خبرهای داغ:
جدیدی گفت:ناحیه تیران وکرون 1 میلیارد و 526 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی را برای پرداخت به متقاضیان به بانک معرفی کرده که تاکنون بالغ بر 900 میلیون از این اعتبار جذب شده و بقیه در دست اقدام است.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۰۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
به گزرش خبرگزاری بسیج از تیران،مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در گفتگو با این پایگاه خبری با اشاره به فعالیت ارگان های دولتی پیرامون بحث اقتصاد مقاومتی وهمکاری فرمانداری در این زمینه، اظهار کرد: شهرستان تیران و کرون فعالیت خوبی را در استان در زمینه اجراسازی سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیاده سازی فرمان رهبری انجام داده است.
مهدی جدیدی با بیان اینکه ۲۵۹ پرونده برای ارائه وام های اقتصاد مقاومتی تشکیل داده شده است، گفت: ناحیه تیران وکرون در سال جاری ۱ میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی را برای پرداخت به متقاضیان به بانک معرفی کرده که تاکنون بالغ بر ۹۰۰ میلیون از این اعتبار جذب شده و بقیه در دست اقدام است.
وی با توجه به وسیع بودن بافت روستایی شهرستان بیشترین فعالیت را در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: متقاضیان با دریافت وام های اقتصاد مقاومتی در زمینه های مختلفی از جمله احداث گلخانه، کشت زعفران، گیاهان دارویی، قارچ، پرورش بوقلمون، بلدرچین و شترمرغ و بافت قالی فعالیت های گسترده و درآمدزای خوبی را داشته اند.
مسئول بسیج سازندگی سودآوری کشت زعفران در شهرستان با توجه به شرایط اقلیمی را مناسب دانست و یادآور شد: مردم روستای دولت آباد طی سال جاری بیش از یک تن زعفران خالص را تولید کرده و پس از برندسازی به فروش رساندند.
جدیدی با اشاره به همکاری جهاد کشاورزی در زمینه اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: احیای باغ های شهرستان و توسعه آبیاری بارانی و قطره ای با فعالیت مناسب اداره جهاد کشاورزی در شهرستان در حال انجام است.
مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان هدف فعالیت این کانون را بکارگیری نیروهای متخصص در شهرستان دانست و گفت:۸۲ نفر نیروی متخصص از مقطه فوق دیپلم تا دکترا در رشته های مختلف کشاورزی، در قالب طرح همگام با کشاورز آموزش ها و مشاوره های لازم را به متقاضیان ارائه می دهند.
محمد هاشمی تصریح کرد: این کانون در پایگاه های بسیج روستایی کلاس های آموزشی مبارزه با آفات، تغذیه باغات، روش صحیح کشت و مواردی از این قبیل را برای عموم مردم برگزار می کند که تا حد زیادی رضایت را هم به همراه داشته است.
ارسال نظرات