خبرهای داغ:
بسیج گزارش می‌دهد؛

اندکی درباره فاجعه سند 2030 /برجام آموزشی

اجرای سند 2030 به معنای این است که در عمل با دستان خود، خودمان را مستعمره انگلیس و غرب کرده‌ایم و اهداف آنها را بر اهداف خود و ملت مقدم شمرده ایم.
کد خبر: ۸۸۶۶۷۹۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، این روزها سخن در مورد سند 2030 زیاد است. سند 2030 سندی بین المللی در زمینه آموزش و پرورش است که در سال 2015 در دفتر یونسکو سازمان ملل، به تصویب 130 کشور مختلف دنیا رسیده است.

کلیت سند 2030 حاوی مواردی بسیار خوب و محتوا و عناوینی زیبا است که بشریت به دنبال آن است؛ ما نیز در ایران این مقاصد را پیگیری می کنیم و رسیدن به آنها را آرزو می‌دانیم اما...

سند 2030 سندی بین المللی است. طبق اصل 125 قانون اساسی، اسناد بین المللی باید به تصویب مجلس برسد؛ در مورد برجام هم شاهد این قضیه بوده ایم.

ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جلسه 88 خود تصویب کرد که اجرای سند 2030 به دلیل اینکه به اطلاع و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده است باید متوقف شود.

سند 2030 با اسناد بالادستی نظام شامل، سند چشم انداز بیست ساله، نقشه‌ جامع علمی کشور و حتی اصول 77 و 153 قانون اساسی مغایرت دارد.

سوال اینجاست، چرا در ایران با وجود سند بومی تحول بنیادین که با توجه به مفاهیم ایرانی-اسلامی و برگرفته از آیات و روایات و سخنان اندیشمندان و امام (ره) و رهبری، طی 15 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حاصل شده است، باید سند 2030 که در مواردی در تضاد با هم هستند اجرایی شود؟

نمونه مغایرت 2030 با سند تحول بنیادین

طبق سند تحول بنیادین، خروجی آموزش و پرورش باید «تربیت خلیفه الله» باشد، اما خروجی سند 2030 صرفاً انسان است.

در سند تحول بنیادین تاکید بر «تعلیم و تربیت» است، اما در سند 2030 صرفاً آموزش غیر ایدئولوژیک مطرح می شود.

مشکلات متن سند

طبق بند 2 سند 2030 ایران تا سال 2030 متعهد گشته این سند را اجرا کند و اجرای آن امری الزام آور است.

طبق هدف 3 سند، آموزش باید در تمام سنین صورت گیرد و طبق بند 7-3 مسائل جنسی و باروری جزو سرفصل های آموزشی محسوب شده است.

طبق بند 5-5، مشارکت زنان باید در تمامی سطوح و مناصب و مشاغل باشد که این نیز با آموزه های دینی ما در تناقض است.

طبق بند 5-ج، ملزم به ترویج تساوی جنسیتی در کلیه سطوح شده ایم.

طبق بند 36 متعهد شده ایم «اخلاق شهروندی جهانی» را ترویج دهیم که در موارد متعدد با اخلاق ایرانی-اسلامی در تضاد است.

طبق بند 39 کشورها ملزم به پذیرفتن همبستگی جهانی هستند. یعنی باید اسرائیل را به رسمیت بشناسیم.

طبق بند 48 سند 2030 ایران ملزم است بی قید و شرط آمار و اطلاعات درخواستی را دراختیار نهادهای بین المللی قرار دهد.

معانی الفاظ متن توسط یونسکو تشریح می شود؛ جایی که تفکرشان لیبرالیستی و در تضاد با ارزش‌های اسلامی است؛ برای مثال کلمه «خانواده» که در بند 26 و هدف 3 و هدف 5 آمده است، غربی‌ها بنای بدون ازدواج (و بعضاً هم جنس بازان) را خانواده تعریف می کنند.

کلمه «خشونت» که در بند 7 آمده است، بارها کشور ایران و یا نهادهای مردمی ایران از قبیل بسیج به عنوان مظهر خشونت معرفی شده اند.

بعضی ازمشکلات اصلی سند 2030

۱.سند بر اساس نظر کارشناسان نظامی و امنیتی آمریکا در پنتاگون و سیا برای حفظ منافع آمریکا در دنیا و نابود کردن مقاومت تنظیم شده است.

۲.بر اساس این سند آموزش های دینی که مروج فرهنگ جهاد و شهادت هستند خشونت طلبی و تروریست تلقی می شود و بر همین اساس درس «شهید حسین فهمیده» از کتاب درسی آموزش و پرورش حذف شده است.

۳. آزادی رفتارهای جنسی در مدارس با عنوان حق تجربه لذت جویی آزاد برای پرورش صحیح و فعال شدن استعدادهای کودکان و نوجوانان امری ضروری دانسته شده است.

۴. آزادی همجنس بازی، رفتارهای جنسی خلاف شرع مانند خودارضایی بر اساس عدم حقانیت آموزه های دینی تنظیم شده است.

در این سند آموزه های دینی محدودکننده رفتارهای جنسی، واپس گرا و مضر به تربیت صحیح نوجوانان تلقی شده است که باید از کلیه محتواهای آموزشی حذف شود و به جای آن آزادی انتخاب جنسیتی و رفتار جنسی به عنوان انتخاب های صحیح مطرح شود.

۵. پیشنهاد اولیه این طرح توسط اوباما و سپس سازمان یونسکو به مجامع جهانی داده شده است.

۶. این طرح برخلاف قانون و بدون تصویب مجلس توسط دولت به وزارتخانه ها ابلاغ شده است.

۷. افرادی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای آموزش دیدن روش اجرایی طرح به کشورهای اروپایی و سازمان یونسکو اعزام شده اند.

۸. از جمله دیگر مواد این طرح که بخش های زیادی از آن محرمانه تلقی می شود حذف پوشش برتر چادر و به تدریج مبارزه با حجاب در مدارس با عنوان مقابله با تبعیض و پوشش اجباری در راستای ریشه کنی عفاف در جامعه، در مدارس مختلف شهرهای کشور کلید خورده است؛ از جمله ممانعت از حضور دانش آموزان دختر محجبه چادری در جلسات امتحان که شرط ورود در جلسه برداشتن چادر اعلام شده و نیز تاکید شده این یک قانونو برای مقابله با تقلب است.

۹. حذف بسیج دانش آموزی با عنوان نهادی خشونت طلب و دارای آموزه های تروریستی و مانع اجرای طرح 2030 که با منافع جهانی به ویژه آمریکا در تعارض است.

۱۰. حذف آمادگی دفاعی و آموزش های نظامی در مدارس.

در مجموع طرح 2030 علاوه بر مبارزه با دین و عفاف در جامعه تلاش می‌کند با نابود کردن فرهنگ جهاد و شهادت همزمان با ترویج آموزش های جنسی با عنوان سلامت جنسی و بهداشت فردی فضای مدارس را هر چه بیشتر به مدارس منحط و فاسد غربی نزدیک کند و بنیاد خانواده ها را نشانه گرفته است.

بر اساس این سند برگزاری عزاداری و هیئت های دانش آموزی نقش مخربی در تربیت صلح طلبانه نوجوانان دارند و باید از کلیه مدارس کشور حذف شوند.

نظر مراجع درباره سند 2030

مقام معظم رهبری (۱۳۹۶/۰۲/۱۷): «اینکه ما برویم سند 2030 را امضا کنیم و بعد هم بیایم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نه خیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.»

مقام معظم رهبری (۱۳۹۶/۰۲/۱۷) درمورد 2030 :« به چه مناسبت یک مجموعه‌ بین‌المللی که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ دنیا است این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّت‌های گوناگون، با تمدّن‌های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است.»

مقام معظم رهبري: «اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.»

آيت الله العظمي مكارم شيرازي: «سند ۲۰۳۰ تعهدنامه‌ای برای پیاده‌سازی فرهنگ سکولار غرب در دیگر کشورها است؛ آیا ما باید بایستیم تا دیگران برای ۱۵ سال تمام شئون زندگی ما را برنامه‌ریزی کنند؟»

آيت الله العظمي نوري همداني: «این سند توسط دولت و با عدم ارائه به مجلس و مشورت با علما امضا شده ... ما نمی‌توانیم در برابر این سند ساکت باشیم.»

آيت الله حائري شيرازي: «اگر کسی تشخیص دهد جریانی به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی است، بر اساس چنین تشخیصی باید بداند تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی، در حکم مبارزه و محاربه با امام زمان(ع) است.»

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ

أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِنْ لَا يَشْعُرُونَ

(بقره ۱۱ و ۱۲)

در مواجهه با سند 2030 باید دقت کنید

این سند به صورت without voting، یعنی بدون رأی و نظر مخالف به تصویب رسیده است، در حالی که اگر مخالفتی از سوی هیئت ایرانی حاضر صورت گرفته بود، این برنامه با «اجماع عمومی» تصویب می‌شد. یعنی الزامی به اجرا توسط ایران نداشت.

یک نکته مهم که باید در نظر بگیرید شناخت ماهیت اسناد بالادستی است؛ در هیچ یک از اسناد بالادستی که برنامه ها طبق آن نوشته و اجرا می‌شود به جزئیات اشاره ای نمی‌شود این اسناد ممکن است اسناد ملی یا بین المللی باشد و این موارد به صورت پیوست ها و ضمائم یا به وسیله رجوع به اسناد مشابه معنا می‌شود.

برخی ناآگاهان گفته اند در هیچ جای سند 2030 نامی از همجنس گرایی برده نشده در حالی که این موارد به صورت یک عنوان کلی در متن آورده می‌شود و برای فهم اینکه مراد از این اسناد کلی چیست باید اسناد مشابه و همطراز آن را مشاهده کرد.

هدف سند 2030

متن زیر توضیحی است که سایت یونسکو درباره ی اهداف سند ارائه داده است:

Goal 4

Ensure inclusive and equitable quality education and promote

lifelong learning opportunities for all

UNESCO recognises that no country can achieve Sustainable Development Goal 4 - to ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all - if students are discriminated against or experience violence because of their actual or perceived sexual orientation and gender identity.

Violence based on sexual orientation and gender identity/expression is often directed at lesbian, gay and bisexual students (homophobia) and transgender students (transphobia), and others whose gender expression does not fit into binary gender norms, such as boys perceived as effeminate and girls perceived as masculine. As such, it is a form of gender-based violence.

It includes physical, sexual and psychological violence and bullying. A student is bullied when exposed repeatedly over time to aggressive behaviour that intentionally inflicts injury or discomfort through physical contact, verbal attacks, fighting or psychological manipulation.

facilitate action in selected countries to prevent and address homophobic and transphobic violence in educational settings.

خلاصه متن فوق:

از نظر یونسکو فقط وقتی کشورها هدف چهار سند 2030 را تحقق بخشیده اند که آموزش و پرورشی فراگیر و عادلانه برای همه فراهم کنند از جمله در مورد هویت جنسی دانش آموزان. دانش آموزان در خصوص گرایش جنسی خود اعم از «همجنس باز»(اعم از gay یا lesbian)، یا «ترنس جندر» نباید مورد هیچ گونه خشونتی اعم از زبانی یا بدنی و... قرار گیرد.

یونسکو می تواند درباره پیشگیری از اعمال خشونت در چنین کشورهایی اقداماتی را تسهیل کند. یونسکو در مهمترین بند سند ۲۰۳۰ به دنبال به رسمیت شناختن آموزش هم جنس بازان و اعلام عمومی آن از طریق تاسیس یک مدرسه خاص است.

آغاز برجام آموزشی

یونسکو از جمهوری اسلامی به دلیل پیشگامی در زمینه سازی برای اجرای سند 2030 تقدیر کرد!

بر اساس گزارش سند ملی آموزش در صفحه 7 پارگراف اول، بخشی از اقدامات اجرایی ایران به یونسکو گزارش شده است و جمهوری اسلامی به دلیل یک کشور پیشگام در تمهید زمینه های اجرای سند مورد تقدیر قرار گرفته است؛ «ﻻزم اﺳﺖ ذﮐﺮ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺨﺸﯽ از اﯾﻦ اﻗﺪاﻣﺎت اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﺑﻪﻋﻨﻮان ﮔﺰارش ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﻃﺮح ﭘﯿﻤﺎﯾﺶ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺳﺎزی آﻣﻮزش 2030 ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ دﻓﺘﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ ای آﻣﻮزش ﯾﻮﻧﺴﮑﻮ در ﺑﺎﻧﮑﻮك اﺟﺮا ﺷﺪ، ﺑﻪ ﯾﻮﻧﺴﮑﻮ اراﺋﻪ ﮔﺮدﯾﺪ و ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺑﻪﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﭘﯿﺸﮕﺎم در ﻣﻨﻄﻘﮥ آﺳﯿﺎ و اﻗﯿﺎﻧﻮﺳﯿﻪ در زﻣﯿﻨﮥ آﻣﺎدﮔﯽ و ﺗﻤﻬﯿﺪ ﺗﺪارﮐﺎت ﻻزم ﺑﺮاي اﺟﺮای آﻣﻮزش2030 ﻣﻮرد ﺗﻘﺪﯾﺮ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.»( سند ملی آموزش 2030، ص6)

گوشه‌هایی از خیانت آموزشی و فرهنگی

رئیس سابق شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در ایت خصوص در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های کشور گفت:

۱- طبق سند 2030 در مدارس ما همجنس‌بازان می‌توانند کلاس آموزشی داشته باشند برای همجنسگرایی، ولی در مورد دین نمی‌توانیم صحبت کنیم.

۲- آموزش‌های جنسی و حذف مفاهیم قرآن به ‌بهانه حذف خشونت در کتاب‌های درسی اعمال می شود.

۳- 2030 ایران را موظف به حذف کلیشه‌های جنسی می‌کند، یعنی حیا و عفت دختر ایرانی را با دست خود از بین ببریم و دیگر واژه پاکدامنی و مادر پاک وجود نداشته باشد.

۴- ایران موظف است به کودکان از کلاس دوم دبستان به بعد تا قبل از سن بلوغ، آرام آرام روش سکس کامل را آموزش دهد.

۵- فرهنگ شهادت و جهاد و فرهنگ دینی باید تا سال 2030 به طور کامل از کتاب درسی حذف شده باشد.

۶- در قسمت دیگری از 2030 مستقیماً بحث کاهش جمعیت را ما قبول کرده‌ایم، یعنی 20 سال بعد تمام مهدکودک‌ها باید به خانه سالمندان تبدیل شود.

۷- در این سند اهدافی مانند عزاداری برای امام حسین(ع) را خشونت می‌دانند، به چند کشور عربی که نوکرشان هستند، دستور دادند که واژه‌های نظارت اجتماعی، انقلاب و واژه‌هایی نظیر این را از کتاب‌ها حذف کنند.

8- طبق سند، تمام اطلاعات آموزشی، منابع، محتواها، معلمان، آموزش‌گیرندگان و اساتید را باید به آنها اعلام کنیم، یعنی به‌طور رسمی خودمان برای آنها جاسوسی می‌کنیم.

9- سند 2030 به‌گونه‌ای است که بر اساس آن مستشاران خارجی باید به آموزش و پرورش ما نظارت کنند و دستور بدهند.

تاریخ را مرور کنیم

یعنی در عمل با دستان خود، خودمان را مستعمره انگلیس و غرب کرده‌ایم و اهداف آنها را بر اهداف خود و ملت مقدم شمرده ایم.

یعنی مجددا باید شاهد اتفاقات گذشته از این قبیل باشیم که سگ آمریکایی ارزشش از جان ایرانی بالاتر است.

این وقاحت آینده فرزندان ما است، وقتی در آموزش و پرورشی که تحت سند 2030 اداره می شود درس بخوانند. این آینده فرزندان ما است که هم جنس گرایی را باید بپذیرند. باید از کلاس اول دبستان مسائل جنسی را بیاموزند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات