروجین و مبلغین فرهنگ نورانی نماز هستند که دغدغه نهادینه شدن فرهنگ نماز را دارند.

وی با بیان اینکه حضور نماز یاوران در دستور کار ستاد اقامه نماز قرار گرفت، افزود: این جلسه اولین همایش نماز یاوران استان بوده که امید است این سلسله ارتباطات در راستای نهادینه کردن این فریضه نورانی در جامعه ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: درمان تمام دردهای جامعه تمسک به فریضه نورانی نماز است که این امر برگرفته از آیات الهی و ائمه معصومین(ع) است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: علاج دردهای جامعه و برون رفت از این وضعیت تمسک به نماز است و اینکه عَلَم نماز برپا دارید و آراسته به فضیلت‌های این فریضه مقدس شویم که در این صورت 50 درصد مشکلات جامعه ما برطرف می‌شود.

حسنی‌حلم یادآور شد: ما مشکلات فرهنگی روز، بی اخلاقی و... در جامعه کم نداریم که به مسائل اقتصادی ارتباطی ندارند و همه آنها را می‌توان با تمسک به نماز حل کرد.

وی با بیان اینکه بعد از 38 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، هنوز حق نماز در جامعه ادا نشده است، گفت: انقلابی که متصل به اسلام و هدف و رویکرد آن اعتلای فرهنگ اسلامی است باید دید چه موانعی در راه این واژه مقدس «نماز» وجود دارد که هنوز حق آن ادا نشده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه ترویج فرهنگ نورانی نماز وظیفه همگانی است، عنوان کرد: همه مدیران فرهنگی و دستگاه‌ها، مطبوعات، رسانه و... باید در این زمینه ورود کنند.

وی با بیان اینکه امروز برای همه تمکن ایجاد شده است، گفت: قرآن کریم فرموده است اگر تمکن پیدا کردید عَلَم نماز را به‌پا دارید بنابراین باید از بستر ایجاد شده و امکانات موجود در این راستا بهره بگیریم.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه ما نمی‌خواهیم کسی را زیر سوال ببریم، افزود: سوال این است که آیا ما واقعا توانسته‌ایم در این 38 سال که خداوند به ما عنایت فرموده و بستر را فراهم کرده از تمام امکانات مدیریتی و ... استفاده کنیم و آنچه حق نماز است ادا کنیم و جامعه را به این سمت و سو هدایت کرده تا جامعه‌ای با نشاط و آگاه ایجاد کنیم.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در مجموعه استان برای کار نماز به معنای واقعی وحدت رویه و تلاش و همگرایی حاکم است، تصریح کرد: استان همدان به عنوان پیشرو در عرصه فرهنگی است که این مهم به همت همه مدیران و عزیزانی است که دغدغه این امر را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار