خبرهای داغ:
رئیس کميته زنان و دفاع مقدس استان همدان تأکید کرد

ضرورت پاسداشت صبر و استقامت مادران و همسران شهدا

رئیس کميته زنان و دفاع مقدس استان همدان با اشاره به ضرورت پاسداشت صبر و استقامت مادران و همسران شهدا ، گفت: اقتدار و سرافرازی کشور در گرو صبوری و استقامت مادران و همسران شهدا است.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۴۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، طاهره دوروزی در چهارمین همایش «اسوه های صبر و استقامت» ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس با بیان اینکه شایستگی ها، صبوری ها و مقاومت مادران و همسران شهدا توصیف ناپذیر است، اظهار داشت: این همایش بهانه ای است تا همسران و مادران شهید به عنوان برترین الگو به جامعه معرفی شوند.

رئیس کميته زنان و دفاع مقدس استان همدان با تاکید بر اینکه اقتدار و سرافرازی کشور در گرو صبوری و استقامت مادران و همسران شهدا است، افزود: غم‌ها و غصه‌های شما در این موضوع تاثیرگذار است.

وی با اشاره به ضرورت پاسداشت صبر و استقامت مادران و همسران شهدا ابراز داشت: باید همواره ویژگی های رفتاری و شخصیتی این اسوه ها در جامعه تبیین شود و چراغ راه و الگوی سعادت برای نسل های بعدی باشند تا از مسیر خارج نشوند.

دوروزی با بیان اینکه همه افراد جامعه به مادران و همسران شهدا مدیون هستند، عنوان کرد: آنها آرمان های شهدا و رسالت فاطمی و زینبی خود را فراموش نکردند و ایستادگی کردند تا اکنون کشور ما در جهان مقتدر و سرافراز باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با عنوان اینکه در طول 28 سال بعد از جنگ آنچنان که باید از وجود خانواده های شهدا استفاده نشده است، گفت: باید تا فرصت هست از وجود این اسوه ها استفاده کرد.

وی خطاب به دانش آموزان با اشاره به ضروت آشنایی آنها با خانواده های شهدا ابراز داشت : شما به عنوان مادران و همسران آینده جامعه باید با خانواده شهدا دیدار کنید و پای صحبت های آنان بنشینید و عبرت بگیرید چراکه هر کدام از آنان می توانند الگوهای موفقی برای زندگی شما شود.

دوروزی مادران و همسران شهدا را گنجینه های اسرار دانست و بیان داشت : تعداد شهدای زن در استان بیش از 300 شهیده است که اکثر این بانوان در بمباران بی رحمانه دشمن و برخی در حال امداد رسانی شهید شدند.

وی با بیان اینکه در استان 15 تن از شهدا تک فرزند بودند، گفت :194 شهید هم تک پسر بودند و 229 خانوداه در استان دو فرزند شهید به انقلاب تقدیم کرده‌اند.

رئیس کميته زنان و دفاع مقدس استان همدان تعداد خانواده های که دارای سه شهید هستند 11 خانواده برشمرد و بیان داشت : در استان 2 خانواده وجود دارد که 4 نفر از اعضای آنها شهید شده اند.

وی با اشاره به وجود 180 بانوی جانباز در استان یادآور شد : باید این بزرگواران و خانواده هایشان را الگوی راه خود قرار دهیم و قدردان آنان باشیم و مراقب رفتارهای خود در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات