مربی حلقه صالحین بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان مطرح کرد

«آتش به اختیار» نقطه آغاز یک کار جهادی در مسائل فرهنگی

مربی حلقه صالحین بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان گفت: «آتش به اختیار»، می‌تواند نقطه آغاز یک کارجهادی در راستای مسائل فرهنگی باشد.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۰۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
«آتش به اختیار» نقطه آغاز یک کار جهادی در مسائل فرهنگی است
عادل عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان پیرامون بحث «آتش به اختیار» اظهار داشت: امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با مطرح کردن این بحث جبهه انقلاب را وارد فاز جدید از عملیات می نمایند

وی به ضرورت عملیاتی کردن این موضوع در عرصه‌های نرم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و... پرداخت و عنوان کرد: «آتش به اختیار» یعنی دشمن به قدری نزدیک شده است که دیگر فرصت برنامه‌ریزی برای همه چیز از بالا و ابلاغ آن به سطوح عملیاتی وجود ندارد.

مربی حلقه صالحین بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان حوزه فرهنگی را یکی از حوزه‌های «آتش به اختیار» معرفی و بیان کرد: وجود امر «آتش به اختیار» نیازمند داشتن اعتقاد و ایمان راسخ بر حکم ولی امر مسلمین است.

وی با بیان اینکه مفهوم «آتش به اختیار»، می‌تواند نقطه آغاز یک کارجهادی در راستای مسائل فرهنگی باشد به مسئله موضوعیت داشتن این مفهوم در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و ابراز داشت: با توجه به اینکه متاسفانه اراده و همت کمتری در وزارتخانه آموزش و پرورش احساس می‌شود ظاهر قضیه مورد پذیرش است اما عمل به آن در وهله‌ای اول ابهام وجود دارد بنابراین موضوعیت این امر مستلزم یک اراده جهادی است که فعلاً احساس نمی‌‌شود.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه باید انگیزه و مواجهه درست و به هنگام کارکنان آموزش و پرورش با مسائل و موضوعات مبتلابه ایجابی و سلبی تقویت شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه هر حرکت و عمل جهادی نیازمند داشتن بنیه محکم اعتقادی است ظرفیت برپایی استحکام و تحکیم مبانی ارزشی و فلسفی ولایت مطلقه فقیه در بدنه سنگر بسیجیان فرهنگی وجود دارد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: معتقدیم تقویت و تبیین این امر الهی و ولایی که ریشه در دین و اعتقادات ما دارد سبب ایجاد حرکت و نهضت جهادی در راستای این مساله قرآنی دارد.

مربی حلقه صالحین بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان در بیان مصادیق و موضوعات «آتش به اختیار» در حوزه آموزش و پرورش به تبیین حقایق سیاسی در آگاهی‌های درسی اشاره و بیان کرد: جبهه‌گیری دربرابر دستورات و بخشنامه های مسموم وزراتخانه ای، مطالعه و تبیین تفکرات انحرافی از مسیر انقلاب در بدنه نهادی و سازمانی وهمچنین تبیین گفتمان جمهوری اسلامی از دیگر مصادیق آتش به اختیار در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه باید در بحث «آتش به اختیار» راهنمایی های لازم به قشر فرهنگی جامعه داده شود به ارائه راهکار در این زمینه پرداخت و یادآور شد: برگزاری پیوسته جلسات بصیرتی، برپایی همایش‌های علمی پژوهشی با حضور استاتید و کارشناس نخبه فرهنگی، زمینه‌سازی تربیت اخلاقی و اسلامی در آموزش و پرورش و همچنین تشکیل هسته های فکری، علمی و فرهنگی در آموزش و پرورش در ورود به این عرصه بسیار موثر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار