خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر گفت: گناهانی که واگیر دار بوده و جنبه عمومی داشته و برای دیگران بدآموزی دارد و جلوی چشم است دهن کجی به ارزش‌ها است و موجب سلب امنیت اخلاقی در سطح جامعه است و باید جلوی آن گرفته شود.
کد خبر: ۸۷۹۸۱۳۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امروز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملایر با اشاره به جمله شهید «حاج رسول حیدری» اظهار داشت: درد ما درد اسلام است، درد ما درد دوری از حق است، این لازمه یک مسئول در نظام اسلامی است که درد اسلام را داشته باشد و برای حاکمیت اسلام تلاش کند، اسلام یک دین رفعت و رحمت است.

وی افزود: مردم حق دارند که یک زندگی خوب و سالم را داشته باشند همانطور که یک امنیت جسمی و منطقه ای، کوچه و خیابان حق آنها است، امنیت روحی و اخلاقی نیز خواست آنها و جز حقوقشان است و باید تامین شود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه اسلام دین همه‌جانبه است، ابراز داشت: حقوق شهروندی که امروزه مطرح است جزء حقوق اسلام است، یعنی اسلام برای ما این حقوق را در نظر گرفته تا یک مسلمان یک شهروند آزاد باشد.

وی با اشاره به اینکه شادی انسان نباید سلب آسایش دیگران را به دنبال داشته باشد، گفت: در حکومت نبی اکرم(ص) و حضرت علی(ع) بعضی از مفاسد را می‌بینید و می شنوید بعضی از این قضاوت‌ها در خصوص همین گناهان بوده است.

برقراری ابراز داشت: اما در مورد گناهانی که واگیر دار بوده، گناهانی که برای دیگران بدآموزی دارد و جلوی چشم است دهن کجی به ارزش‌ها است و موجب سلب امنیت اخلاقی در سطح جامعه است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی با اشاره به ضروت اجرای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: خانه ای که به خانه تیمی تبدیل شده و برای خانواده خطر دارد باید جلوی آن گرفته شود، نوع گناهان فرق می کند و بر جنبه‌های عمومی آنها باید دقت شود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه فروشگاه‌ها جزء همین است، گفت: باید پوشاک، ویترین و مانکن‌های آنها مناسب باشد چراکه در غیر این صورت بدآموزی دارد و تبعات منفی برای جامعه دارد و یک سلب آسایش برای روح و روان به ویژه برای جوانان امروزی است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته راحت‌تر می شد دوران جوانی را گذراند، تصریح کرد: امروز با وجود فضای مجازی و... به سختی می‌توان این دوران را گذراند.

برقراری با بیان اینکه در عروسی ها حرمت‌هارعایت نمی شود و نگران کننده است عنوان کرد: تا این امر مطرح می شود، می‌گویند سخت نگیرید در صورتی که سلب آسایش عمومی است و کار منطقی نیست همانطور که یک خانواده ای که عزادار می‌شود نمی‌تواند موجب سلب آسایش دیگران شود و این‌ها را باید از جامعه کنار بگذاریم و سر و سامانی داده شود که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نشود.

وی ابراز داشت: باید یک فرهنگ متعالی را برای دیگران در جامعه نشر دهیم که فردی وقتی مراسمی دارد فرهنگش اجازه ندهد مزاحمتی ایجاد کند چراکه این در شأن مردم این شهرستان نیست و ما باید شهری خوب و با اخلاق الهی را شاهد باشیم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه باید وظیفه خود را انجام دهیم و آگاهی لازم را بدهیم، گفت: با این وجود مکان‌هایی که جنب عمومی دارد و مردم از آن مکان‌ها استفاده می کنند، هم از نظر اخلاقی و امنیتی و هم از نظر سلامتی امن می‌شود.

وی افزود: در این صورت وقتی کسی خانواده اش را می فرستد به مکان های تفریحی و ورزشی خروجی آن ملموس بوده بنابراین مردم زمینه ها را نباید نادیده گرفت و باید با هدایت و راهنمایی کردن کنترل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات