خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به دولت و مجلس اظهار کرد: ‌ یک‌دفعه بگویید شوراهای اسلامی که منتخبان مردم هستند تعطیل شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۲۶
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲

به گزارش بسیج نیوز، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ظهر امروز در نطق‌ها و تذکرات یک‌صد و شصت و هشتمین جلسه علنی این شورا به مسائل و مشکلات عمومی و شهری پرداختند.

* ترافیک‌های جاده‌ای روزهای پایان سال را مدنظر داشته باشید

رسول جهانگیری عضو و منشی کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز تشکر از مجموعه اقدامات عمرانی که در سطح شهر انجام می گیرد، تصریح کرد: شهرداری با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال کارگاه های عمرانی در سطح شهر را هر چه زودتر تکمیل یا جمع‌آوری کند تا شهر زیبنده ورود گردشگران و مسافران نوروزی شود.

وی با بیان اینکه شهر در ایام آخر سال با ترافیک های سنگین روبرو می‌شود، گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در این زمینه تمام قد وارد شود تا ترافیک های پایانی سال مدیریت شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به رنگ‌آمیزی جدول‌های خیابان‌های شهر به مناسبت ایام نوروز، اظهار کرد: این کار باید هرچه زودتر انجام شود تا در هفته های پایانی سال اختلالی در عبور و مرور خودروهای شهروندان ایجاد نشود.

جهانگیری خطاب به کسبه و بازاریان اصفهان، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور با رعایت انصاف در فروش اجناس شرایطی را ایجاد کنند تا ذائقه مردم در ایام نوروز شیرین باشد.

* آیین‌نامه دفاتر پیشخوان به کجا رسید؟/ نمایندگان در مورد چالش‌ها و ابهامات مهندسی ساخت‌وساز از وزیر راه و شهرسازی سؤال کنند

عبدالرسول جان‌نثاری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک و گرامیداشت روز مهندسی، گفت: در سال‌های اخیر حوزه مهندسی به ویژه ساخت و ساز با چالش‌ها و ابهاماتی درگیر بوده است.

وی با بیان اینکه چند ماه قبل سؤالاتی در این زمینه را به نمایندگان اصفهان ارائه دادم تا از وزیر راه و شهرسازی بپرسند، خاطرنشان کرد: تا امروز که این کار انجام نشده ولی با توجه به اینکه موضوع استیضاح این وزیر در مجلس اعلام وصول شده است تقاضامند هستم تا از وزیر در همین خصوص سؤال بکنند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اصلاح‌های مکرری که به مبحث دوم مقررات ملی که مرتبط با حوزه ساخت و ساز است، تصریح کرد: این مقررات هنوز تصویب نشده و نیاز هست تا نمایندگان مجلس در این زمینه پیگیری جدی داشته باشند.

جان‌نثاری در ادامه با اشاره به موضوع دفاتر پیشخوان که اعضای شورای اسلامی شهر بارها در رابطه با آن بارها تذکر داده اند، گفت: شهرداری مکلف شده بود در مدت دو ماه در این خصوص آسیب شناسی انجام دهد، اما پس از گذشته ماه ها از مصوبه شورای اسلامی هنوز آیین نامه دفاتر پیشخوان توسط شهرداری به شورا ارائه نشده است.

وی با اظهار امیدواری تصریح کرد: شهرداری هر چه زودتر آیین نامه مربوطه را به شورا ارائه کند تا تعرفه‌ها و نحوه پرداخت شهروندان در این دفاتر مشخص شود و مردم از سردرگمی نجات پیدا کنند.

* محدودیت‌های دولت و مجلس برای وظایف قانونی شوراها جای بس تأسف دارد

غلامرضا شیران رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در انتقادی اظهار کرد: محدودیت‌هایی از سوی مجلس و وزارت کشور در رابطه با وظایف قانونی شوراها به وجود آمده است که جای بسی تأسف دارد.

وی با بیان اینکه از این پس باید به یک سری وظایف منطقی و وجدانی رجوع کنیم، افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید شرایطی را فراهم کنند تا بر رفتارهای غیرفرهنگی و بعضاً ضد فرهنگی در حوزه ترافیکی پایش صورت گیرد تا به اطلاع عموم مردم برسد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اظهار اینکه با کمک مردم، سازمان های مردم نهاد و پلیس می توان سامانه ای برای این مسئله راه‌اندازی کرد، گفت: 10 هزار راننده تاکسی پلاک قرمز و دو هزار راننده اتوبوس در وهله اول می توانند به عنوان چشمان تیزبین ترافیک بر رفتارهای ترافیکی مردم نظارت کنند و هرگونه تخلف و لجبازی ترافیکی را در سایتی که با هماهنگی پلیس راهور طبق قانون راه اندازی خواهد شد، گزارش کنند.

 

* شوراهای اسلامی قوه پنهان نظام‌اند/ دولت و مجلس مانع انجام وظایف قانونی شورا ها نشوند/یک‌دفعه بگویید شوراها تعطیل شوند

عباس حاج رسولی‌ها عضو کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان شرقی، اظهار کرد: ایشان فرمودند حضور مردم باشکوه مردم درصحنه‌های مختلف نشان رضایت کامل آن‌ها از وضعیت موجود نیست. ضمن اینکه این حضورها مسئولیت را برای متولیان سنگین تر می کند.

وی با بیان اینکه از شوراهای اسلامی شهر می توان به عنوان یک قوه پنهان نام برد، خاطرنشان کرد: در گذشته قبل از اینکه شوراها بر سر کار بیایند دو کارشناس از طرف دولت موظف می شدند تا بودجه شهرداری های کل کشور را بررسی و تصویب کنند.

عضو کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب بودجه 2 هزار و 750 میلیارد تومانی سال 1396 شهرداری اصفهان در این شورا، گفت: در وضعیت فعلی اقتصاد ایران با تمام تمهیدات و نظرات کارشناسی‌ای که اعمال شد این بودجه تدوین و تصویب شد.

حاج رسولی ها با بیان اینکه هر دستگاه دیگری هم در قالب مردم و شوراها قرار می گرفت الآن وضعیت بودجه ای بهتری داشت، اظهار کرد: در شوراهای اسلامی از تمام ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده می شود تا بهترین خدمات به شهروندان ارائه شود.

وی یادآور شد: طبق قانون شوراها، انتخاب شهردار، برنامه ریزی و نظارت بر بودجه شهرداری سه وظیفه‌ای است که بر دوش شوراهای اسلامی گذاشته شده است، اما یک‌مرتبه می‌گویند انتخاب شهردار توسط وزیر کشور و در موقع دیگر میگویند انتخاب شهردار توسط مردم صورت بگیرد یا دیوان محاسبات بالای شر شهرداری‌ها باشد و بر آن نظارت کند و این یعنی وظیفه نظارتی شوراها از آن‌ها گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان کرد:‌ یک‌دفعه بگویند شوراهای اسلامی که منتخبان مردم هستند تعطیل شود.

حاج رسولی‌ها بابیان اینکه به‌واسطه این موضوع کارها به سمت دیکتاتوری حرکت خواهد کرد، گفت: از دست شوراها که معتقدم قوه پنهان برای نظام است خیلی کارها برمی‌آید؛ امیدوار هستم دولت آینده به این مسئله دقت نظر کافی داشته باشد.

ارسال نظرات