خبرهای داغ:
خواهر شهیدان بهادربیگی:

مقاومت مادران شهدا حاصل عبادت و بندگی آنهاست/ کمرنگ شدن عفت و حیا در جامعه یک آسیب جدی

خواهر شهیدان بهادربیگی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ایستادگی، مقاومت مادران شهدا را حاصل عبادت، بندگی و راز و نیاز با خداوند دانست و گفت: مادر شهید بودن فقط به این نیست که فرزند را به جبهه های جنگ بفرستد.
کد خبر: ۸۸۳۶۴۶۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاطمه بهادربیگی در چهارمین همایش «اسوه های صبر و استقامت» همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه هایی که به عنوان اسوه های صبر، مقاومت و ایثار برگزار می‌شود کار بسیار پسندیده ای است چراکه خروجی‌های مفیدی دارد.

وی در تبیین ویژگی‌های شخصیتی مادران و همسران شهدا با بیان این سوال که چگونه ممکن است مادر 4 شهید اسوه صبر و مقاومت و ایستادگی شود، عنوان کرد: جوانان و نسل های جدید می پندارند که دیگر امکان این وجود ندارد و شرایط و اقتضای زمان جنگ ایجاب کرد که آنها مادر شهید شوند و به عنوان الگو معرفی شوند.

خواهر شهیدان بهادربیگی با بیان اینکه برخی به اشتباه مادران شهدا را قدیسه‌هایی می پندارند که در بالا جا دارند و هرگز نمی شود به این قدیسه ها رسید، گفت: این تفکر اشتباه هست و هر کسی با داشتن یک سری ویژگی های اخلاقی و رفتاری می تواند به این درجه برسد.

وی با اشاره به اینکه در هفت سالگی خود با مادر چهار شهید زندگی کرده است، عنوان کرد: اگر من خود وضعیت را ندیده بودم امروز صحبت کردن در مورد مادران شهدا برایم سخت بود ولی من از طفولیت در دامن مادر چهار شهید بزرگ شدم و شاهد ویژگی های شخصیتی مادر شهید بودم بنابراین بهتر می توانم برای دیگران این ویژگی ها را تشریح کنم.

بهادربیگی با بیان اینکه مادران شهدا گنجینه‌های اسرار و رمز و رازهایی هستند، افزود : این رمزو راز به حس دلی که مادران با فرزندانشان دارند ختم می شود که مادران شهدا اینچنین بودند و با فرزندانشان ارتباط دلی داشتند.

وی اضافه کرد : من شاهد آخرین خداحافظی و وداع مادرم با برادر شهیدم «حسین بهادربیگی» بودم ، مادرم در این خدا حافظی حال عجیبی داشت و اظهار می کرد که این آخرین خداحافظیشان است و حتما فرزندش شهید می شود ولی در حین حال صبور و مقاوم بود.

خواهر شهیدان بهادربیگی وجود حس دلی بین مادر و فرزند را از نیازهای امروز زنان جامعه دانست و بیان داشت : ما دنبال خطی هستیم که استمرار خط شهدا باشد و این مسیر جزء با شناخت شهدا و خصوصیات و ویژگی های مادران شهدا حاصل نمی شود.

وی راز بندگی را اولین خصوصیت اخلاقی مادران شهدا معرفی کرد و اظهار کرد: راز بندگی همان عبودیت است و من شاهد عبادت های نیمه شب مادرم بودم.

* تقدس شهدا به دلیل تقدس مادرانشان است

بهادربیگی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ایستادگی، مقاومت مادران شهدا را حاصل عبادت، بندگی و راز و نیاز با خداوند دانست و عنوان کرد: مادر شهید بودن فقط به این نیست که فرزند را به جبهه های جنگ بفرستد.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی خانواده ها گفت: امروز خانواده ها در هیاهوی تشریفات، چشم و همچشمی ها، زرق و برق دنیا، تجمل گرایی و مصرف گرایی قرار گرفته اند و تنها راه نجات زن در جامعه پناه بردن به خدا، مناجات‌های شبانه وعبادت است که مادران شهدا اینچنین بودند.

خواهر شهیدان بهادربیگی ایستادگی را به عنوان دومین خصوصیت اخلاقی مادران شهدا عنوان کرد و افزود: مادران شهدا اهل ایستادگی بودند اما نه فقط در مقابل فرزندان بلکه فراتر از آن در برابر نداشته‌ها و نبودن‌ها ایستادگی می‌کردند.

وی مقاومت در برابر شهادت فرزندان را از دیگر نیازهای امروز مادران جوان جامعه برشمرد و ابراز داشت: در این زمان که جنگ و شهادت نیست که مادران در مقابل شهادت مقاومت داشته باشند باید در اقتصاد مقاومتی و در مقابل نداشته ها استقامت کنند.

بهادربیگی با بیان اینکه مباحث اقتصاد مقاومتی مدنظر امام خامنه ای(مد ظله العالی) در زمان جبهه و جنگ نیز وجود داشت، تصریح کرد : مادر من در مقابل نداشته‌ها و نبودن‌ها ایستادگی می کرد.

وی مطیع مطلق و اطاعت از همسر را به عنوان دیگر ویژگی ها اخلاقی مادران شهدا معرفی کرد و بیان داشت : مادر من بعد از 50 سال زندگی با پدرم هروقت قصد خروج از منزل را داشت حتما قبل از آن از پدرم کسب اجازه می کرد و امروز این مهم یکی از نیازهای جامعه است که حتما بانوان برای هر امری از همسرشان اجازه بگیرند.

وی با اشاره به ضرورت اقتداء به مادران شهدا عنوان کرد: این اقتدا کردن باید به این نحو باشد که ویژگی های مادران شهدا را در خود پیاده سازیم.

خواهر شهیدان بهادربیگی علت مقدس شدن دفاع مقدس را داشتن دو ویژگی و خصوصیت مهم دانست و اظهار داشت: علت و معلول هر دو مقدس هستند، اگر شهدا مقدس شده اند تقدس آنها به دلیل تقدس مادرانشان است.

* ضرورت الگو قرار دادن رفتارهای مادران شهدا

وی با بیان اینکه شهدا همواره حرمت پدر و مادر را نگه می‌داشتند، ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد بی حرمتی فرزندان با والدین هستیم در صورتی که برادران شهید من هیچ گاه در مقابل پدر و مادر و بزرگترها پایشان را دراز نکردند.

بهادربیگی با اشاره به ضرورت الگو قرار دادن رفتارهای مادران شهدا گفت : خروجی این کار برای جوانان افزایش صبر و مقاومت در برابر نداشته ها است چرا که آنها در حال حاضر کم تحمل شده اند.

وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن شهدا فقط فکر به جنازه و پیکر مطهر و پاره آنها نیست، گفت: این‌ها خوب است ولی نیاز جامعه این است که فراموش شده های شهدا را برای فرزندان بازگو کنیم و آنها را در مسیر شهدا قرار دهیم.

خواهر چهار شهید دفاع مقدس با اشاره به گستردگی شبکه های اجتماعی و مجازی کمرنگ شدن عفت و حیا در جامعه را به عنوان یک آسیب جدی دانست و عنوان کرد: شهدا هیچ گاه در برابر نامحرمان سرشان را بالا نمی‌کردند ولی متاسفانه امروز شاهد بی حیایی و بی عفتی جوانان هستیم و این از دردهای ما است.

وی مشاهده زندگی نامه مادران شهدا با کیفیت عالی را از نیازهای ضروری جامعه دانست و ابراز داشت : مادر من در تشییع پیکر چهارمین فرزند شهیدش در محل تشییع عنوان کرد «هرکسی که مواظب حجاب و حیایش نیست در این مراسم شرکت نکند» و این نشان از مقاومت مادر بود که در آن زمان هم برایش این امر مهم و این ها به تأسی از حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا بود.

بهادربیگی با یان اینکه مادران شهدا به خاطر خود سازی به این مقام رسیدند، گفت : البته لطف و عنایت خدا هم وجود داشت ولی آنها روی خود به شدت کار کرده بودند.

وی با بیان اینکه نمی شود دین را در قالب باید و نبایدها به جوانان القا کرد، یادآور شد: مهر و محبت از نیازهای جوانان است و این بر اساس آموزه های دینی بوده بنابراین باید با محبت و مهربانی مباحث دینی را به جوانان آموزش داد.

خواهر شهیدان بهادربیگی در پایان سخنان خود ضمن قرائت وصیت نامه برادر شهیدش خاطرنشان کرد : بنابر فرموده امام (ره) ثواب مطالعه وصیت نامه شهدا از 50 سال عبادت بیشتر است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار