خبرهای داغ:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان:

متولیان امربه‌معروف آن را رها کرده‌اند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر گفت: اجرای این فریضه الهی در کشورهای مسلمان به بیراهه رفته است و متولیان امر به معروف آن را رها کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۰۱۰۶۹
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، محمدجعفر شهبازی در جمع کارکنان سپاه و نیروی انتظامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین هدیه الهی است، اظهار داشت: اولین آمر به معروف خداوند متعال است که با 124 هزار پیامبر این کار انجام شد.

وی افزود: بعد از آن ائمه (ع) و اولیاء این کار را انجام داده‌اند و سختی‌ها و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران و خانواده ایشان در راه امر به معروف است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر امروز در جامعه به گونه‌ دیگری شروع شده و تحت نظارت است.

وی ابراز داشت: اجرای این فریضه الهی در کشورهای مسلمان به بیراهه رفته است و متولیان امر به معروف آن را رها کرده‌اند.

شهبازی یادآور شد: دامنه امر به معروف و نهی از منکر به قدری وسیع است که تمام واجبات و محرمات مانند یک قطره در مقابل اقیانوس است و نماز و جهاد بخشی از امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه خداوند فرموده است که نسبت به سرنوشت هم مسلک و خویشاوندان خود مسئولیت داشته باشید، اظهار کرد: در ماده 1 قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر آمده امر به معروف و نهی از منکر شامل تمام احکام اولیه و ثانویه و تمام مقررات است و وظیفه ستاد امر به معروف و عمده‌ترین آن سیاستگذاری در امر به معروف است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان خاطرنشان کرد: امر به معروف گفتاری و نوشتاری وظیفه مردم و امر به معروف عملی به عهده حاکمیت است.

*بزرگداشت 9دی مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر

معاون فرهنگی ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان همدان نیز در ادامه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر پاشیدن بذر محبت در جامعه است.

محمدجواد بیات گفت: با ترویج و پیاده شدن تذکر لسانی توسعه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری افزود: امروز زنده نگه داشتن و بزرگداشت 9 دی، تکلیف و مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات